Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Coolt med Nyköpingsturen, lät som ett bra tempo det där!
Imorgon drar jag, Fredrik och Patrik med en osorterad skock barn till Åre för att i bästa lycrapappastil kulta utför skutan. Ska bli kul att prova på riktiga berg och riktiga cyklar ;-)
Därefter framlider jag 14 av mina dagar på västkusten.

Vad jag vill få fram (förutom att skryta om Åre då förstås) är att jag inte kommer se er på Strängnässtigarna på ett par veckor.
Happy Entrails, och gör inget som jag inte skulle göra!

Jag ska till Strängnäs nästa vecka förhoppningsvis och hjälper svärfar gräver en dam. Det blir mellan Tors och Söndag. Är det någon som vill hänger på en runda någonstans i trakterna?

ianthewelshman:
Vi har en fast tid på söndagar kl 10. Samling vid lillgärdskiosken på Eskilstunavägen. Haka på då!
Vi brukar bli 4-6 pers, men nu är (minst) 2 borta. Någon borde dyka upp iaf.
Håll lite koll på den här tråden också, det brukar postas om spontanrundor, oftast på kvällarna.

påminn mig, vilken var lillgärdskiosken och vilken är eskilstunavägen? Jag har ingen koll. Vi bodde ovanpå Schelins konditori men nu ska befinner oss på Tjädervägen. Är det vägen som har BK krogen på eller?

Eskilstunavägen är "stora" vägen ner mot stan, den som går förbi biblioteket och övergår i att heta Storgatan sen. Japp, BK ligger nästan längst upp på Eskilstunavägen.
Lillgärdskiosken ligger ovanför musikskolan, mellan BK och centrum.

Tackar, då vet jag var den ligger. Om inget annat så är det bara håller utsikt efter de enda som har bra cyklar i Strängnäs och inte ser ut som de har stulit de.....

Jag dyker upp om jag kan - allting beror på om min 3 veckor gammal dotter har låtit mig sova natten innan.....

Gotland visar sig från sina bästa sidor. Dock saknas en vettig MTB-affär. Jag har idag tillbringat en halvtimme med Ronny http://www.cykelverkstad.se/history.htm, helt klart värt ett besök om ni har vägarna förbi.

I förrgår ägnades en timme åt att mörda ett endurospår i skogen strax väster om vår stuga (N57*42’4’’/E18*22’24’’). Connys mördardäck tog så mycket stryk att det nu är dags för nya (några bra tips?)

Igår 62 km (Visby-Ljugarn) på 2,15 h. 28,2 km/h i snitt på en heldämpad stubbhoppare känns som viss potential för nästa års Vättern eller varför inte monsterloppet Stockholm-Göteborg :-)

Söndag kl 10 Lillärdskiosken är givet. /n

så, dottern och frugan har låtit mig sover ett par nätter och det verka att jag kan kommer och leka. Vi ses kl. 10 imorgon. Jag rullar nerför backen på vägen dit så även om jag är försenade så kanske vi ses...

Var ute på en tur i stadsskogen i fredags och hittade några riktigt roliga stigar, bland annat en som var uppmärkt med små gula reflexer. Någon som vet vad det är? Mörkerträningsrunda för orienterare? Jag råkade stöta på den av en slump och den slutade vid branten vid viadukten in mot Vasavallen. Cyklade den baklänges men det verkade som att den började mitt i skogen, eller så var jag bara blind och hittade inte resten av reflexerna.

Imponerand att lyckas se reflexerna. Jag har fullt sjå med att se stigen, alla rötter och stenar :-)

Vi var sju stycken som var ute igår söndag. Kul med nya cyklister.

Jag har idag inhandlat en hard-tail-nose-and-whole-rest, dsv en racer så nu blire åka av. Premiärturen är avklarad utan större missöden. Då MTBn är på service blir det landsväg även imorgon tisdag. Planerar köra vid 10, startar Lillgärdskiosken om någon är med.

Logga för Rogge MTB är under utarbetaning av Henke - coolt. Svarta tröjor kommer kosta ca 200 sek inkl tryck (någon som har bra kontakter på tröjfronten?). Tröja ingår i medlemsskapet i Rogge MTB. Meddela storlek. Beställning sker inom kort och leverans mitten augusti (förhoppningsvis innan Bocksten så att MeraLeraConny kan ha tröja från nuvarande klubb å inte f.d. :-))

/n

/n

Gokväll i värmen.

Ta inte den där sista ölen nu ikväll..:) Häng med på söndagsturen imorrn kl10.00 istället..

Jag är vid kiosken som vanligt.
Ta med mycket att dricka!

Vi ses. /Conny

Hjälp!

Har köpt ny framgaffel då min gamla till slut gav upp och kastade in handduken. Men har drabbats av mek-ångest och lyckas inte installera den ny på cykeln... finns det någon händig "roggare" som kan det här med gaffelbyte?

Sorry, henkeboy!

Kan inte ett smack om framgafflar, så jag kan bara hjälpa till med moraliskt stöd, tyvärr. Kommer att ha fullt sjå med att fixa punkan jag fick i går kväll. Tror dock att Dr Jesster är en hejare på att mecka, men är osäker om han är hemma. Jag kollar om jag får tag i honom under eftermiddagen och om han kan bistå.

Efter lång frånvaro siktar jag på söndagsturen och jag hoppas det finns fler som är sugna att haka på.

Mr E

Ingen fara - nu är hojjen inlämnad på CC här i Strängnäs och hämtas upp på måndag igen och därifrån direkt upp till Funäsdalen för en dryg veckas semester.

Kommer tyvärr inte imorrn.

Såg posten lite sent. Jag hade nog fixat byta en gaffel om det inte är något extra-mega-special. Fast med lite Rogge-rabatt lär väl inte mr CC skinna dig på ett gaffelbyte får vi hoppas.
Jag siktar på 10 imorgon, men börjar bli lite raspig i halsen. Den som har en lever får se.

Var tyvärr också lite sen. Tror nog jag hade fixat ett gaffelbyte..
Har varit offline o slappat i stugan några dagar, det sätter sina spår (runt magen)!
Kommer kl10.00 imorrn, med sprillans mavic-hjul, inhandlade av CC inkl Rogge-Rabatt.
Det börjar se bra ut hos CC, finns mer prylar på hyllan för oss MTBare nu för tiden..
Förresten tog Mr CC 100kr för att byta eker och rikta ett bak-hjul, helt o.k.

Imorrn skall vi bränna fläsk.. ;-)
/C

Hej alla,

Semestrarna börjar ta slut och fler är hemma. Igår var vi fem stycken som slog ihjäl en stund i standsskogen och på Tosterön.

Logga för Rogge MTB är framtagen och fastställd. Tröjor beställda (10xXL, 5xL och 5xM). Tryck sker i nästa vecka och leverans nästa helg (om inget skiter sig). Den som önskar sponsra meddela detta i privat mail till undertecknad, 500 sek, logga på bröstet. Tre sponsorer klara (varav en om 2.000 sek).

Den som vill ha logga på annat plagg (tex svart jacka) kan lämna dessa till mig innan måndag nästa vecka så ombesörjer jag att även dessa pryds med Rogge MTB otroligt coola logga!

Jag tänker cykla ikväll, kl 19 vid kiosken.

Väl mött /n

När jag för första gången i den här kungens tid är jourfri och frisk samtidigt, och dessutom sjukt cykelsugen berättar min bättre hälft att hon ska på Me-and-I-party (sjukt överprissatta barnkläder och otroligt jönsiga vuxenkläder i samma design för er som varit förskonade) kl 19 i kväll.
Jag tyckte då att man får väl för fan prioritera vad som är viktigt här i livet. Så det gjorde hon. Så jag kan tyvärr inte ikväll.
Jag ogillade märket rätt starkt innan, nu toppas det nog bara av Nestlé.

M...era Lera :-). Fem glada på en tur om ca 2 timmar. Då undertecknad under dagen rekat Lagnö och spåren där föreslogs en tur dit. Lera, välling och sladdigt värre, men hur kul som helst. En punktering och två slangbyten (den första slangen var tagen från fel låda, den med punkterade slangar) öppnade för intressanta diskussioner...

Vidare förbi Lagnögaragen och mot Häradsfältet. Några backar upp och en vy över solnedgången. gamla milspåret, tillbaks mot Stadsskogen. Nästa punktering (samma cykel och förare - n) och en trasig pump försenade sällskapet något. Hem över Kvittenkullen.

Jesster; du missade inget. Vi hade det ganska tråkigt, dåligt väder. Torra, tråkiga stigar och allmänt sura miner hela tiden...

Onsdag kl 19.30 är på förslag för nästa tur.

/n

nills skrev:
-------------------------------------------------------
> Gällande tävligar under resterande år finns ett
> urval:
> 2008-08-09 Finnmarksturen (Jesster och Conny
> verkar vara på, själv är jag på Sven6a)
> CSK Ludvika
>
> 2008-08-16 Gotland Bike Battle (är faktiskt lite
> sugen, verkar vara kul tävling)
> GBB Sportförening
>
> 2008-08-17 Moracet (alternativ till Gotland)
> Töreboda Cykelklubb
>

> 2008-08-23 Tour Modéen (nära hemma, själv är
> jag på Bröllop)
> Kungsörs Sportklubb

>
> 2008-08-24 Snapphaneturen
> Hässleholms Cykelklubb
>
> 2008-08-30 Bockstensturen (enligt utsago bra, och
> vackert lopp, intresserad)
> Varbergs Mountain Bike Club
>
> 2008-09-07 Stockholm XC (Jag är för:
> www.stockholmxc.com)
> MTB Täby Mountainbikeklubb
>
> 2008-09-13 Hallbyrundan 2008
> IF Hallby Skid o Orienteringsklubb
>
> 2008-09-20 Hammarby Hill XC (formtopp?
> http://www.hammarbyhillxc.se. Jag är på)
>
> 2008-09-28 Bockaracet 2008
> Kristianstad MTB Klubb
>
> 2008-10-04 Vista Mountain
> Idrottsklubben Hakarpspojkarna
>
> 2008-10-11 Nightmare Classic (kort lopp, men i
> mörker :-))
> Cykelklubben Master
>
> För ytterligare info om länkar se
> http://www.scf.se/FixtureLink.asp?WCI=wiSelCompeti
> tion
>

Jaha, det sket sig med Finnmarksturen, nu ser det också ut att skita sig med Bockstensturen för mig!
Efter scanning av Niklas lista på andra MTB-lopp ser ju detta trevligt ut:

2008-08-23 Tour Modéen Kungsörs Sportklubb
http://www1.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_73477/ImageVaultHandler.aspx

Är det nån som åker med? Det är ju nästan på hemmaplan!!
/Conny

Efter lite funderande så har jag numera ett hat-kärleksförhållande till endurospåret, särskilt efter en så torr sommar. När jag är där vill jag bara därifrån. När jag inte är där, längtar jag dit, till vattenfyllda hål, lervälling, massa stenar och rötter = blött, skitigt och snorhalt hela tiden :o)

Rullgrus!
Det klart att du ska hänga med.
Stående tid är söndagar kl 10, samling vid Lillgärdskiosken på Eskilstunavägen. Övriga tider så är det bara att bevaka tråden om någon får för sig att ge sig ut.
Kan man så kan man! Får man inte, så får man inte ;o)

Provade endurospåret idag. Kan instämma till hälften. Ingen kärlek till de sönderharvade stigarna från min sida. Jag gillar att cykla. Trampade ut till häradsvägen och tillbaks till hemtrakterna (tosterön) och körde ett par varv i skogen. Mycket trevliga stigar jämförelsevis.

Har helt klart ambitionen att vara med på söndag. Men tyvärr kommer den nog saboteras av dålig karaktär på 60-talsfesten på beachen. Vi får helt enkelt se ifall Rullgrus dyker upp. Om inte så önskar jag er en behagligt jobbig och lagom lerig cykelrunda!
/K

Mera Lera :), det är väl en bra beskrivning av spåren vid Lagnö.
Inte för att jag är emot att sladda lera men tosterön och milspåret är lite bättre.

Kommer tyvärr inte imorrn, familjeaktiviteter på schemat!

Kör senare i veckan, postar på tråden..

/C

Vill bara tacka för en kul runda i skogarna i söndags. Räkna med att jag dyker upp fler gånger. Har from nu koll på tråden. Vid tillfälle visar jag gärna mina favoritvägar/stigar mellan Djupvik och Tynäs.
/K

Varmt välkommen. Kul att det sprider sig.

Jag tänkta köra onsdag kväll kl 19 från Lillgärdskiosken.

Status gälland eklubb och tröjor: klubb under registrering, tröjor kommer tryckas så snart vår huvudsponsor lyckas få fram en tryckbar logotype :-) Om någon ytterligare är intresserad av att sponsra bör undertecknad få veta detta senast torsdag.

/n

Riktigt kul runda igår, trots regnet.
När det är riktigt blött, rötterna är hala som oljat snor, och de 5 år gamla däcken känns mer som hårdplast än som gummi, så gäller det bara att blunda och föreställa sig ett par flång nya Maxxis Minion DH 2,5 och snustorra klipphällar, och bara köra. Det funkar nästan.

Jag borde nog pumpa däcken lite förresten, jag blev så frånåkt på vägen. Bromsen ligger nog emot också. Och så hade jag ju för mycket vatten i camelbacken. Sen så blåste det mer där jag var.

Jajjemen, imorrn kl10.00 är man på plats vid kiosken.
Med lite trixande kan man nog få på sig en flytväst under cykeltröjan.
Jag menar det finns risk att det är lite blött i skogarna :)

Ses i morrn
/C

Då jag kl 10 i morse vaknade på ett hotellrum i Uppsala kunde jag inte vara med... Jag kör en sväng i kväll. Utgår kl 18 från Lillgärdskiosken. /n

Efter ett djupt tag i familjens matkassa är jag numera ägare till denna kolfiber- och titanorgasm:

Hojpa.jpg ht=485

Var ute och provkörde en sväng idag, och kan bara konstatera att cykeln klarar betydligt mer än vad jag gör. Sen undrar man lite vad det är för pucko till cykelhopplockare som speccar 2-tumsdäck på en hoj med 6,5 tums slag...
Höll för övrigt på att slå mig sönder och samman när jag upptäckte att den förre ägaren, som är enduroåkare, hade kastat om bromshandtagen.

Jag tillhör således gruppen patetiska äldre män (eller snart medelålders iaf) som puttrar runt i halvblind-reumatikertempo på alldeles för bra grejor. Ni vet, de där man retade sig på när man var yngre.
Äntligen!

Egentligen ville jag ha cykeln i sängen inatt, men det fick jag inte för min (i övrigt snälla på gränsen till änglalika) fru.

Hehe, japp, det står väl något gammalt dieselåbäke till lift i ett skjul någonstans, kanske är läge att sparka igång det nu.
Närå, tanken är väl att den ska fixa allt från långlopp och brötig XC till någon DH-helg i Åre (med ett par andra hjul)

Är förhandlingarna i sängkammaren avslutade? ;)

Blev lite förvånad, det är ett riktigt monster du fått tag på. Kan nog bli riktigt roligt, stadsskogen har en del stigar där den där kommer komma till sin rätt. Behåller du cannondalen eller ska du sälja den?

Ja, efter att ha lovat att min bättre hälft slipper mer tjat om en motorcykel (tills jag fyller 40 enligt det finstilta), så var affären i hamn. Många romantiska weekendresor med obegränsad shopping utlovades också (vilket var lätt att göra eftersom vi nu ändå inte kommer ha råd ;-)

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med Cannondalen än. Jag funderar lite på att använda den som vinterhoj, och att den ibland ska få låna ut sina Crossland-hjul till lättare DH, då hjulen som sitter på Scotten nog är lite sköra för det. Men jag vet inte, risken är väl att den blir stående, vilket är lite synd på en så relativt fin cykel.

Tillbaka
Topp