Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

MeraLeraConny skrev:
-------------------------------------------------------
> Vi får besök!!
>
> Den 17-18maj kommer ett glatt gäng från
> Linköping och våldgästar oss..
> Hoppas vi kan bli ett gäng härifrån också då,
> det kommer bli skitkul :)
>
> Kolla gärna in Mera Leras hemsida:
> http://www.meraleramtb.com
>
> ...och inbjudan som är utskickad:
> www.meraleramtb.com/Strangnas.pdf (kopiera o
> klistra in i webläsaren).

Nu på Lördag och Söndag kommer det att bli MTB cykling i Strängnäs.

Grabbarna (och tjejen), 6st, från Mera Lera MTB i Linköping anländer till Vasagården (Eskilstunavägen, Vasavallen) ca kl10.00 lördag. Därefter ca kl10.30 är det avfärd för en liten provrunda i Stenkrossen och Milspåret..
Vi lunchar i Vasagården och drar på nästa repa ca kl13.00. Jag har under denna sväng tänkt visa upp de finaste MTB stigarna i trakten t.ex. Tosterön och Abborrberget. (Lugnt tempo så att alla hänger med!!). På söndag tror jag vi sticker ut vid 09.00 blecket och passerar Lillgärdskiosken kl10.00. Planen för denna runda är Lagnö/Milspåret och annat kul. Distans bestäms beroende på hur trötta vi är från dagen innan. Alltså 3 vändor kommer köras:
Lördag 10.30 från Vasagården.
Lördag 13.00 från Vasagården.
Söndag 09.00 från Vasagården, 10.00 från Lillgärdskiosken.

... så många tider en hel helg borde ju passa alla!! Tempot kommer anpassas så att alla hänger med. Passa på att köra i ett större gäng med skön inställning till cykling, det kommer att bli skitkul :)

För dom som inte tröttnat på cykling efter lördagen kommer MTBarna dra ut på nån krog lördag kväll för att där, över en öl och pizza, fortsätta med historier om dagens bravader. Alla är då förstås välkomna att hänga på..

Helt lysande. Nu börja det likna något. Förra helgen, 62 km Kolmården runt (varvid vi såg MeraLeraMTBare i massor. Ffa såg jag den stackare som fick brädades på upploppet av undertecknad och Mr E med 5 resp 4 sekunder... Han klarade sig förvisso från sistaplatsen som togs av mannen med de brinnande cykelbyxorna :-)) och nu kommer de hit. En cykelspäckad helg. Jag hänger på så mycket jag hinner. /n

Jag var vid Vasagården kl 12.55-13.05 idag lördag. Såg spåren av Östgötarna i form av bilar med cykelhållare på taket. Dock saknades själva syklar med tillhörande cyklister. Blev sålunda en blöt och hal (!) tur runt stenkrossen (måste köpa nya däck).

Jag ansluter imorgon söndag kl 10.00 vid Lillgärdskiosken.

/n

Ah, fn vad synd! Vi var inne på Vasagården och åt en lite för sen lunch. Vi hade dock spejare i fönstret, han måste ha missat dig!
I morgon passerar vi aif Lillgärdskiosken kl10.00.
Tempot imorgon kommer nog inte passera medel, eftersom det idag blev 4tim MTB i inte helt torrt före. Stigarna runt Strängnäs gjorde trots det att humöret ändå var på topp :)

Vi ses imorrn, och jag lovar att vi inte missar någon.

/Conny

Bilagor

• MLM_Abborrberget.JPG
    MLM_Abborrberget.JPG
    40.6 KB · Besök: 34
Återhämtningen från förra veckans långlopp är nu fullbordad. Några av oss har t o m orkat med några kortare pass efter det. I veckan planeras för två:

Onsdag 21/5 kl 20.30, samling Lillgärdskiosken. Lite skog i början (för att tillfredsställa Jesper) varefter milspår extended
Söndag 25/5 kl 10.00, samling Lillgärdskiosken. Lite mer teknik, lite längre, dock anpassat för att alla skall hänga med

Jag vill även passa på att påminna om nästa lopp, Lidaloop den 8 juni (www.lidaloop.se). Det finns flera alternativ, från 20-65 km. Jag kommer med största sannolikhet köra. Under sommaren går flera lopp, med höjdpunkten Finnmarksturen som i år går redan den 9e augusti. Om jag förstått det rätt är Jesper, Micke och Fredrik i alla fall på till Ludvika.

Så snart jag lokaliserat papper och anteckningar från RoggeMTB konstituerande årsmöte kommer protokoll inklusive befattningsbeskrivningar (typ Simling = tävlingsledare osv). Återstår även att fastställa medlemsavgift samt den kanske viktigaste frågan av alla – logotype och klubbtröja.

Väl mött i leran

/Niklas

Onsdagskvällen är vigd åt CL-finalen och på söndagen är jag i Katrineholm på simtävling. Tänkte köra milspåret extended ikväll vid 20.30 och förmodligen på torsdag, samma tid.

Passar nog på Lida då huset ska målas. Ägnade helgen som gick åt att borsta det.... Absolut det roligaste jag gjort !! :o(

Finnmarksturen låter mer intressant och dessutom hinner jag kanske jobba upp ett lite bättre flås. Vid Kolmården var det tomt i tanken från 4,5 så sista biten gick på ångor och mentalt stöd från nills.

Onsdag kväll, solen skiner, dagens regnskurar har på sina ställen blandats med jordens mull till en helt fantastisk lervälling. Behövs fler argument? Nope. Lillgärdskisoen kl 20.30 ikväll. /n

Kul runda igår. Vi hittade en hel drös nya 3-vliga stigar i närheten av milspåret. Det kändes som om däcken var gjorda av oljade bananskal i vätan bara.
Jag upptäckte igår att jag lyckats sumpa mina cykelskor utanför duschen på Kolmårdsbiken. Surt som fan. Körde med slitna plattisar och jympadojjor igår, för första gången på 15 år. Det var inte ett happy homecoming kan jag säga.
Om inte någon vänlig själ har hittat dem och skickar hit dem (har mailat) får jag köpa ett par nya skor. Behöver dem till helgen, men det känns som om att chanserna att vår Strängnäs-LBS har Crank Bros-cleats på lager är ungefär en Pepsi i helvetet.

När jag läser min post inser jag att "en hel drös" var en rätt grov överdrift. Men 2 iaf.

I helgen som gick kom vår lille efterlängtade gosse... 3715gram och redan rejäla lårmuskler vilket bådar gott för återväxten i klubben.... ;-)

Ska försöka komma ut lite mellan varven men jag kommer nog hålla lite låg profil den kommande tiden när det gäller cyklandet. Men jag följer era äventyr här på forumet med spänning.

Henkeboy, Stort Grattis! En 6 tums är ingen dum idé :)

Tog en sväng runt milspåret i kväll med några stickspår ut på de mindre stigarna. Vi borde kunna sy ihop en hygglig runda med det ni hittade häromkvällen, särskilt om den innehåller en tur på skjutfältet och kansek avslutas med Connys lilla runda..... eller vad tror ni?

Ska bli intressant se vad ni hittar på söndag, tyvärr kan jag inte vara med, men hoppas hitta tid för en sväng på lördag eftermiddag ifall någon är på?

/Mr E

jesster73 skrev:
> Om inte någon vänlig själ har hittat dem och
> skickar hit dem (har mailat) får jag köpa ett
> par nya skor. Behöver dem till helgen, men det
> känns som om att chanserna att vår
> Strängnäs-LBS har Crank Bros-cleats på lager
> är ungefär en Pepsi i helvetet.

Jag åker över till Strängnäs i helgen, så ett par klossar kan levereras från Stockholm på lördag förmiddag om så önskas.

Finns det någon av cykelkrängarna som hänger här som har klossar på hyllan så man slipper ringa runt?

EDIT: skulle varit ett PM men det var ju inte så hemligt så det får stå kvar.

Senast redigerad av en moderator:
oxr skrev:

> Jag åker över till Strängnäs i helgen, så ett
> par klossar kan levereras från Stockholm på
> lördag förmiddag om så önskas.
>
> Finns det någon av cykelkrängarna som hänger
> här som har klossar på hyllan så man slipper
> ringa runt?
>
> EDIT: skulle varit ett PM men det var ju inte så
> hemligt så det får stå kvar.

Det vore ju helt underbart!!
Då besparar du mina smalben en hel del stryk i helgen.
Slå en signal på lördag fm så kommer jag förbi och hämtar dem, eller så bjuder vi på fika om ni har vägarna förbi.

jesster73 skrev:
> Grattis!!
> Och kom ihåg: Barn är glada när deras
> föräldrar är glada.
> Tips: Man blir glad av att cykla.

Om det är det doktorns ordination så... :)
Satsar på att hänga med ut imorgon om inte natten går helt åt ...

Jag är på i ett par blänkande nya, Rogge MTB-rabatterade Scottskor. Med rabatt blev de billigare än om jag skulle nätköpa. Kudos till Cykelcenter Strängnäs!

Såg McBredsladd och gänget flasha förbi mitt NS-bygge i dag när jag stod på höjden och funderade. Är det inte dags för en prydlig klubbtröja i stället för den där gula som stör team-intrycket?

En skön tur om en timme i Stadsskogen tillsammans med Mr E. Nya, spännande och tekniska stigar - man kan fråga sig varför vi skall hålla på å åka över bron när vi har en sådan skatt på rätt sida.

En annan sak man kan fråga sig är varför man (dvs jag) inte bytt däck tidigare. Söndagens och dagens upplevelser på nya, feta, coola (enligt Isac 3 år) Continental föder behov av att dela med sig av glädjen. Vad passar bättre än en sång:

Continental, Continental,
innan jag träffade er var vägen så hal
Continental, Continental
stigen var alltid så smal

Continental, Continental
däcken som platsar i kungens bal-sal
Continental, Continental
Vad glad jag är att jag träffat just er :-)

Tack Conny för att du introducerade mig. Jag tror att jag måste betala lite mer än vad du begärde - av ren glädje.

/n

Hallåj!
Jag är lite sugen på att åka Finnmarksturen,och funderar på hur många i Rogge mtb som planerar/är sugna?
Hoj hälsningar från Peter.
Ps.Till helgen blir det halv vättern med frun!

Var det någon ur denna grupp jag mötte på racer vid Menigos nya lager strax efter 20:00 den 4/6. Det var ett gäng på ~10 racercyklister. Jag är intresserad att hitta cykelsällskap på mina landsvägsrundor, cyklar oftast ensam :-/

Eftersom jag tänkt åka Lida Loop nu på söndag kanske det är dax att börja träna på allvar! :)
Kör en vända imorrn för att försöka hitta formen.. Passerar Lillgärdskiosken kl 09.00. Blir ute 1timme ungefär.
/C

Jajjemen, jag ska nog visa dom!! ;-)

Skämtåsido, det blir nog ganska varmt! Jag har börjat vätskeladdningen redan nu..
Vi ses i veckan på nåt kvällspass alt nästa helg.

/Conny

Jodå, Lida Loop rekommenderas varmt. Passar alla t.o.m. publiken eftersom man passerar Lida flera gånger.

Så här dagen efter ställer man sig en fråga, vem har kommit på att man skall starta uppför en slalombacke (igår också med stekande sol)? Men men, man kan väl inte sänka farten för det, full gas uppför backen och ut på de första grusvägarna, mer gas hack i häl på ett gäng med många vägmil i benen.. Slår ett öga på pulsmätaren vid första inpassagen i skogen, 190HR/Min, hoppla!! Dax att slå av lite. Känner att orken börjar återvända ungefär vid första varvningen i Lida (2,2mil), hittills mkt lättcyklat. Ut på loop 2, lite mer tekniskt och kul, blir en hel del omkörningar i skogspartierna (härligt med stökig terräng :)). Vid andra passagen i Lida (4,4mil) börjar värmen ta ut sin rätt. Bara att tanka vatten och mer vatten.. En tack till de stugägare som placerade ut vattenspridare man kunde svalka sig i.
Mitt på 3e loopen börjar krampen komma, cyklar förresten om ett par stycken som plötsligt stannar, lägger sig på rygg med ett aaaarrrrg!! Och tar sig för vaden. Vid 1,5km kvar till sista vätskekontrollen klämmer jag min sista powergel, cyklar fram till kontrollen och bälgar vatten. ca1,0mil kvar och nästan bara grusvägar, sista biten går på vilja! Fram till målområdet, ja visst ja, vi cyklade ju inte upp för hela slalombacken när vi startade, därför avverkas den biten av backen precis innan målgång, puh!! Med tiden 3tim och 9min känner man sig ganska nöjd när man slänger sig i sjön vid Lida för ett svalkande dopp...
Jag kommer garanterat köra nästa år igen :)

/Conny

Grattis och bra jobbat Conny. Jag håller som bäst på att kurera en plågsamt långvarig förkylning. Förhoppnigen är att komma ut till helgen.

En fråga: SträngnäsJournalen kommer skriva om Rogge MTB i nästa nummer och vill gärna ha bild. Är det någon som har några bra bilder som skulle kunna skickas till tidningen? Lägg upp eller maila mig på niklas@zandelin.se

/n

Kul med tidningen! När är deadline för att komma in med bra bild till dem - finns det tid kanske vi kan styra upp en fotosession och kirra en fet bild?

Bra jobbat Conny! Gillade verkligen ditt upplägg inför racet :)

Lägesrapport på målningen; halva huset klart (nästan) semester tor och fre så jag har 4 dagars målning att se framemot. Tänkte bryta av med ett par turer - närmast i morrn kväll vid 20.00-tiden, Lillgärdskiosken, kanske läge att fixa till en maffig bild då?
Mr E

Jag tänker försöka komma ut imorgon torsdag, dock inte förrän kl 20.45 typ. Om vi kan fixa en bild då är det bra eftersom tidningen vill ha den senast fredag. /n

Då kan vi köra lite som Lida Loop! Jag tänkte sticka ut ca kl19.00 passerar sedan kiosken vid 20.00 tiden (passar det Mr Ekon?). Sedan tar vi en Loop och kommer förbi igen kl 20.45!! O.K?

Är någon sugen på att köra hela turen med mig(från kl 19.00)?

/Conny

Tillbaka
Topp