[Happy weekend Ride]: Gesunda helgen vecka 39

TBone skrev:
-------------------------------------------------------
> Westman skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Plumse : Jag skulle föreslå att när du
> pratar
> > med dom förvarnar du att det verkar dyka upp
> > minst 25 cyklister från gbg + sthlm och hör
> om
> > dom kan tänka sig att starta liften en timme
> > tidigare på söndagen..
> >
>
> Är inte kl 9 tidigt nog?

My bad, dom öppnade 11 tidigare i somras och kollade inte öppettiderna för helgen. 9-18 räcker gott och väl för att både cykla sig stentrött och grilla burgare.

:)

Jag tycker vi ber dom att öppna liften vid midnatt och så kör vi NS med pannlampor. ;-)
Angående lunchen så kan vi dra lott om vem som ska köra ner till byn och köpa från lokala grillen. Ringer vi innan så borde det inte vara några problem att bara köra förbi och hämta upp (skönt att slippa en massa meck med matlagning i ev. skitväder mitt i cyklingen). Middagen kan man istället lägga lite krut på och kanske samla ett större gäng.

Meine zwei euro zentz.

Där är ju ett litet problem va. Sist jag var där hittade vi ingen lokal grill utan det var pizzeria på sollerön som var närmast..

Westman: Skönt att det löste sig med hojtransporten! Ska tömma lådan, hinner ju knappt med det innan det är fullt igen, resten av Gesundagänget bombarderar med PM för fullt! ;-)

/Leo

Westman, det är lugnt! Jag har sagt att vi blir ungefär 25 pers men de vill veta "ganska" säkert ifall de skall köpa på sig en herrans massa burgare.
Cookieman, dra till byn och tjacka kött behöver vi inte på lunch om vi inte absolut vill det.
Bra idé med pannlampan dock =)

Jaha, saknas det en plats från sthlm? eller någon som behöver en plats? Nu är man ju sugen på att sticka upp och har bil tillgänglig. Kostar bara bensin.

Fyller dessutom år på fredag så har all anledning att slå ihjäl mig.

rube skrev:
> har dom ställ för cyklarna på liftarna i
> gesunda?

Nej, men däremot väldigt hjälpsam personal som visar dig hur du enkelt hänger upp cykeln i sadeln under korgen...
Som för oss vidare till:
Ta ingen extremt dyr sadel, då de är lätt hänt att man skaver sönder sadeln...

Jag pajade undersidan på min sadel rätt grovt när jag var där senast, men det kanske beror på att det är någon billig wtb-skit.

Ska vi ta med oss så mycket mat som möjligt, till frukost och kvällsmål? Då får jag köpa på mig lite musli och annat gott... :-)

/Leo

Hittills har 14 pers anmält intresse för burgar-lunch. Någon som vet med sig att han/hon kommer bli sugen på vedeldad burgare men inte vågat avslöja denna böjelse?

Härligt! Nu väller det in erkännanden om burger-fetischism =)

Jag pratade precis med flickorna i receptionen. Grillen kommer stå utanför receptionen och man knatar in och betalar och får grejor att ta till grillen. Jag bad dem ha sallad, senap och ketchup, dressing lök, tomat och inlagd gurka som tillbehör. Dricka finns i kiosken bredvid.
Jag tyckte att om de står och väljer mellan två 90-gram/pers och två 120-150-gram/pers så var det bättre att ta det dyrare alternativet för det finns inget värre än att ställa fram mat å så blir inte alla ordentligt mätta!
Kostnaden skulle vara "självkostnadspris" och burgarna kommer kosta någonstans mellan 40-60kr/dag beroende på hur stora de väljer att köpa. Inköpen gör de på fredag och då får jag veta exakt vad det kommer kosta. Det är i alla fall två st/pers så alla borde bli mätta och belåtna. De är beredda på att 25 pers kanske vill ha mat men att mer än hälften av dessa vet att de vill ha mat.

=)

plumse skrev:
> Hittills har 14 pers anmält intresse för
> burgar-lunch. Någon som vet med sig att han/hon
> kommer bli sugen på vedeldad burgare men inte
> vågat avslöja denna böjelse?

Jag tar gärna en burgare, har inte hunnit läsa alla inlägg så det funkar väl att anmäla sig så här? :-)

/Leo

Jag och Atlas_Sthlm funderar på att damma upp, men det känns ju lite osäkert. Det ska ju faktiskt regna hela helgen i Mora, men det kanske inte är vad ni vill höra:D

Enligt windguru ska detju inte trilla ner mer fukt än 2-3 mm/h. Värst runt lunch på lördag och tidigt som tusan på söndag! Ingen fara alltså...

plumse skrev:
> Jag vill ha jordgubbs-yoghurt och
> ICA's fruktmüssli och ett glas apelsinjuice varje
> morgon =)

Mmm glasbitar, gott, själv har jag kastat min ICA's fruktmusli... :)

När vi var där sist så körde dom liften i regn, men man får räkna med att det droppar ner oljig smuts från wiren typ. Inget som söndagsflanörerna till toppstugan uppskattar.

Roxy skrev:
> plumse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag vill ha jordgubbs-yoghurt och
> > ICA's fruktmüssli och ett glas apelsinjuice
> varje
> > morgon =)
>
> Mmm glasbitar, gott, själv har jag kastat min
> ICA's fruktmusli... :)

Hoppsan! Jag skulle numera kunna tänka mig att testa ett nytt märke inför helgen...

[edit]: Ang regn och lift så frågade jag om det och de sade att de kör som i vilken skidort som helst, dvs stänger om det blåser för mycket men att lite regn knappast kan skada för de har märkt att "cyklister verkar vara ett härdat släkte" som de sade...

Senast redigerad av en moderator:
Är det NÅGON som åker från Stockholm som vill ha med sig en hormonstinn tonåring i bilen? Mitt resesällskap Per drog sig precis ur och jag vill verkligen till Gesunda. Jag betalar givetvis min del av soppan och allt sånt.

Fick precis veta vad lunchen kommer kosta.
2st 90-grammare med tomat, sallad, ketchup, senap, lök och dressing för 50 spänn. Dricka tillkommer.
Vi grillar själva men de står för grill och sånt som hör grillen till.

Peejay skrev:
> T-Minus 4tim 39mins and counting!
>
> Vill vara på plats nu!
>
> /PeeJay

När ska du åka egentligen? :D Vi lastar ju för fullt redan nu...! Tro de eller ej:=)

Klart man drar till Gesunda i helgen. Åker nu så är man framme ikväll. Drygt 3 timmar om man kör nya vägen som öppnar successivt över Gävle. För mycket fartkamror på inlandsvägen.
4 Cross banan är kanon. Hörde att ett franskt team har filmat i en vecka och killarna tyckte det här är bästa stället i Europa för DH och 4 Cross.

Är det någon som vet hur det funkar med att boka boende såhär sent? Jag har fixat en resa, men inget boende. Är det kört då?

Tänkte du komma upp i kväll så får du höra av dig så att vi kan fixa en nyckel åt dig på Gesundaberget. Frugan jobbar i receptionen där hela helgen så det ska nog gå att fixa. Annars är det bara att dyka upp i morgon. Boende fixas... Välkommen !

Yes, jag kommer ikväll vid 11 eller så. Jag kommer med tre andra killar, så antingen kan jag kanske slagga i deras rum en natt o sen fixa nåt annat till den andra natten, eller om du kan fixa en nyckel så betalar jag imorgon. Att komma imorgon funkar inte då jag bor i stockholm och jag inte hra egen bil. Vore SKITBRA om du kunde fixa detta med så kort varsel!

Bor de andra i samma rum ? Då är det antagligen 4 bäddar i det rummet och då kanske det går bra att sova där i natt... Vill du ha ett eget rum i morgon så snackar du bara med Anki i receptionen.

Tillbaka
Topp