Happy VR -10, sub 9 förmiddag - eftersnack

• Trådstartare Trådstartare Anders H
  • Start datum Start datum
Ohoj, mej ser ni oftast på vägarna runt Linghem (Linköping). Anders H, hur många tappra ryttare är vi i dagsläget??

Darre skrev:
-------------------------------------------------------
> Ohoj, mej ser ni oftast på vägarna runt Linghem
> (Linköping). Anders H, hur många tappra ryttare
> är vi i dagsläget??

29

Senast ändrad:
Vi Stockholmare kan ju ses på Roslagshösten? Jag har varit lite lat här på höstkanten så jag hänger nog inte med i något mördartempo men runt fyra timmar låter ju rimligt. I våras gick det på 3 och trekvart. Själv bor jag i Täby och förekommer ibland på Hofvets träningar från klubbstugan.

Aha 29, då är vi snart fullt lag då...härligt. Jag vet inte vad som hände efter sommarn, men jag tror "latmasken" tog mej, har tyvärr inte blivit så många mil i höst. Ibland kan det var bra så man är laddat inför Trainer-säsongen. Just nu är det squash för hela slanten, bra med variation tror jag.

Jag funderar på att köra Roslagshösten men det beror på hur mina andra planer faller på plats.... nåja jag återkommer.

Blir det av finns ambitionen att köra SUB9-tempo men kan bli tufft...

/Lasse

Så här ser det ut nu:

Anders Hellblom Anders H
Björn Daremo Darre
Lasse Haikonen SöderLasse
Johan Holmgren alarik
Björn Lidestam
Anders Ekström and3x
David Kollnert
Johan Lagerlöf laagrrluv
Håkan Larsson
Marcus Silwer MarcusS
Sven Cederberg SvenC
Tomas Edström Tomeds
Johan Linder nahoj71
Per Coronius Schäfer
Jonas Johansson isaac
Anders Sördén superfettot fd fettot
Sven Abrahamsson Iron Abe
Daniel Johansson Azog
Henrik Trolin Trolle_T
Petter Sundsten pettas
Eli Nurbo moody
Jan Åhlin janahl
John Eriksson
Anders
Anders kompis
Patrik Berggren
Erik Leonsson
Axel Rinaldo
Richard Lewis Lionheart
Mathias Lind

Kompletterar senare.

Senast ändrad:
Nu ska det väl inte bli lika rörigt som en vanlig runda men det vore ändå kul om vi kunde ställa upp i likadana tröjor så att vi kan hålla koll på varandra. (Smileygubben funkar väl men är inte så snygg precis) Nån som har känningar så att vi kan få sponsring eller ska vi hålla stilen och beställa såna här: http://www.vintagevelos.com/jer-molteni_arcore1.html?
Eller nåt annat förslag?

Darre skrev:
> På Kalaswear kan man göra egna tröjor, men jag
> tror det springer iväg i kostnad. Man kan ju
> alltid visa att man älskar Sverige
> http://www.kalaswear.se/cycle/supportershop.html

Ser att dom har någon slags semidesign, man väljer bland ett antal färdiga designer med egna färger + ev. logga/texter. Man kan ju kolla vad det rör sig om i pris, vi är ju i alla fall 30 pers.

/Jonas

moody skrev:

> Kör inte alltid sub9or i belgiska tröjor då?

Jag har en sån men det är ett stort hål i ryggen på den sedan i somras. Det känns som om den för otur med sig.....

isaac skrev:
> Darre skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > På Kalaswear kan man göra egna tröjor, men jag
> > tror det springer iväg i kostnad. Man kan ju
> > alltid visa att man älskar Sverige
> >
> http://www.kalaswear.se/cycle/supportershop.html
>
> Ser att dom har någon slags semidesign, man
> väljer bland ett antal färdiga designer med egna
> färger + ev. logga/texter. Man kan ju kolla vad
> det rör sig om i pris, vi är ju i alla fall 30
> pers.
>
> /Jonas

Lattjo, jag är inte med i gruppen men kunde inte låta bli att "leka" lite... :-)

trja.jpg ht=614

/CJ

Imorgon är det som sagt var Roslagshösten och det ser ut och bli riktigt trevligt väder imorgon. Det skulle vara trevligt och träffa andra från vår klunga. Jag har haft ett knä som strulat lite senaste tiden men just nu känns det bra, hoppas kunna stå på för fullt imorgon.

Har ni koll på hur starten funkar? Det står att första start är 9:30. Är det då man ska starta för hitta en bra grupp?

Jag kör med en vit CX Merida och blå tröja om någon vill ge sig till känna. Mobilnummer i användarinfo.

Det blir inget Roslagshösten för mig, men i våras körde jag i andra startgruppen och den rullade på i lagom fart. Det är bara att vara vid starten i god tid. Hade typ 36 i snitt efter 9 mil när en eker smällde i bakhjulet och jag tappade kontakten.

Lycka till!

Jag är där om inte hustruns fläskhosta hinner ikapp mig. Ställer mig i andragänget och ser hur länge man hänger med. I våras gick det bra tills det var en mil kvar. Kör med Brookströjan, gul hjälm och vit cykel. Schäfer, det där lät ju intressant. Kolla närmare!

Vilken härlig dag i solen!

Jag klev in i startgrupp två där det skulle köras snitt på 38km/h. Farten var mycket riktig hög i medvinden norrut. Snitt på nästan 40 de första 66km. Sen när motvinden in satte blev farten måttligare. Då jag var ganska trött efter den ganska tuffa öppningen parkerade jag mig bak i klungan. När vi kom ner Vallentuna var kände jag att jag hade ganska bra med kraft kvar och när två personer bröt sig lås förstökte jag spurta ikapp. Fick snabbt sällskap av en till och vi växeldrog tills vi kom ifatt gruppen framför. Då var dock energin slut. Gick med några förningar men fick släppa med bara några kilometer kvar. gick imål på ca 3:40. Snittfart på drygt 36km/h.

Bonus på detta lopp var att mitt namn fanns på prisbordet - valde ett par solglasögon som jag kommer se bra mycket snabbare ut i.

Körde också igår och det var ju riktigt fint som sagt. Körde i samma grupp som dig MarcusS, så vi borde setts. Jag körde i valhallställ tillsammans med Axel (också i valhall) som även ska med i denna VR klunga.

Ok- ni slog mig med 4s enligt resultatlistan. En hammare slog till mig med bara ett par km kvar. Blev omkörd av en ett antal när jag rullade mot mål. Jag hade inte riktigt koll på hur långt det var till målet när jag släppte den klungan jag körde i. Enligt min cykeldator skulle det vara ca 5 km kvar och det känndes som jag inte skulle hålla så länge. Väl imål insåg jag att det var bara ca 2km kvar när jag släppte - vilket jag kanske skulle kunnat bita ihop till. Det verkar som loppet bara var 132km och inte 135km.

MarcusS var så långt före mig så att han säkert hade åkt hem när jag kom i mål. Startade med tredjegruppen och kom efter redan efter ungefär fyra mil. När jag lyckats jaga ikapp så satte jag mig förstås på fel bakhjul. Den gubben hade tröttnat upptäckte jag när jag lyfte blicken och såg klungan i fjärran. Men det var nog lika bra, jag hade inte blivit så långlivad där ändå. Över tjugofem minuter långsammare än i våras, men vad gör det när vädret var så vackert.

Senast ändrad:
Kanon om vi har lika tröjor (& byxor??) men ska det vara egendesignat med "Happy-logga" eller köpa in "gamla team-tröjor"...hur tänker vi?

Antar att priset spelar in... vad ligger de olika alternativen på?

Vi avvaktar lite. Schäfer är ute och fiskar lite och kan kanske fixa en juste deal. För övrigt är alla i gruppen betalda och anmälda nu. Kolla gärna in på VR:s hemsida och få det bekräftat. Alla sub9 fm bör finnas där senast i början på nästa vecka.
Nu ska jag se till att komplettera dom andra grupperna.

SöderLasse skrev:
> Kanon om vi har lika tröjor (& byxor??) men ska
> det vara egendesignat med "Happy-logga" eller
> köpa in "gamla team-tröjor"...hur tänker vi?
>
> Antar att priset spelar in... vad ligger de olika
> alternativen på?

Roligast är det väl med nåt egendesignat, men inte till vilket pris som helst. Tröjor i första hand tycker jag.

Om vi inte kan fixa sponsring kan detta vara ett bra alternativ!!

Men finns det ingen i gruppen som har ett företag som vill lägga en slant på reklam?? 04:32 har ordnat med sponsring verkar det som... Kommer väl synas på VR + andra lopp som vi alla deltar på under året...inte helt fel.
Tyvärr kan jag inte bidra med annat än att inleda diskussioner med frugans företag... www.barndansskola.se men ser chanserna som små....;0).

Anders, döskallarna var iofs "coola" men jag föredrar nog en mer traditionella utstyrsel... typ dessa:

http://www.chinaforusa.com/2009-cer...eeves-cycling-jersey-shorts-product-7157.html

Vad säger ni... och när tycker vi att vi ska bestämma oss senast.... framåt mars antar jag med tanke på leveranstider?

/Lasse

Om vi ska ta hem nåt från kineserna så är det inte så bråttom.. Dom levererar på ett par veckor. Om vi ska ha något specialdesignat så ska vi nog bestämma oss ganska snart. Det brukar vara hemska leveranstider. (Passande Googlead som dök upp förresten: Evas underkläder, kan vi hitta nåt där?) Beträffande ditt förslag, Lasse så är det väl inte alla som kör Cervélo?) Det fanns ju mer att välja på om man inte gillar döskallar. Dom här t ex är ju neutrala och trevliga: http://www.chinaforusa.com/nalini-team-blue-short-sleeves-cycling-jersey-shorts-product-7260.html

Va! Jag vet inget. Vaddå?

Fast nu vet jag:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_Racing
Tackar för upplysningen

Ohh tvivale.
Vicken jädra sörja....."bad boys" ,jo jag betackar mig nog. Tack.
Jag trodde bara att det var ngt sliskigt modeföretags flört med fräsig cykelsport bara.
Kanske tog de med sig samma piller som modellerna på catwalken får till trainerrummet månne?

Jaha, då placerar jag väl mig i skammvrån dårrå.

Kan inte Ahlgrens starta ett lag?
Blir ju enkelt med rosa, gröna och vita tröjor i lite mjukfispastellkulörer.
Ferraribilar smakar ju segt skumgummilödder bara.

Nä det får bli en belgare. Anders lappar sin tisha och så kör vi på det:)

/E

Ha ha ha alternativen är många...

Tycker vi har 3 huvud alternativ:

1) Sponsring => "seriös tröja" med företagslogga etc. beroende på företag.

2) Eget köp av "seriös tröja" => typ teamtröja, enfärgade med enkla linjer... jag tror ni fattar...

3) Eget köp av "oseriös tröja" => typ döskalle, shock-rosa hjärtan eller liknande.

För egen del spelar det ingen större roll utan det får bli en avvägning mot priset... Vore iofs kul att se 30 st rosa elefanter/skelett eller likanande... ha ha ha.

Vad tycker ni?

/Lasse

Hej!

Jag har kollat med spons från en firma

för dessa kläder får vi pröjsa 600;-
byxa och tröja i funktionsmaterial
samt "riktig blöja" detta är ett
seriöst tyskt klädesföretag
dock dyrare än era förslag men riktiga
cykelkläder, har kört med dom i sommar
funkar kanon, vill vi ha andra saker också