Happy Witch Ride -07

Vic

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Happy Witch Ride -07

img_8001.jpg ht=401

Återigen ger vi oss i kast med Roslagsleden, en höstupplevelse för starka och modiga långcyklare.
Den 27/10 kl.8.00 startar vi från Grovsta och beger oss söderut för att 10 mil och många timmar senare avsluta vid Danderyds kyrka.

Tre gånger tidigare har vi gett oss ut på denna prövning, med blandad framgång:

http://happymtb.org/forum/read.php/1/477234/page=1
http://happymtb.org/forum/read.php/1/83214/page=1http://happymtb.org/forum/read.php/1/282458/page=1

Precis som då delar in oss i smågrupper, sk. stridspar, två och två eller tre och tre fungerar.
Lunch intages lämpligen på Dommarudden ungefär halvvägs, eller så äter man matsäck i skogen.
Pannlampa medtages då vi måste räkna med mörker de sista timmarna.

Transporten til Grovsta brukar vi kunna disskutera fram en lösning på så att alla kommer med.

Sträckor man med fördel kan fundera på att undvika
- Dalen->Norrbacka, ca en mil norr Domarudden, är den j*vligaste sträckan. Fullt av stora klippblock och branter, 3 km bära cykel. På både gröna och blå kartorna finns ett fint litet stig/grusvägsalternativ som går n/v om de tre tjärnarna ner till Norrbacka där leden ansluter igen. Betydligt trevligare.
- Angarn, är ett känsligt naturområde som vi tidigare år har diskuterat lämpligheten i att följa leden genom. Naturligtvis upp till var och en men det går bra att göra ett fikastopp vid vindskydden vid Orsta och ta del av natursceneriet därifrån. Här är alternativet tyvärr asfalt ca 3 km fr Karby till Orsta, där man kan kliva på leden igen.

För den som händelsvis undrar så räcker Blå kartan/Vägkartan (Stockholm) utmärkt. På vissa ställen tar man ibland fel och ledmarkeringarna är inte alltid 100%iga. Gröna, eller framförallt Specialversionen av den för Roslagsleden är mkt bra.

/Viktor (med bidrag från Oscars tråd från i fjol)

Deltagare:
Nic           Team

Vic           (X)
Skogling      (X)
Aron          (Skolflickorna)
Scand
glitch        (Skolflickorna)
Road_Runner
MLarsson
mytomspunnen  (FCK)
oxr           (FCK)
Gumae         (Trio me bumba)
Bruce         (Trio me bumba)
ostkaka       (Trio me bumba)

Bitch Ride

bruse
nisseson
SuperApe      (Ralf Hütter´s vänner)
jansson99     (Ralf Hütter´s vänner)

Kycklingar

Kung Stalle
Mr Handley
Markus F
bigmollo
JLarsson
Rippa
Odd Todd
cerberos
bjorre
Hoffen
Little Stereo
Alla andra

Senast redigerad av en moderator:

rikard

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Enda helgen på hela året som jag skall på bröllop.... Jag åker på söndagen och letar lik istället. =)

glitch

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Det är ju helt fantastiskt! Den helgen kan jag ju! Sign me up om det inte framgicka av Arons kommentar om skolflickor!

/C

SuperApe

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Hur mycket batteritid krävs tror ni? Hittade hemmabygget, men blyacket är helt dött trots återupplivningsförsök. Väntar lite med evenetuell anmälan.

Little Stereo

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Lampa, behövs det ? -eller missförstod jag starttiden ??
Återigen ger vi oss i kast med Roslagsleden, en höstupplevelse för starka och modiga långcyklare.
Den 27/10 kl.8.00 startar vi från Grovsta och beger oss söderut för att 10 mil och många timmar senare avsluta vid Danderyds kyrka.

SuperApe

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
lampa behövs om man kör hela sträckan, jag kan bara inte minnas hur många timmars brinntid som krävs. mer än 3? beror såklart hur lång tid man tar på sig, men om man säger öh halvlång tid? :-/

Road_Runner

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Det är bara o cykla snabbt skogling så kanske kanske du hinner eller så kommer du irra runt i 100 år i skogen och inte hitta ut.
Stalle vad säger du om detta klart du skall med .

bigmollo

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Max 3 timmar. Förra året var det bara den sista biten som lampan behövdes.

Hur gör vi med afterbike? Förra året var det skandal. Jag och Mathias bastade, vilket iofs var trevligt, men nån måste verkligen göra nåt åt det här! :)

bigmollo

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Det är inte så värst långt till LB från Danderyd. Jag lägger en röst på det. Därifrån går det fin pendel till stan också.

JLarsson

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Det man vill efter HW är att duscha och få på sig torrt. Sen vill man smälla i sig vin. LB kan nog erbjuda det sista men är en riktig omväg för de flesta utom Bigmollo (jag antar att skogling inte kommer att köra)

bigmollo

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Jag skiter i dusch och torra kläder. Jag vill ha öl och vin efter rundan. Finns det några andra skabbiga ställen vi kan samlas på? Det vore ju skoj om alla svängde förbi där efter avslutad HW.
/J

cerberos

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Jag är på. Man får inte missa en hemmamatch :) Dock med liten Brasklapp - familj....

Rotetvåa sökes..... jag har taskig teknik men anständig kondis vilket ger ett lugnt och fint tempo :) Med start från Grovsta borde det bli 2-4 timmar i mörker. Jag kan åta mig att leda vägen i mörkret då jag tänker ta med mig både Silvapannlampan och Dinotten.

edit: Gott humör och lite lokalkännedom utlovas :)

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Ja, pannlampa behövs. Minst 2 tim brinntid. Sätt på ett lätt styrlyse oxå. Dvs så du kan asfaltstrampa när du grinande har kört slut på pannlampan. Räkna med att köra i mörker fr Vallentunasjön och ner ungefär (2-4 tim beroende på hur mkt botox du har i låren).

Njuuuuut nu era jäklar :/ Jag minns ju när första HWR-turen avslutades i snögglopp *tår i ögonvrån*

Hoppas vi får ett stabilt regnande inför turen :)

cerberos

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Är du duktig som oxr kör du helstelt. Singlespeed fungerar säkert för en del starka cyklister. Jag tänker köra min Specialized Epic med alla 27 växlarna ( typ hardtail men med FS-möjlighet ;) ).

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
Scand: Expert och expert...säg så här. Om du sitter i Haninge och har trampat Hellas-Handen i oktoberblöta, och nu ska trampa hem igen samma väg, vad sitter du helst på då?

Kung Stalle

Aktiv medlem
Happy Witch Ride -07
> - Angarn, är ett känsligt naturområde som vi
> tidigare år har diskuterat lämpligheten i att
> följa leden genom.

Jag kan meddela att såhär års så kör de bandvagn längs stränderna och plockas iordning efter jordbruk och boskapsskötsel. Dessutom är R-ledens sträckning kanske bara 600m av sjöns 6km långa strand. Sen viker stigen av upp i skogen igen. Så att man skulle ställa till med nåt där är knappast troligt. Promenadtakt och glatt humör. Iofs missar man inte så mycket om man skiter i att cykla där...

Sen är dragningen av R-leden ny, söder om Angarn. Till det bättre!
Stalle

MLarsson

Ny medlem
Happy Witch Ride -07
Tror ínte det blir någon afterbike (på krogen) för mig. Har för nära hem från målet. Skulle tro att jag inte vill annat än in i värmen, för en skön dusch.

Afterbike blir sedan i min soffa med pizza öl/vin.

Happy Witch Ride -07
MLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Afterbike blir sedan i min soffa med pizza öl/vin.

Titta mollo, där har du din afterbike. :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer