Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jag ska försöka hinna dit till 20,45, möte på föräldrakooperativet 18.30, de har en tendens att dra skitsaker i långbänk så det är väl ganska troligt att det blir fotboll och bira istället...
/Jonas

Efter moget övervägande kan jag konstatera att hälsan inte tillåter cykling ikväll. jag kommer dock kl 20.45 till Kiosken med kamera för att fota, både i grupp men även några actionbilder. /n

Conny - jag är sugen att haka på från 20.00 om lill-killen hemma är på humör och tycker pappa ska få cykla ikväll. Behöver dock inte vara från kiosken.

henkeboy skrev:
-------------------------------------------------------
> Conny - jag är sugen att haka på från 20.00 om
> lill-killen hemma är på humör och tycker pappa
> ska få cykla ikväll. Behöver dock inte vara
> från kiosken.

O.k. Var skall vi ses?

/Conny

Ok, slutkorr av budska från klubbfotograf "n". Jag kommer till parkeringen motionsslingan Stadsskogen kl 20 för att ta några häftiga grupp-actionbilder. /n

Måste dra mig ur :(
Alldeles för sen från jobbet i kombination med lite tågförseningar och även lite faderliga plikter sätter stopp... men jag litar på att ni gör några feta breställ framför kameran.

Klubbfotograf "n" kan meddela att bilder nu är sända till tidningen. Som en liten bonus i fotograferandet igår lyckades fångas även denna situation. Klar ledartröja avseende snygg vurpa :-) /n

Bilagor

• MrE.jpg
    MrE.jpg
    140.8 KB · Besök: 50
Är det bara jag som blivit tjock och lat de senaste veckorna?
Jag vill hellre vara slank och snabb.
Därför går min bil till E-tuna för kvällscykling i Vilsta mellan 19.30-19.45 ikväll, därefter morgoncykling här i Stränkan, kanske vid 7-hugget.

Sen ligger hela midsommarhelgen framför oss, och åtminstone jag brukar känna behov av att straffa den elaka, elaka kroppen dagen efter för mycket öl och snaps.

Skulle gärna hängt på, men är matförgiftad (igen).
F.o.m. idag är vårt stamhak inte längre vårt stamhak.

Kul runda sist hursomhelst! Jag var lite mör när jag kom hem faktiskt.

Det blev landsvägstur in till stan för min del. Blev rejält blöt kan jag säga. Jag var på väg till Vilsta med Jesper i förra veckan men hann inte färdigt med mina åtaganden. Ska försöka dyka upp någon annan kväll.

Det kom ingen. jag gör nytt försök med morgondagen, onsdag kl 20.30.

Jag satte mig på min cykel i söndags. Inte på sadeln utan på baknavet, med växeln ner mot gatan. Fråga mig inte varför, men så blev det. Dr Jesster kom förbi och vi kunde gemensamt konstatera att växelörat var böjt (eller Doktorn konstaterade och jag mummade medhållande). Nu kommer frågan, var får man tag på ett nytt. Jo, se det finns helt underbara web-sites. Den mest nischade som jag stött på, alla kategorier är http://derailleurhanger.com/, säljer bara - växelöron. Så, nu vet du det :-)

/n

Gud vill att jag fortsätter måla huset fram till fotbollen börjar. För Er som inte vet eller inte bryr Er så pågår fotbolls-EM och ikväll är det semifinal 1.

Gjorde igår kväll ett försök att montera ihop en byggställning. Det var som att kombinera Mekano och monterbar möbel från IKEA - m a o hopplöst utan ritning :-). Därför riktas en fråga från oteknisk Mr E till teknisk Nills - har du några minuter över i em/kväll innan din tur? Behöver all hjälp jag kan få.

Mr Ekon.M skrev:
> Gud vill att jag fortsätter måla huset fram till
> fotbollen börjar. För Er som inte vet eller inte
> bryr Er så pågår fotbolls-EM och ikväll är
> det semifinal 1.

Åkte inte Sverige ut härförleden? Eller var min fru sur av någon annan anledning kanske?
Du kan låtsas att du ska titta på fotboll, palla upp kuddar under en filt i soffan och smyga med oss ut och cykla istället.

> Gjorde igår kväll ett försök att montera ihop
> en byggställning. Det var som att kombinera
> Mekano och monterbar möbel från IKEA - m a o
> hopplöst utan ritning :-). Därför riktas en
> fråga från oteknisk Mr E till teknisk Nills -
> har du några minuter över i em/kväll innan din
> tur? Behöver all hjälp jag kan få.

MEN JARÅ???
Jag är jätteteknisk och bor på kissavstånd.

oxr: Vore kul om du hängde på! Jag har dessutom pengar som är dina som ligger och bränner i fickan.

När du igår kväll så snällt frågade om Du kunde hjälpa till var jag inne i Kan själv-fasen :-)

Hade en förhoppning att jag mognat tillräckligt för att inte behandla byggställningen på samma sätt som jag behandlade Mekanot när jag var yngre - krut och eld samt en och annan slägga.

Kan själv- fasen upphörde några minuter efter att du gått. Eftersom jag ändå blivit äldre och mognare lät jag dynamiten stå kvar i förrådet. Istället gick jag in, pallade upp kuddar i soffan och kröp ned under filten. Sen grät jag en skvätt.

Tänker göra ett nytt försök i eftermiddag - du får gärna vara med - har öl så vi kan filosofera medan vi väntar på nills :-)

jesster73 skrev:
> oxr: Vore kul om du hängde på! Jag har dessutom
> pengar som är dina som ligger och bränner i
> fickan.

Får man pengar om man hänger med!!?

Jag är på ikväll.

/Conny

Det blev tvunget att åka i väg på lite husspaning, men kör ni någon kväll nästa vecka så hänger jag gärna på. Det gör ingenting om man bestämmer några dagar i förväg för då planerar jag in övernattning för hela familjen hos svärföräldrarna.

Jag är på!
Får fint besök ända från E-tuna, de dyker nog upp vid 9-tiden. Vi kör ett varv och ansluter på vår uppfart vid 10. Skönt att ha en ursäkt ifall man blir fråncyklad sen.
Är någon annan sugen på att förlänga turen och hänga med från 9 går det förstås bra det med!

Jag är på imorgon!

Lång, kul runda idag. För ett par månader sedan hade jag aldrig orkat 3 timmar halvhård, teknisk körning. Kul att så många kom också! Jag ska se om jag kan lägga upp lite bilder.

För ett par år sedan orkade vi 600 meter innan vi tog första rasten, minns du den :-)

Kul runda idag, även om jag missade första timmen. Jag kan inte måndag men kommer köra tisdag och torsdag kl 20.30 (om inget oförutsett inträffar, som tex strålande väder, varm grill, väloljade burgare och kall öl...)

Jag föreslår att vi kör ett medlemsmöte i Rogge MTB på tisdgag 1/7 kl 19.30 hos mig, Ladugatan 11.
Agenda
- Tävlingar under året
- Åre sensommar/höst
- PR- och medlemsvärvning
- Logga
- Tröjor
- Spons (vi har 2.000 i kassan)
- revidering/tolkning/fastställande av styrelse (motsv) och protokoll från årsmöte (jag försöker febrilt försöka förstå vad jag skrev och minnas vad vi sa)

/n

nills skrev:
> För ett par år sedan orkade vi 600 meter innan
> vi tog första rasten, minns du den :-)

Mjo, men det berodde nog lite på att du på de 600 meterna hade gjort sex eller sju Over The Bars med fötterna fast i pedalerna :)
Jag kommer ihåg att jag var grymt impad av ditt pannben (och i något mindre grad av din teknik).

Nu kommer lite bilder från dagens tur:

1.jpg ht=485

Samling utanför vårt (eller egentligen SE-bankens) hus.

2.jpg ht=485

Hela gänget, utom en fotograferande Jesper och en kissande Fredrik.

3.jpg ht=485

Patrik kör så det ryker.

4.jpg ht=485

Henrik i hjältepose.

5.jpg ht=485

Prata skit-, kiss- och drickpaus.

6.jpg ht=485

Fredrik, 10 sekunder efter att hans mördar-Michelin haft ihjäl en näbbmus.

7.jpg ht=485

Niklas smiskar gamla Bettan.

8.jpg ht=485

Tre välsnickrade akterkastell.

9.jpg ht=485

Conny glömde bananen och slickar istället i sig lite mygg.

10.jpg ht=485

Henrik skonar cykeln uppför backen.

11.jpg ht=485

Nähäsåatteeee. Det var ju trevligt det här, men det är ju en dag imorgon också....

12.jpg ht=725

Ingen Ride Report är komplett utan en helfigursbild på hr ordf.

oxr skrev:
> Jag tar ett initiativ! Jag står vid
> lillgärdskiosken i morgon måndag klockan 20,30.

Om inget oförutsett inträffar är jag på imorrn!

Mycket trevlig tur idag och schyssta bilder Jesper.
/Conny

Ett stycke stort hus är nu borstat med stålborste och målat två varv. Kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin att måla ett hus igen :-)

Nu ska hojjen fram igen!

/M

Henke med och Mr Es hus klart. I led är tiden... Själv har jag funnit en ny avsättning för gamla ölburkar; 10x20 mm väl nedslipad aliminium funkar utmärkt för att justera glappande dämparbussning :-)

Påminner om möte imorgon kl 19.30. Cykel därefter. /n

Drömmer fortfarande mardrömmar om en liten söt mus som skriker när jag kör över den... I övrigt en härlig tur! Kul med bilderna!

/fred

Någon som hänger på imorgon vid 20.30?
Det blir en lugn tur i inte alltför stökig terräng. 2 kompisar som inte kört så mycket hakar på.

Stackars musen...

Fler och fler Strängnäsbor börjar verkar börja uppskatta skog och spår. Rogge MTB (som fö hade styrelsemöte igår, näst kommande till votering huruvida Motorhead logga skall pryda klubbtröjan eller ej) växer. Torsdag kommer omtaffa två rundor (den tuffe kör båda): kl 16.30 (nills) och kl 20.30 (jesster). I båda fallen nya presumtiva aktivister. För egen del väljs 16.30 då kvällen senare utlovar såväl bastu och öl som grill och rödvin - men alla gör vi väl våra prioriteringar :-)

/n

Jag är på för Skottland.
Hur blev det med med klubbloggan? Nådde vi en kompromiss med Motörheadloggan (jag, Henrik d.y. och Micke) i cerise och lila (Niklas och Henrik d. bara en skvätt ä.)? Jag tror det.

Hursomhelst. Min bil går 7.30 imorgon bitti till E-tuna och Vilstamassivet för en morgon-förmiddagsrunda. Alla som vill hänga på är välkomna, även om jag inser att det är lite kort varsel.

Hej

Henekboy skulle jobba ingenom förslag till logga om jag inte missminner mig.

Själv är jag på Gotland och kan kostatera att i) det är platt ii) det finns gott om stigar med massor av vassa stenar (fler punkteringar på några dagar än på flera månader, detta trots Connys superdäck), iii) Tofta skjutfält har en hel del intressanta utmaningar och kuliga loopar. Det finns en säng över i lillstugan under nästa vecka om någon vill ha träningsläger.

Gällande tävligar under resterande år finns ett urval:
2008-08-09 Finnmarksturen (Jesster och Conny verkar vara på, själv är jag på Sven6a)
CSK Ludvika

2008-08-16 Gotland Bike Battle (är faktiskt lite sugen, verkar vara kul tävling)
GBB Sportförening

2008-08-17 Moracet (alternativ till Gotland)
Töreboda Cykelklubb

2008-08-23 Tour Modéen (nära hemma, själv är jag på Bröllop)
Kungsörs Sportklubb

2008-08-24 Snapphaneturen
Hässleholms Cykelklubb

2008-08-30 Bockstensturen (enligt utsago bra, och vackert lopp, intresserad)
Varbergs Mountain Bike Club

2008-09-07 Stockholm XC (Jag är för: www.stockholmxc.com)
MTB Täby Mountainbikeklubb

2008-09-13 Hallbyrundan 2008
IF Hallby Skid o Orienteringsklubb

2008-09-20 Hammarby Hill XC (formtopp? http://www.hammarbyhillxc.se. Jag är på)

2008-09-28 Bockaracet 2008
Kristianstad MTB Klubb

2008-10-04 Vista Mountain
Idrottsklubben Hakarpspojkarna

2008-10-11 Nightmare Classic (kort lopp, men i mörker :-))
Cykelklubben Master

För ytterligare info om länkar se http://www.scf.se/FixtureLink.asp?WCI=wiSelCompetition

Min nästa tur hemmavid blir söndag 20/7 kl 10 från Lillgärdskiosken.

Gotlandshälsningar

/Niklas

nills skrev:
> Henekboy skulle jobba ingenom förslag till logga
> om jag inte missminner mig.
>
> /Niklas

Stämmer bra det! Har hittills två prototyper som jag är halvnöjd med - lätt inspirerade av Motorhead (kanske till Jesters förtjjusning...). Men det måste filas lite till med dem innan jag är nöjd.

Henkeboy - det kommer att finnas fler som blir glada om du får ihop det. När får vi se dem?

Var ute ikväll på en skön runda, sammanlagt blev det drygt 2,5 mil. Skottland är jag med på, även om den förhandlingen kostade på - frun och barn ska då åka till Turkiet! Vad gör man inte för konsten!!

Kom överens med Jesster att nästa planerade tur blir på fredag morgon ifall någon är sugen. Tiden ännu okänd men det blir hyfsat tidigt.

Mr E

Förslagen på loggorna börjar arta sig... Hoppas att kunna visa upp dem snart för er.
Men men... god konst låter sig inte stressas fram... ;-)

Igår, torsdag, satte jag mig på den lånade racern och trampade till Nyköping. 11,6 mil på precis 4 timmar och med ett snitt på 28,7 km/h. De första 70 km snittades på 31 sen kom motvinden de sista 50 in i mål. Är idag lätt schleten ska erkännas.

Tillbaka
Topp