Happy Urban Ride: Göteborg, söndag 29/8

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum
Ja, grattis Albert, får tacka dig för många fina uppfinningar, bl.a. Fat Albert däcken. :-)

Fast nu har jag syndat, köpte ett par Conti Diesel 2.5" idag eftersom ett av mina Fat Albert blivit lite väl tunnslitet på sidan efter ca fyra månaders hårdkörning(nya modellen av Fat Albert som levereras numera har en förstärkt sidovägg som ser ut som nät, så jag tror att de håller bättre än den här första utgåvan). Ingen punka än och det höll under gårdagens urban ride, men det känns ändå säkrare med ett par nya däck i alperna. Då det inte var säkert om det gick att få hem ett par FA från tyskland på 3-4 dagar så blev det ett par Diesel från LBS:en. Tog en bild för att jämföra storleken på Fat Albert 2.35" och Diesel 2.5", Diesel är bara ca 3mm bredare om man mäter(60mm istället för 57mm). Så Diesel är egentligen ett 2.35" däck och som det ser det ju helt ok ut. Får se hur de fungerar då, återkommer med testrapport om två veckor. ;-)

104_0437.jpg

Fat Albert till vänster och Diesel till höger, lika som bär?

104_0401.jpg

Bild från sidan, samma höjd på båda däcken = 55mm från fälgkant till yttersta dubben. Men Fat Albert däcket är kört i fyra månader, så någon mm mer mönster är det från fabrik.

/Leo

EDIT: Nu med sidoprofil bild+mått. :-)

Senast redigerad av en moderator:
Kul jämförelse Leo!

Du har inte lust att ta en profilbild på de båda däcken från samma avstånd så att man ser skillnadena? De må vara lika när man ser till mönstret men från sidan skiljer det väl en del? Fler bilder och en rejäl utvärdering när du provat ett tag ser jag fram emot. Däck är viktigt! =)

Mvh. cal - som har hojjat en del både med Fat Albert 2.35:or och Diesel "2,5:or".

Lite OT, men jag har hittils inte sett några andra däck en Gazzaloddi 3.0 som är bredare än mina Panaracer 2.4 :-)

Lite onödigt att lyfta upp den här tråden, men jag tyckte det var roligt att se folk köra det hopp utanför hvitfeldtska som jag har gått förbi och dreglat på sen jag började där i augusti. Jag såg däremot inte era broms och hjulspår...
Det här får ni göra om till våren så att jag kan hänga på...

Wasabi Skrev:
-------------------------------------------------------

> Det här får ni göra om till våren så att jag kan
> hänga på...

jag är också lätt på! Ser grymt roligt ut det där =D

Forum necromancy!

(jag var inloggad på min kompis dator, och nu jävlas han lite. Happy lägger kakor som gör att man inte behöver skriva in lösenord.)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp