Happy VR -10, sub 9 förmiddag - eftersnack

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
A

Anders H

Guest
Fullt i förmiddagsgruppen. Halvfemgruppen är full också.

Senast ändrad:
Sådärja, låt silly season börja ;)

Förstår jag det rätt om du även vill ha ett mail kl 16 på lördag för den/de som satsar på något annat än sub8/sub9?

Jag vågar inte chansa på en sub9 med start 9:42, vill inte riskera att köra solo om jag nu skulle råka tappa klungan efter några mil... Men jag bildar gärna en sub9 grupp med start 04:32. Så om de finns några andra fegisar så kan vi bilda en sub9 till!

Agassi skrev:
-------------------------------------------------------
> Sådärja, låt silly season börja ;)
>
> Förstår jag det rätt om du även vill ha ett
> mail kl 16 på lördag för den/de som satsar på
> något annat än sub8/sub9?

Nej, det här gäller bara 9:42-starten. Halvfemgruppen återkommer jag om. Det blir väl inte samma rusning dit. Vi tar det här först så att det är avklarat.

Ja,då är det bara att sitta beredd vid datorn kl 16 på lördag :) Själv är jag väldigt sugen att komma ner mot 8.30. Är siktet inställt mot den tiden för att vara säker på att klara 9h?

Som jag ser det är väl målet snarare att få runt så många som möjligt under nio timmar än att den som är snabbast i gänget kör på 8:05 (och resten blir avhängda lite då och då efter vägen). Men vi får väl gott om tid på oss att enas om taktiken.

PP skrev:
> Får sitta vid burken o vänt på lördag o hoppas
> att inte vattnet går på min gravida sambo

Taskig planering;) Men lycka till!

Sådär ja, nu är klockan fyra. Maila mig på: anders.hellblom@telia.com om du vill vara med och slåss om en historisk förmiddagsplats i sub 9-gruppen. Fan vad solbrända vi ska bli förresten:)

Så nu är anmälan skickad!
/Jag med den gravida sambon som skulle kört med er iår men hade samma bekymmer som Stisse

Det här blev lite antiklimax. Vi är bara 15 pers än så länge. Kom igen nu!

Ha ha antiklimax var ordet, oj vad jag hade hetsat upp mig över det här. Ja ja antar att man är med iaf och blir vi väldigt få får väl paprikans grupp dra oss runt sjön.

Sådär, nu har vi en kille till men om PP hoppar av så är det status quo. Vi väntar lite, det är väl bra om vi åtminstone är tjugo man. Sen får vi väl lämna över platserna till Paprikans gäng. Där lär det finnas reserver.

Jaa shit så det kan bli........hur gör vi om vi bara blir 15?? Känns lite klent. Hoppar vi med i 04:32 eller?? Trodde det var fler som var sugna att testa nyheten med morronstart, förmodligen finns rädslan att tappa gruppen & bli solo, men i det här läget så blir det ännu viktigare att hålla ihop gruppen så vi inte tappar nån i onödan.

Okej, jag är lite full nu, men va fan. Är ingen intresserad av att köra "bara" sub9 så kanske vi alla skall vinterträna som vi aldrig vintertränat förut och göra en stor sub 8 grupp. Sub 9 på 15 är ju lika jobbigt som sub 8 på 70. Eller?

Nä, det är det inte. Och jag klarar inte sub 8 om ni så slår mig och det finns nog en och annan till som kan få problem. Hav förtröstan! Det ramlar in flera anmälningar så vi ska nog få ihop ett fint gäng.

Yep, nykter igen, och håller med Anders H. Sub 9 är det som gäller, och jag kommer behöva träna mycket mer för att klara det också.

Darre skrev:
> förmodligen
> finns rädslan att tappa gruppen & bli solo, men i
> det här läget så blir det ännu viktigare att
> hålla ihop gruppen så vi inte tappar nån i
> onödan.

Visst är det viktigt att hålla ihop gruppen men till vilket pris? Om någon punkar vad gör ni då? Det är ganska dryga minuter att köra in. Det var bla risken att få köra själv om jag skulle bli avhängd i ett tidigt skede som fick mig att anmäla mig till 04.32 gruppen. Just nu är vi 17 st som vill åka på 9 timmar eller snabbare, ni är hjärtligt välkomna ni oxå :)

Att byta ambition till sub8 känns övermäktigt även för mig. Får vi ihop 15-20 personer som alla är dragvillaga så blir det mindre än 2 mil att dra längst fram. 2 mil - det känns inte så långt.

Denna anmälan motiverar - 14 mil körda idag i hyffsat tempo.

Jag vill, men vi åker till California så snart skolan är över. Det går förhoppningsvis att cykla lite mer er under våren ändå! Hoppas att det går bra för alla sub-grupper 2010!

Nu tror jag att vi är 17 eller 18 i alla fall. Det ser inte så tokigt ut. Lägger ut lista i kväll.

Howdy
Detta blir mitt första inlägg i Happy efter att länge smygläst med stort intresse. Känns fint..

Vill gärna köra med er, har kört 4 gånger tidigare senast 2008 ensam på 9:42 och ensam var inte så kul som när jag körde i grupp på det glada 80talet.
Detta blir en perfekt morot för timmar på trainern i vinter.

Det börja se lovande ut. Det här gänget är det för tillfället. Hoppas ingen är rädd för att visa sitt riktiga namn, säg till i så fall (saknar ett par, tre nick fortfarande). PP har inte bekräftat sitt avhopp och får stå kvar tills vidare utifall han kommer på bättre tankar. Är det något fel eller någon som fattas så hör av dig. Jag ska snart börja pytsa över pengar och anmälningar til VR.

1 Anders Hellblom Anders H
2 Björn Daremo Darre
3 Lasse Haikonen SöderLasse
4 Johan Holmgren alarik
5 Björn Lidestam
6 Anders Ekström and3x
7 David Kollnert
8 Johan Lagerlöf laagrrluv
9 Håkan Larsson
10 Marcus Silwer MarcusS
11
12 Sven Cederberg SvenC
13 Tomas Edström Tomeds
14 Johan Linder nahoj71
15 Per Coronius Schäfer
16 Jonas Johansson isaac
17 Anders Sördén superfettot fd fettot
18 Sven Abrahamsson Iron Abe
19 Daniel Johansson Azog
20 Henrik Trolin Trolle_T
21 Petter Sundsten pettas
22 Eli Nurbo moody

Senast ändrad:
Tja,

Jag är anmäld och pepp som fan. Det blir min första Vätternrunda, men det ska nog gå vägen. Ser fram emot en härlig vinter av grundträning... och sen några fina rundor framåt vårkanten. Hur många är det som bor i Stockholm i sub9 gruppen?

Bor på norra sidan om Stockholm och hänger gärna med på träningsrundor givet att det inte krockar med annat - vilket det alltför ofta gör. Jag tänkte köra Roslagshösten http://www.fredrikshof.se/2680 . Är det fler som tänkte det? En sub4 (135km) satsning där blir ungefär samma tempo som sub9 på VR.

Tillbaka
Topp