Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Hej. Banan i stadsskogen startar och slutar ute i stora kraftledningen. Den är rätt bra uppmärkt, det kan vara svårt när man kommer ut på motionsspåren att se vart man ska vika av igen men det sitter små röda och vita pilar som man ska följa. Vi ska eventuellt ut imorrn kväll så då skulle vi kunna visa slingan.

Kul att du gilla den! Det ska nog köras ute i Löt idag om du är sugen. Om du söker på Strängnäs Cykelklubb på Facebook så ser du när det är rundor på gång. Stående tid är söndagar kl 10 och torsdagar kl 18:30 börjar även bli välbesökt.

Hej,
Som de flesta vet har jag hållit i ungdomsträningen inom MTB
I höst kommer jag inte ha möjlighet att hålla i detta då jag börjat ett nytt jobb. Så de jag frågar/hoppas är att någon kan ta över detta och se till att ungdomarna får röra på sig och ha kul i skogen:) Som jag har kört har vi haft träningarna kl 14 på söndagar men de får du/ni självklart styra upp vilken tid o så.
Känner du att du vill ta över denna roliga ungdomsgrupp tveka inte, finns tiden så är det värt de 100 gånger om!
Hör gärna av er till mig på : 0767814775

Med Vänliga Hälsningar Niklas Andersson

Har ju inte hänt mycket i den här tråden på ett tag! Jag är i Strängnäs och tänkte cykla lite lugnt i morgon, gärna med sällskap. Funderar på att härja runt i Stadsskogen eller åka till Åker och cykla på sörmlandsleden.

Tjena!

All aktivitet har flyttat till fejan vad gäller Strängnäscyklister men det är rätt bra drag där! Jag är dessvärre upptageb imorgon men en annan gång kanske...

Facebook-schmacebook!

Oh well, skulle nå'n ändå läsa här så kollar jag tråden innan jag sticker ut i morgon.

Senast ändrad:
Hej alla! Det finns ju många stigar i Strängnäs kommun som bara få har koll på. Kan vi inte hjälpas åt att hitta dessa, kanske dela länkar till Strava-turer eller liknande? Har ni några bra tips?
I går åkte vi en traktorstig som gick in bakom Statoil i Biskopskvarn och kom ut vid Bråtorp vidare på en stig som löpte bakom grustaget.

Tjena!
Absolut, vi brukar köra stigbonazor på sommaren med massor med fina stigar runt strängnäs :)
Typ alla på en dag-stuket :)
Vart bor du nånstans i stan ? Sen kanske vi har cyklat tillsammans redan? Jag heter Niklas och cyklar på en paradox :) Känns det bekant ?

// Niklas

Kul, Niklas. Har du inga tips att dela med dig av redan nu? Vi tänkte testa den där mtb-banan på Härads övningsfält i morgon. Men dela gärna med dig av flera "okända" jaktmarker.
Vi har ju provat många stigar, men finns alltid fler!
Vi är ett litet gäng som cyklar ihop, men du och jag har inte gjort någon tur ihop.

Okey, det bästa för stigtips är att dyka upp på söndagar kl 10:00 vid smol ;)
Löt, tosterö , har ni kört där något ? Men svårt att förklara hur stigarna går så ut och kör där och börja vid sjukhuset i löt respektive nya området tosterö :) Har massor att VISA annars ;)

Är i Strängnäs över helgen och tänkte cykla lite lvg. Kommer nog cykla minst 2 rundor under helgen. Skicka gärna ett PM om nå'n är intresserad av att följa med eller om det finns någon runda planerad.

Tja!
Saxar från Facebook :)
" Perfekt cykelväder och ledigt! kl09 vid SMOL (som tidigare skrivits) samlas vi för en 2timmars runda (LVG). Efteråt (kl11) genomgång av upplägg för Vätternrundan 2014. Du kommer väl? "

Vet du vart smol är ?

// Niklas

Salkin911: 15-20 mil låter lite blodigt för min nuvarande form. Men jag siktar på att dyka upp i alla fall. Det går ju alltid att att avbryta.

Jannetuba: Får se om jag orkar med mer cykling, återkommer i morgon!

Hej. Jag undrar vilka 29" däck fram/bak ni rekommenderar för körning i Strängnäs nu på hösten. Cyklar mest mtbspåret i Stadsskogen och på Häradsfältet. Nu sitter det Continental X-King 2,2" RaceSport på men jag misstänker det finns bättre.
/Niklas

Senast ändrad:
X-king funkar nog bra. Jag kör racing ralph året om. Det finns ju en uppsjö med däck med bättre grepp men då blir det tungrullat. Blir det geggigt o blött kör jag bara med mindre lufttryck

Nja, jag kör Specialized Fast Trak och tycker de funkar fint. Men kanske inte optimalt för leriga tekniska turer. Förut hade jag X-king Racesport fram och Raceking Racesport bak. Tyckte det var bra också.

Beror på vad du söker :) Grepp , snabbrullat eller kombo ?
Finns massor att välja på, dock så ska du alltid satsa på mjukaste gummit oavsett mönster:) Men ett poulärt däck är MK 2,4 i protection variant alt Racing ralph för lite mer snabbrullat men fortfarande hyfsat grepp som släpper lugnare.
Jag körde i höstas MK 2,4 protection fram för grepp i kurvor och X-king bak för lite mer snabbrullat.

Grepp säger du , då säger jag Hans damp 2,35 i trailstar gummi :)
Föresten har vi möjligtvis cyklat ihop ? Kör en svartvit stumpy evo 29 :) Och heter Niklas ;)

Salkin911. Vi har inte kört ihop, tror jag. Jag är nybiten på mtb sen i våras.
Ang däck. Tycker du det är bättre att satsa på mountain king, x-king än hans damp? Är det en bättre lösning som ger både rull å grepp?
/Niklas

Bättre ur vems synpunkt ;) Jag hade kört MK 2,4 fram protection(protection för att få stabilare sidoväggar) och X-king 2,4 för att få lite volym samt protection.
Men HD är sjukt greppigt så det har sin charm :)
Välj du! Mycket grepp eller mellan grepp ?

Finns det något mtb-spår i Mariefred? Har hört talas om nåt spår vid ishallen. Var startar man och är leden uppmärkt längs vägen?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp