Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Någon som är vaken än? Cyklen kom igår och jag är sugen som f-n att prova den. Tänker sticka ut så fort jag får möjlighet. Någon som ska med?

/M

Jaha, change of plans. Det blev till att gräva runt huset istället och lunchgäster på ingående. Inte en chans att testa hojjen. Fick ett halvt löfte om att jo, när gästerna åker kan du cykla. Alltså, siktar på att komma iväg vid 4-tiden istället. Mötte Jesster som ställde in och laddar in för eftermiddagen. Någon mer som är på?

Henkeboy, trist med allergin, har en hygglig uppfattning om hur sänkt man blir. Hoppas det släpper. Bilder hojjen kommer.

Siktar på att köra tidigt lördag fm och sent söndag em. Avslutar med ett pass på tisdag kväll, sen är det vila på stället fram till lördag och Kolmården.

Vi får besök!!

Den 17-18maj kommer ett glatt gäng från Linköping och våldgästar oss..
Hoppas vi kan bli ett gäng härifrån också då, det kommer bli skitkul :)

Kolla gärna in Mera Leras hemsida:
http://www.meraleramtb.com

...och inbjudan som är utskickad:
www.meraleramtb.com/Strangnas.pdf (kopiera o klistra in i webläsaren).

Kvällscykling fredag kväll?

Nills och jag kom iväg vid fyra efter att jag lovat att visst ska jag hjälpa till och måla om huset. Vi tog en runda runt milspåret med en avstickare till skjutfältet. Fick testa nya hojjen både på grus och i skog :) Skitnöjd med den, slipper fundera så mycket på spårvalet utan nu är det bara att köra. .

Passar imorgon, eftersom målning står på programmet. Jag tänkte köra en sväng tidigt lördag morgon vid 8-tiden om någon är sugen? Lite hårig, va :) Tar med mig promenaddojjorna eftersom jag ännu inte anser att det går att cykla din runda.

Mr Ekon.M skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Passar imorgon, eftersom målning står på
> programmet. Jag tänkte köra en sväng tidigt
> lördag morgon vid 8-tiden om någon är sugen?
> Lite hårig, va :) Tar med mig promenaddojjorna
> eftersom jag ännu inte anser att det går att
> cykla din runda.

Jorå, det går visst att cykla... 18min 35sekunder tar det hela varvet. :)

Tyvärr för min del är det kompisen som gifter sig imorrn. Det är vattenkammning och allmän putsning som gäller Lör f.m. Kan bli svårt att komma runt det!

Blir det inte alltför sent kommer jag till söndagssvängen kl10.00..

Efter en dags vila/återhämtning kliar det lite i cykelnerven. Vetskapen om att det är en vecka kvar till Kolmården spär på något.

Idag, lördag, kl 16. Imorgon som vanligt 10, samling Lillgärdskisoken. Någon som är på?

/n

Lider av samma som Conny efter en blöt natt i den stora staden. Dagens program omfattar arbete, målning och eventuellt en tur i kväll, beror påhur jag mår.

Jag tänkte ta sista passet på tisdag innan kolmården.

Inte heller jag kom ut i morse. Tung kväll, natt och morgon. antagligen återhämtad till senare i em/kväll. inriktning mot 16.00.

Fö kan meddelas att jag tog första delen i Connys runda igår, utan att sätta ner foten :-)

/n

GJ Niklas! Den är inte biljardbordsslät direkt...
Jag och Fredrik drog ut en sväng i Vilstaskogen när jag hade en lucka i jobbet i eftermiddags. Det hade kommit en regnskur, så hällarna var lite småfuktiga. I helvetesbacken drog bakhjulet loss och jag dängde knät i överröret så det sjöng i skogen. Det gick bra att cykla vidare, men nu är det rätt stelt och svullet. Blir bra till på lördag dock.
Barnen var mycket bekymrade över såret och satte på ett Bamseplåster, så nu är det bra igen.
Kul runda iaf. Det får väl bli nån kvällstur i veckan kanske?

Så, måndag kväll. Mr E hade smitit ut i förväg så undertecknad och Jesster fick fånga upp honom i milspåret. Trots närmare 2 mil i benen slog han följe med oss på ett milsvarv ext. Bra jobbet - alla.

Imorgon tisdag kommer i alla fall jag köra sista passet innan Kolmården. 20.15 vid Lillgärskiosken. 2-3 mil efter tycke, smak och ork.

Fö kan konstateras att vi fortfarande saknar flera anmälningar till tävlingen på lördag. Jag, Mr E och Jesster är anmälda. Kom igen - våga - orka - cykla :-)

/n

Hade tänkt mig en kortare tur ikväll och jag var bra trött när jag mötte Nills och Jesster efter knappt två mil. Som givetvis hetsade lite :) Så det var bara att ta rygg på herrarna och försöka hänga på en sväng. Totalt blev det drygt 3,2 mil vilket inte är så pjåkigt av mannen med Sveriges sämsta kondis. Nu så här efter en dusch och 5 dagar kvar till Kolmården börjar jag höra röster: det är en liten rackare längst bak i huvudet som upprepar samma sak om och om igen; You can do this, you can do this.

Tänker dock inte börja hetsa inför tävlingen, lektionerna i ödmjukhet sitter fortfarande i :) Sista turen imorgon - jepp, jag är med på den.

Njae, så långt förirrade vi oss inte tror jag, vi höll os mest i och runt milspåret. Fast vi var ganska tjusigt enhetligt svarta. Menar du alltså att det finns en konkurrerande MTB-klubb i krokarna? Nu är det krig i tomteskogen.
Hur går NS:en?

det kan vara så... jag har sett åtminstone en MTB:are i fräcka kläder här i krokarna runt Strängnäs... som jag inte känt igen alltså.

Senast redigerad av en moderator:
Nej, det var räsercyklar. En liten svensk flagga på axeln på alla utom en som hade en gul tröja. Landslaget, kanske?

There can be only one...
Se filmen och lär er lite moves till nästa gång vi drar ut i spåret. Man vet ju aldrig vilka man stöter på.

För övrigt tycker jag vi ska byta namn från Rogge MTB till South Side Big Gear Pushers.

Suck! Jag hade varit med om inte om hade funnits.. Obligatoriska fester, jobb och en jädra förkylning har tillfälligt satt stopp för mitt tränande. Hade ev tänkt köra Kolmården, men men.
Siktar nog på Lida Loop om några veckor, istället.
Lycka till i helgen!

/Conny (snörvel, snörvel...)

Jag kommer att vara mycket stolt över mig själv om jag bara går i mål vid liv. Placeringar är inte att tänka på :)

Risken är dock stor att det blir pling-plong taxi för min del, trots Jessters intensiva återupplivningsförsök ut med banan.

Tidigare i mitt idrottsliv har jag aldrig var nervös inför en match, oavsett om det gällt träningsmatch eller SM-final men nu kittlar det ordentligt i magen....ska bli skitkul... iaf så länge det varar :)

Hehe... Det där flashiga laget som oxr spottat komma susande ute på Fogdö måste ha varit Mariefredsgänget. Jag var killen i gul cykeltröja. Vi var ute på en 12 milsrunda.
De andra åker i riktigt fräcka Mariefreds-tröjor.

oxr: Vart var det du såg oss? De enda på MTB jag såg var tre grabbar med integralhjälm utanför Ärla.

Nån som ska köra nåt här hemmavid i helgen?
Det får bli kvällsrunda, för varmt att köra mitt på dan. Puh! :)

Jag är på om det blir en kvällsrunda söndag kväll! Är du på, breddsladden? Fler som är sugna, ni som körde kolmården idag kanske är lite möra.... men ni andra?

Kanske, lite snorig fortfarande men på lillbakagång!
Får bli en lugn rund i såfall för min del. Vilken tid gäller?

Får vi en rapport från racet i Kolmården?

/C

McBredsladd skrev:
-------------------------------------------------------
> Hehe... Det där flashiga laget som oxr spottat
> komma susande ute på Fogdö måste ha varit
> Mariefredsgänget. Jag var killen i gul
> cykeltröja. Vi var ute på en 12 milsrunda.
> De andra åker i riktigt fräcka
> Mariefreds-tröjor.
>
> oxr: Vart var det du såg oss? De enda på MTB jag
> såg var tre grabbar med integralhjälm utanför
> Ärla.

Järsta-gärdena, om det säger något för en utsocknes. Jag körde bil.

Jesster och Fredrik tog 4 tim på sig, medan Nills och jag behövde 5 tim för att ta oss runt en riktigt stökig bana. Conny, du hade gillat banan, särskilt andra loopen.

Sitter i Sala simhall på simtävling hela dagen, men längtar efter min kudde. Helt slut

oxr: Nä, utböling som man är så kan man inte alla lokala namn än. Men det smyger sig in i mitt medvetande undan för undan. Snart har jag nog den karaktäristiska Strängnäs dialekten också.

Henke: Jajamän, jag är på, om det inte blir som igårkväll. Hamnade på grillfest och "glömde" att jag skulle cykla + att jag skulle ha träffat andra kompisar egentligen. Man kan inte lyckas jämt. Låter 18-19 tiden vid Malmbyhus ok? Eller ska vi dra en sväng ut mot Åker/Skottvång? Jag kollar forumet igen vid 15-snåret och hoppas vi bestämt något definitivt då.

Sladda hårt!

Huvudet säger ja, ja, ja.
Kroppen säger nej, nej, nej.
Vi får se vem som vinner. Kanske ni får se min coola krigsskada från igår då.

Klart man vill se skadan! Får man peta??? :)

Jag hänger vid utemöbelsförsäljningen vid Malmbyhus kl 18 (cirka!!! Trampar en mil dit, så tiden kan diffa lite, ge mig 10 min extra!). Har det inte kommit någon innan 18.15 så trampar jag ut mot Åkers.

Sladda så där som jag sa.

Kan inte göra annat än att hålla med Jesster. Trots en lång dag i en varm simhall så har varje rörelse som omfattat benen resulterat i benmuskler som skriker smärtsamt.

Under veckan lutar det nog åt ett eller ett par sena, men lätta, kvällspass. Oklart vilka kvällar som är aktuella, har ett hus att måla :)

P R E S S M E D D E L A N D E
För omgående publicering

Rogge MTB i första nationell tävling

Lördagen den 9 maj deltog ett antal cyklister från den nystartade mountainbikeklubben Rogge MTB i Kolmårdsbiken. Alla cyklister kom i mål, dock saknades topplaceringarna.

- Vi är glada över att vi tog oss runt, säger Jesper Sterne, presstalesman för klubben. Banan var tuff och betydligt mer backig än vad vi hade förväntat oss.

Rogge MTB startades tidigt i våras efter att Strängnäs har saknat en aktiv moutainbikeklubb under några år. Tidigare har Strängnäs haft flera framgångsrika cyklister med topplaceringar i såväl SM som i Långloppskuppen.

- Att starta en ny klubb kändes som ett naturligt steg för oss, menar Jesper Sterne. Det är viktigt att ha en gemensam plattform för ytterligare satsningar. Vi planerar inte för några SM-tecken i år, men några fler tävlingar lär det bli, avslutar Jesper.

Rogge MTB har gemensam träning varje söndag med samling vid Lillgärdskiosken kl 10.00. För ytterligare information kontakta Jesper Sterne, jesster73@hotmail.com, 0733-24 30 64 eller Niklas Zandelin, niklas@zandelin.se, 0705-42 27 35

Hejsan, kul att Kolmårdsbiken blev eran första tävling, hoppas ni kommer nästa år igen!

//Tobbe (efteråkare i Kolmårdsbiken))

Jättekul tävling, även om, som sagt, pallplatserna uteblev med minsta möjliga (2 tim) marginal.
Vi kommer säkert tillbaka, fast då får ni platta till den där lodräta bergssidan vid 4,5 mil lite först.

Gokväll i stugorna..

Sticker ut på min första runda efter förkylningen!
Blir lite lugn cykling i Tosteröskogen, någon som skall med??

Passerar Lillgärdskiosken kl 19.45..

Kom igen nu, gör mig sällskap.

/Conny

Tillbaka
Topp