Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jamen, det kan man ge gott anta. En riktig Bredsladd kan man alltid lita på!
Lata kompisar är bra, då går det inte så fort! He he.

Henke: Funderar på om jag fegar in till Strängnäs med bilen, eller om det blir trampa hela vägen. Hör av mig på morgonen om det blir bil.

Min uppfart blir utmärkt (iaf för mig ;-)
Antingen kan vi köra ungefär samma runda som sist, eller så huligankör vi lite genom stan ut till Tosterö.

Aha, det är här ni planerar och fattar besluten. jag backar givetvis från mitt förslag om 14.00 på lördag och ansluter kl 10 på Eskilsutnavägen. konstituerande stämma samt styrelsemöte i Rogge MTB hålls för intresserade kl 09.45 på uppfarten. energidryck och slät bulle serveras.

Hej,

Om ni kommer till E-tuna på söndag kan ni ju höra av er här. Jag skulle behöva ett pass hoj på förmiddagen.

//Erik

Kära cykeldagbok:
Dagen började med att jag var ute och kollade vädret vid 06-tiden. Regn. Stora droppar. Skit också... Lika blött som förra helgen alltså. Efter frukosten slutade det dock regna och det verkade ljusa lite bland de grå molnen. Vid 10-tiden hade det tom börjat torka upp. Det blev en fin Tösterö-runda på feta däck. Stigarna var vältrampade, rötterna hala och leran väldigt djup. Precis som det ska vara på våren! :) På hemvägen var det inte mycket kräm kvar i benen.

Kul åk idag!
Imorgon drar jag och de som vill till E-tuna. Jag har nog plats för 3 cyklar och 3 gubbar/gummor i bilen med lite god vilja, 1 plats av dessa är obokad. Bilen går från Eskilstunav 21 10.00, first come first served.

Erik! Det blev lite sent, men hinner du läsa det här så bör vi vara vid Vilstabacken runt 10.30. Skulle vara kul om du hakade på, vi kan ses på parkeringen i så fall. Jag har en trist grå Toyota familjekombi och en kul grön Cannondale.

Uppdatering:
Bilen till Vilsta är nu full, men alla är förstås välkomna att haka på ändå om egen transport kan ordnas. Jag drar kl 10.00. Vi ska lasta osv så i nyktert tillstånd är det kanske lite optimistiskt att tro att vi är framme 10.30, blir nog mer åt 10.45-hållet.
Tempot blir mycket lugnt.
Det regnar katter och hundar, men det skiter vi i.

jesster73 skrev:
-------------------------------------------------------
> Uppdatering:
> Bilen till Vilsta är nu full, men alla är
> förstås välkomna att haka på ändå om egen
> transport kan ordnas. Jag drar kl 10.00. Vi ska
> lasta osv så i nyktert tillstånd är det kanske
> lite optimistiskt att tro att vi är framme 10.30,
> blir nog mer åt 10.45-hållet.
> Tempot blir mycket lugnt.
> Det regnar katter och hundar, men det skiter vi i.

Tjena,

Då ses vi i Vilsta vid 10.45. Tempot kommer att bli helt galet högt!

//Erik

Ställde ni in? Jag hängde i Vilsta mellan 10.45 och 11, men ni dök inte upp...

Jag deppade i en liten stund, men sen bjussade jag mig själv på riktigt fin hojning. Hade det inte varit för er så hade jag nog inte kommit ut.

//Erik

Inga problem, jag fick ju känna på skogen lite.

Vi får synka bättre till nästa gång.

Hade ni en bra tur?

//Erik

Ja, det var riktigt kul, men jäklar vad hala stenar ni har i E-tuna. Man har legat av sig en del sedan förra säsongen.
Vi får PM:a varandras mobilnummer inför nästa tur.

Yay!
Vi är klistrade i Läsvärt! Tack oxr!
Spontanskolkade f.ö. lite från jobbet på eftermiddagen idag och drog ut i Vilsta. Regnigt, halt, lerigt, stökigt, jävligt och roligt. Körde 2,5 tim, vilket är jäkligt mycket för att vara jag. Nu är jag trött och moffar dumlekolor. Cykla är roligt.
Kommer tyvärr inte kunna cykla i helgen eftersom jag jobbar hela dito, men ni är välkomna att använda min uppfart för samling iaf om ni vill :-)

Så är det väl när man är offentliganställd - skolkmöjligheterna. 14 på lördag för de som är med. tidigare känd grusad uppfart samlingsplats. ingen föranmälan behövs. skicka ditt mobilnummer till mig om du vill vara med på messlista.

Helgen är klurig. Henkeboy kommer inte heller loss till 14, skittrist!
Enda luckan är 9-11 på lördag morgon. Cykeln är trots allt nyservad så det är klart att den ska få smaka sörmländsk lera även denna helg. Så jag måste ge mig ut tidigt om det ska bli något, finns det fler morgonpigga är det bara haka på.

Morgonstund ... :)

Körde en blöt tur i skogarna bakom Löt igår morse. Fint väder men körde på ett par riktiga surhål där det enda raka var att traska omvägar genom skogen, fegt? Ja visst.... man blir så bekväm när ingen ser på :)

Blev det en Rogge-tur senare på lördagen?

en helg helt utan MTB - inte rätt prioriterat när nästa tävlig är 7 veckor bort. bättring i påsk. förslag tider: 14.00 21, 22, 23 och 24 april. de som kan och vill. samling grusad uppfart enligt tidigare

Jag ska försöka hitta en komplett cykel så slänger jag med den i helgen så får jag se om det går att klämma in en liten tur.

Haha! Jag jobbade men kunde ändå komma loss för 2 timmars spontanhojjning i Vilsta igår. Bra med 30 min inställelsetid. Joursökaren blev lite blöt dock.
Note to self: Ryggfickan är inte vattentät.
Fint väder och kul runda. Tyckte det kändes lite tungt i uppförsbackarna, och när jag kom hem började jag frysa och fick ont i halsen. Nu sitter jag här och snorar. Guds straff.
Jaja, till helgen är jag frisk. Feta släkten kommer, men nån timma borde man väl kunna smita? "Eh, jag cyklar och köper lite fika, ska bullarna vara med eller utan lera?"

Hallå alla Strängnäs mtb cyklister!
Jag har just hittat den här sidan...................
Kul med andra som tycker om mtb!
Jag har läst igenom tråden.....

Som gammal (nåja) veteran så har jag hyfsad koll på cykel ställen häromkring!
Jag satt med i styrelsen i cykelklubben ett tag (känns som det var 100 år sen) vi hade i alla fall två olika uppmärkta slingor en vid eljusspåret/lötgärdet (vi arrangerade även någon tävling på det spåret)start vid lötgärdet/hinderbanan (som numera är borta) kommer nästan inte ihåg spåret men det var mycket jobbigt och tekniskt det andra spåret var ute vid löt (det kommer jag ihåg,för det var jag som märkte upp det en gång i tiden) start vid Lötbadets parkering kör förbi badet och gamla slalombacken vid pumphuset ska du upp på stigen håll sen vänster ända bort mot sommarstugeområdet (Djupvik)håll sen höger och du kommer upp på lite högre höjd med ett riktigt surhål mitt i håll sen höger och framför dig har du nu ett skönt downhill på fina stigar/vägar ner till startplatsen! Spåret var fint på den tiden i alla fall/lite bök mitt i!

Jag cyklar en del i Stadskogen då jag bor på Tranbärstigen i Finninge jag har hyfsad koll på stigarna där!
Ett annat favoritställe är ju förstås Åkersstyckebruks bergslag och området runt Marvikarna där jag har varit och cyklat med grupper många gånger!

Det vore kul att få hänga med er ut någon gång!
Mtb hälsningar från Peter Kindlund.

Hej, kul, välkommen. Vi nybörjare har förstått att det funnits en cykelklubb i gamla dar. Vi har även vid några tillfällen kört ute i Löt på det som jag tror är din gamla bana. En ny klubb startades faktisk för några veckor sedan, Rogge MTB. Planerna för årets säsong är att köra några tävlingar, först ut Kolmården den 10 maj.

Vi har varit några stycken som kört på helgerna, för- eller eftermiddag. Under påsken, fredag-måndag, kommer vi försöka köra något varje dag. Samling kl 14 Eskilstunavägen/Lillgärdsgatan.

/Niklas Zandelin

Tjena Peter,
tror att jag körde ungefär de stigarna kring Slalombacken vid Löt i lördags ... fast motsols då. Jag startade vid ryggkliniken, körde sedan sigar rakt mot Djupvik genom skogen. Väl framme där vände jag tillbaka utmed vattnet och tror då jag kom in på de stigar som du pratar om.

De var riktigt mulliga. Surhålen (om det nu var samma) finns definitivt kvar kan rapporteras, beviset för det sitter fortfarande som en brun gröt på cykeln hemma i garaget...

Synd med helgen men håll koll på tråden så ser du kommande turer. Vore kul att få guidning i Stadsskogen!

Kan oxr precisera vilk[en/a] dag[ar] han tänker trampa med oss?
Jag prioriterar bort ALLT annat de dagar han kommer. Fast inte på lördag, för då kan jag verkligen inte.

OJ! Det var imponerande... Tänkte först hoppa över cyklandet men ska det vara på det här viset är det bäst jag kommer...

Ska höra med mytomspunnen om han planerar några strängnästurer.

Mytomspunnen har dragit norrut, men jag hänger på i morgon. Kl 2 på eskilstunavägen eller ses vi någon annanstans? Jag är rätt sugen på att kolla på Löt och bor åt det hållet (ulfhäll).

Gaaaa......!
Det finns ingen möjlighet att köra tidigare på dagen, säg 10 ... ?
Får inte trampa på eftermiddagen imorgon... grrr!

OK, jag kan som sagt hela dagen (eller inte alls egentligen, men det är en annan historia), men jag vet att Niklas inte kan på förmiddagen, och att det kommer en kille från E-tuna som inte heller kan då. Mitt förslag är således att vi antingen kör kl 14 eller delar upp oss i en förmiddags- och en eftermiddagsgrupp.
Jag kommer köra kl 14, men börjar med en nybörjartur med en kollega ut mot Tosterö kl 13, men jag möter upp med resten av gänget sen. Om ni kör ifrån mig sen är det inte för att jag har dålig kondis, utan för att jag cyklat en timma längre än er. Praktiskt.
Samling traditionsenligt på Eskilstunav 21, eller för de som är blyga 20 m längre ner mot stan i korsningen Eskilstunav/Lillgärdsgatan enligt nills post ovan.
Jag testar också gärna Löt, och om du vill kan vi ju plocka upp dig på vägen oxr.
Antingen gör vi enligt ovan, eller så kan nills och henkeboy få duellera om saken. Gryningen vid Eskils källa? Luftgevär eller pilbåge?

Okej, då blir det huvudturen klockan 14 för mig också. Jag kommer till Eskilstunavägen. Börjar traditionsenligt med att tjuvröka bakom Lillgärdskiosken.

Jäsikens.... well, det kommer flera turer. Får göra en Happy imorgon och istället ägna dagen åt tårtbakning (kalas på eftermiddagen). Skittur på er ... ;-)

Vadå, det är ju på förmiddagen det ska snöa! Då passar jag på att bygga NS. Den ska bli fyra meter hög nu.

Först 14, sen 10, sen nån combo av 13 å 14.
Det vore bättre om vi cyklade hela dagen istället. Kanske litegrann som en 24-timmars lagtävling eller nåt. Stafett kanske? :)

Jag är på uppfarten kl 14. Men cykelcenter låter som en ny trevlig mötesplats (närmre för mig!) till nästa gång. Dessutom klart nördigt att mötas framför en cykelaffär. Ägaren kommer väl snart börja bjuda oss på kaffe. :)

Henke: Vi kan ju ha depåstopp hos dig å käka upp den där tårtan. Sen kan du ju haka på, eftersom kalaset måste ställas in pga tårtbrist. :D

Sannolikheten för att vi kommer få ihop tider som passar alla känns allt lägre. Jag har ett förslag som skulle kunna lösa frågan. Istället för tid och plats för ett pass bestämmer vi plats och tid 10-16. Jesster, som är het på och dessutom har tid hela tiden, cyklar runt i 6 timmar medan vi andra hänger på den tid vi kan, vill och... orkar :-) Vi ses i em /n

Har man en stående standardtid så kan nog de flesta planera om sina liv så det uteslutande kretsar kring cykling. Sådär som det skulle se ut i min utopi om jag fick bestämma. :)

Alla gånger får man inte med sig alla, så är det bara. Har man lite flexibilitet på tiderna så löser det sig oftast till det bästa. Gäller bara att alla kikar in på happy-tråden innan de sticker iväg, så man har de senaste uppdateringarna i tid och plats.

Det var en helt ok tur på stigarna i Löt idag. Det fördömda varmt-i-backen-kallt-i-luften-fenomenet slog till och vatten som stänkte upp på cykeln frös och gjorde både fälgbroms och framväxel odugliga. Det var i det närmaste manuell förning av kedjan som gällde. Skogen var hursomhelst extra vacker med ett tunt lager snö, lagom så man såg spåren efter oss fyra som hojade. Och missar man spåren i snön så lär man kunna se dem i träskleran på vissa ställen. Jag förstår att Henke valde att gå runt sankhålen tidigare i veckan. Vi var inte lika smarta. Men klarade oss ändå torrskodda, på nåt vis. Hehe.

Efter att nills och jester lämnat oss hittad oxr och jag en kanonbökig sträcka med stora stenar som hotade att käka framklinga. Den var asläcker. Dagens bästa. Högst upp ovanför skidbacken, om lokalsinnet var med mig, efter sunkhålen går det in en stig åt vänster (om man kommer från "det" hållet). Går inte att ta miste på den stigen. Finns bara en.

Det var inte fel att komma hem till en nästan obehagligt skön dusch och sedan käka räksufflemackor efter 3 timmar cykel.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp