Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Kul med rapporten! Satt och tjoffade tårta eftermiddagen lång och funderade hur ni hade det.

Imorgon eller söndag, när blir nästa tur på schemat? Fullproppad med lite extra kalorier som måste trampas bort.

Fan att man var tvungen att sticka i förtid för att laga mat, men då har jag något kul att upptäcka nästa gång istället. Rolig runda hursomhelst, det känns som om området bakom Löt har potential.

Jag vaknade innan resten av familjen imorse och blev brutalt cykelsugen. Väckte pappa som är och hälsar på och släpade med mig honom ut på en morgontur på Tosterö.
Han har aldrig suttit på en MTB tidigare, men klarade sig riktigt bra. Fast han är envis som en åsna, jag sade till honom att kliva av på ett ställe, äsch då sade han, rullade utför klippan och gick över styret. Det gick bra som tur var, garantin går ju som bekant ut efter 50.
Skön tur i lugnt tempo, ett par minusgrader och strålande sol.

Är det fint väder imorgon bitti också kan jag tänka mig att göra om det. Brukar vakna vid 7-tiden, jag drar iväg en post isåfall, om någon vill hänga med på en kortare tur med kort varsel.

Är lite bakis och lite snorig, men solen lyser. Är just nu sugen på att skita i morgoncykling, men om någon postar inom 30 min, så vi hinner ut vid 8-tiden, så brukar jag vara nästan löjligt lättövertalad.

Jäklarns, uppe med tuppen och trampar stig! Tänk den som besatt den viljestyrkan på morgonen.
Ser tyvärr inte ut att bli nån MTB för McBredsladd idag. Hoppas ni kommer ut i snön och solen! :)

Jag är på idag kl 14. Fler aspiranter?
Jesster: hittade tyvärr ingen barend i skogen igår, däremot en cool utförsbacke som var alltför läbbig att ta själv utan kräver sitt grupptryck för ge sig på. Nått för en framtida tur. Vad sägs om Stadsskogen idag?

Ajdå! Jag trampar iväg nu snart, kommer att vara vid kiosken en stund kring 14 så är det någon som vill hänga på är det bara att vi ses där. Eller ring på min mobil. Nummer står i min profil.

Fin tur igår. Körde runt i Stadsskogen och det var riktigt fint. Hårt i backen och ett tunt lager snö ovanpå marken. Inte speciellt halt heller. Och allt detta i strålande sol och någon minusgrad.

Idag kommer jag dessvärre inte ut pga andra planer och trötta ben.

Halloj grabbs.

Ja jädrar va gött å träffa på fler MTBare i Stängnäs..
Hade nästan gett upp hoppet om att få sällskap i skogen när, ni, förmodar, Jesster73 och Nills bara dyker upp från ingen stans!

Som ni kanske märkte är min planlagda MTB-slinga i stenkrossen-skogen, inte helt färdig, men den har kanske en framtid!? Lite yxa, spade och svett så kan den nog bli helt o.k..

Jag är helt klart med på nästa tur.
Vi ses!

Senast redigerad av en moderator:
Kul att rulla på dig också! Nu börjar vi bli ett bra gäng!
Det var en riktigt kul slinga du hade hittat, bitvis rejält stökig. Man önskade nästan att man hade en trialhoj mellan benen ibland :)
Med lite röjning blir den kanon.
Till er andra som brukar hänga med, ursäkta, vi skulle postat innan, men Niklas trodde att jag gjorde det och jag trodde han gjorde det.

Vi siktar på nästa helg. Just nu ser det rätt tjockt ut för min del, men förhoppningsvis kommer man väl loss en dag iallfall.

PM:a nills era mobilnummer om ni inte redan gjort det så kommer ni med på SMS:listan också!

Då vi nu börjar bli ett gäng kan det vara bra med en fast tid varje vecka. Efter bollande av alternativ föreslås söndagar kl 10.00. Samling Eskilstunavägen mittemot kiosken. Om vi blir tillräckligt många blir det nog även två grupper, en elit och en motion (skulle kännas bra för en del av oss som ägnar tid och kraft till att svära i kön... :-)). Sprid tiden, PMa mig ditt mobilnummer så lägger jag in i SMS-lista.

PS Du har väl inte glömt att anmäla dig till Kolmårdsbiken http://www.kolmardsbiken.se/index.php?page=5 DS

PPS När jag väl hittar handlingarna från Rogge MTB årsmöte (tror de är hos Jesster) så kommer vi bli varse vem det var som blev tävlingsledare/samordnare varefter hela säsongens tävlingar runt om i landet kommer kommuniceras. För den som vill ha info redan nu se http://www.langloppscupen.com/ Lida Loop 8 juni är närmast på efter Kolmården DDS

Nu får ni skärpa er, 3 sidor och inte en enda action bild på er:)

Ni verkar riktigt seriösa som inte hinner fota något, man blir lite skrämd.
Tänkte man skulle ta och passera länsgränsen och kolla läget hos er, bara jag får mitt bakhjul fixat någongång. Men det verkar gå segt.

Jo då, visst hinner vi fota...

Bilagor

• ld_wedding_mtb_web.jpg
    ld_wedding_mtb_web.jpg
    78 KB · Besök: 49
Fan, betyder sekreterare att man måste skriva saker alltså? Jag trodde det var en ren hederstitel.
Jaja, det kommer. Ska vi alltså cykla de där loppen? På riktigt? Det är ju skitlångt!

Jag klär i benskydd faktiskt.

Skruva ihop hojen och haka på till helgen vettja MZ!

Söndagar kl 10:00 blir perfa! Tyvärr inleder jag passen med att hoppa över första tillfället... träningsmoral!? Nåja, är i fjällen över helgen och kraschar med brädan istället.

typ så här
untitled.jpg ht=200

Scheisse vad det verkar cyklas i Strängnäs. Jag sitter fortfarande och är småbitter för att ni sket i mig när ni körde i E-tuna. Ni hör väl av er om ni kommer västerut?

//Erik

jesster73 skrev:

>
> Skruva ihop hojen och haka på till helgen vettja
> MZ!

Bakhjulet ligger hos DR Spoke, verkar vara svårt att få fram rätt fälg.
Kan ju alltid hoppas att det blir klart till helgen.

Erol skrev:
-------------------------------------------------------
> Scheisse vad det verkar cyklas i Strängnäs. Jag
> sitter fortfarande och är småbitter för att ni
> sket i mig när ni körde i E-tuna. Ni hör väl
> av er om ni kommer västerut?
>
> //Erik

Ska vi vara helt ärliga snackas det betydligt mer än cyklas.
Vi hör absolut av oss, och kommer i tid nästa gång. Vilsta är fortfarande bäst, bara lite långt borta.

Jaha nu har jag testat nya hojen i ett soligt Stadskogen i dag!
Det började inte så bra då jag trasslade in mig i järnrören på väg ut på tryffelstråket,förbannade spd man sitter ju fast! (klarade att vurpa med en hårsmån)
Fortsätter upp på berghällarna paralellt med gamla E-20 och sen vidare in i Stadsgogen som visade upp sig från sig bästa sida i dag,sol,hårda stigar och i stort sett folktommt (gillar inte att få skäll av gamla tanter) tar mig vidare under motorvägen och kör en runda på andra sidan där jag ser färska mtb spår.
Tvärnitar när jag kommer runt en kurva för där står en älg och glor på mig,blir lite halvskraj (det är väl inte parningstid nu va!)fortsätter tillbaka under motorvägen och in på milspåret, nu börjar jag känna att jag inte är 18 längre (fast jag gärna vill tro det) mjölksyran känns i bena och jag tar det lite lungt och glider runt på folkomma löparspår och njuter!
Väl hemma efter en dusch och lunch känns livet rätt bra!
Hojhälsningar från Peter.
Ps.läste i ett tidigare inlägg att någon trodde jag fortfarande jobbade på Cykelcenter. men det var längesedan jag jobbade där!
Bifogar en liten rapelerings bild! (hör av er om ni är sugna)

Bilagor

• firning.jpg
    firning.jpg
    13.8 KB · Besök: 46
Jag och en kompis tänkte dra ut på en lugn sväng i stadsskogen i eftermiddag, vid 5-snåret kanske. Posta om ni är sugna eller ring, mobilnr står i profilen.

Peter, jag misstänkte att du slutat där! Det är väl en 12-14 år sen eller så. Typ när jag flyttade från Strängnäs.

--rikard

Var så jäkla seg idag efter att ha varit uppe för länge igår/imorse. Men efter att ha idisslat frukost i minst en timme drog jag på mig alldeles för mycket kläder och skulle ta en runda. Shit! Det var ju minst 100 grader varmt ute. Fick åka tillbaks och ta av mig långkalsonger och byta svettröja (den första hade jag sunkat ned på mindre än 30 minuter). Fick turligt nog på detta sätt med mig tjejen och vi drog en runda på 70 km. Mestadels hyggliga grusvägar bortåt Prostökna, som inte var alltför leriga och trivsamt lugnt tempo.

För mycket kläder kan man lugnt säga!

Vi var 4st tappra själar som idag slöt upp vid Eskilstunavägen 21 kl10.00.
Efter vi passerat gångtunneln under gamla E20 vid IP gav vi oss in på stigen som går rakt upp in i skogen. Hmm, regnet i natt hade gjort stenar o rötter något hala, Bambi på hal is typ!
Vidare genom stadsskogen och tempot steg precis som värmen.. Delar av milspåret sedan ut på vägen parallellt med E20, backarna där, är fostrande kan man säga. Ute på övningsområdet råkade vi på en "nyfunnen" mkt trevlig stig där även dagens första vurpa fixades av mig under glada tillrop från er glada cykelkamrater ;)
Runt golfbanan och genom Finninges stigsortiment så var vi tillbaka till IP igen.
Den skinande solen, de fina stigarna och trevliga cykelkompisar gjorde denna söndag helt suvverän...

Vi ses vid nästa tur!

Fan, vi kan inte ha vår mötesplats på min uppfart de gånger jag inte kan följa med ;-) Har hållt på att spricka av återhållet cykelsug hela dagen efter att jag träffade er. Lät som en fin tur. Vi ses nästa helg i alla fall (ins Allah).

Hur ser det ut med cykel i helgen? Är tillbaka från fjällen och med det väder vi haft de senaste dagarna här hemma är abstinensen på en nivå som knappast kan räknas som hälsosam.... Söndag räknar jag iskallt med, men lördagen då?

Jag vill hoja på lördag!
Jobbar i E-tuna på eftermiddagen, typ 12-16, tänkte köra Vilsta före eller efter det. Någon som är sugen?

Vi tog en skön tur i kväll i eljusspåret, Stadsskogen. Helt ok å inte så många joggare :-). Jag planerar köra en sväng i Strängnäs på lördag vid 15. Söndag kl 10 stående tid, samling plats som vanligt.

Är i valet och kvalet om man ska lasta cykeln på bilen och dra till Vilsta på lördag förmiddag och köra där eller om man tar en tur i Strängnäs under förmiddagen istället. Någon som skulle vara intresserad av att hänga med till Vilsta? Jesster tar jag som självklar... :)

Eftersom du inte var med i går ligger du back. Sålunda: strunta i att lasta cykel på bilen, cykla till Vilsta, cykla i Vilsta, cykla hem från Vilsta och cykla i Strängnäs. Sörmlandsleden mellan Åker och E-tuna är bra och tar nog bara 2-3 timmar. Kör i vind. Vi ses i helgen :-)

Wow, det måtte varit en lång tur igår kväll.... ? ;)
Vi får se vad det blir imorgon, när räknar Jesster med att trampa runt i Vilsta?

Tänkte köra på eftermiddagen, jag är vid Vilstaparkeringen runt 16.00.
Skitkul om folk hänger på!
Vill ni det kan ni väl messa era telefonnummer till mig, så kan jag höra av mig om jag skulle bli lite försenad.
Jag kollar tråden här fram till 30 min innan utsatt tid.

Okej, jag ska bort imorgon kväll så det får bli en tripp i Strängnäs imorgon förmiddag/lunch. Förmodligen blir det Tosterön. Nillis, är kl 15 spikat för din del?

Ger mig ut till tosterön om ca 1 timme. Hänger vid bron en stund runt 13:45 om någon är sugen att hänga på. Vi ses där eller slå en pling på min mobil. Nr finns i min profil.

Fan, fan, fan. Jag vill hänga på. Lär ju hinna bli dåligt väder innan jag kommer iväg kl 4. Sen är det tråkigt att cykla själv, jag blir alldeles för feg då. Grupptryck funkar bra på mig. Kom igen nu E-tunabor!

jesster73 skrev:
> Fan, fan, fan. Jag vill hänga på. Lär ju hinna
> bli dåligt väder innan jag kommer iväg kl 4.
> Sen är det tråkigt att cykla själv, jag blir
> alldeles för feg då. Grupptryck funkar bra på
> mig. Kom igen nu E-tunabor!

Tjena. Jag är ensamstående förälder idag, dessutom är det Ursvik Ultra-staffetten inatt, så jag måste passa. Sorry.

//Erik

jesster73 skrev:
> Fan, fan, fan. Jag vill hänga på. Lär ju hinna
> bli dåligt väder innan jag kommer iväg kl 4.
> Sen är det tråkigt att cykla själv, jag blir
> alldeles för feg då. Grupptryck funkar bra på
> mig. Kom igen nu E-tunabor!

Ledsen...jobbar kväll...

Vi hade en sjukt fin 2-timmars tur idag. Fint väder och hyfsat torrt. Dessutom klarade jag helvetesbacken utan stanna eller sätta ner foten. Jag är värd en bira, skål!
Ska bli kul imorgon! Kl 10 på min uppfart som vanligt dårå.
Förresten, 18 km på 2 timmar kan betyda 2 saker. Väldigt tekniskt eller väldigt dålig kondis. Eller en komination därav.
Over and out.

Tillbaka
Topp