HappyBogesundsEpic söndag 15/8

Tobias/Frost

Aktiv medlem
Startar en ny tråd för den andra blev så pass fylld o spretig...

Jag guidar gärna er alla runt ute på bogesund på söndag... det är en bra blandning av både lätt/slingrig/snabb stig o en hel del tekniskt skojs på sina ställen... inget att vara orolig för alls... bra för alla nivår på happycyklister... bäst och trevligast är som sagt att ta vaxholmsbåten ut o båten hem sen... pizza kan ju ätas i vaxholm eller vad man nu vill intaga till ölen... ;)

Så om vi siktar på att mötas vid vaxholmsbåtarna vid 0900 så har alla tid att försöka komma i tid... hmmm tänkte nog mest på mig själv där... nu ska jag bara försöka hitta min bogesundskarta...

Om båten lägger till vid Karlsudd så hoppar vi av där men det är inte alla båtar som gör det dock...

Ni som kommer med bil, om några nu gör så, kan parkera den antingen i Vaxholm (halvsvårt) eller ännu bättre precis vid Bogesund Slott, där finns det utmärkt parkeringsmöjlighet...

Lägger till länk till rep. om tur ute i bogesund... <http://kanyl.com/frost/features/bogesund/index.htm>

Om det är nåt ni undrar över så är det bara att skriva...

Vore kalas om alla som ska med fyller på listan med sitt namn o färdsätt så vi kan räkna ihop det hela enkelt...

Tobias/Frost - båt

Citerar Zeb för att få med lite mer info...

"Hallå allihop!

Nu har jag haft ett långt samtal med Waxholnmsbolaget. De har under sommaren haft ett antal tillfällen då båtarna varit så full att de haft problem att låta människor med gods åka med. Cyklar räknas som gods. Persontrafik har förtur på fredag kväll och på helgturer. Om det är många som vill åka är våra cykla INTE garanterade plats. Detta var hon mycket tydlig med och de har uttryckliga instruktioner om att informara alla grupper om detta på förekommen anledning.

Med detta sagt så gissade hon att vi borde kunna få plats. Jag sade vi blir 10-12 pers. Våra chanser ökar i alla fall iom att vi ringde. Vi ska höras efter lunch imorgon igen. Då skulle hon ha snackat med båtpersonal och hört vad de tror om våra chanser. Om de är pessimistiska så får det bli en tidigare avgång *ryser*. "

Som sagt bra om vi får veta hur många som ska med o hur...

Jag är med. Åker båt. Cyklar med Rickard om det är fullt.

Båt:
erik H
Oskar W

Inte båt:
hassec

Senast redigerad av en moderator:
Zeb och en polare tar båten ToR.

Är det 10.00 avgången som gäller, varför träffas 9.00 då? Ska vi köa räcker säkert 9.30. Cyklarna får ändå bara följa med i mån av plats, oavsett hur tidigt an köar.

Tack Tobias att du ställer upp och guidar!

/Zeb

Som sagt, så cyklar vi. Iallafall ut. Är vi för trötta kanske vi tar båten hem =).

Vilken tid skall vi samlas var ute i bogesund? Eller har det kanske stått nånstans och jag missat det?

/rikard

Jag åker båt. Kommer med 99% säkerhet, ryggen strular lite nu men det brukar gå över fort och funkar att cykla med. Ser fram mot det här!

Jag tar mig friheten att lägga til dom som sa båt, men inte tog med listan (ordning å reda)

Båt:
erik H
Oskar W
Mathias
Zeb +1
Peter E
jomper
Bruse
Tobe

Inte båt:
hassec
rikard

Jag tycker 9.00 är en bra samlingtid. Då finns det lite förseningsmarginal...

Ska bli intresant å se vad Zeb får fram från W-bolaget.

*vinkar så armen går av* Båt!

Lista v 2.0.1:

Båt:
erik H
Oskar W
Mathias
Zeb +1
Peter E
jomper
Bruse
Tobe
*Dajja

!Båt:
hassec
rikard

Jag är med och Jilster också (angående honom är det 90%, jag 100%)
Båt:
erik H
Oskar W
Mathias
Zeb +1
Peter E
jomper
Bruse
Tobe
Dajja
Simon
Jilster

!Båt:
hassec
rikard

Jag kommer troligen att få skjuts ut till vaxholm av min kära fru för jag hinner troligen inte hojja ut då jag har lite att fixa med innan den episka turen.

jag är på och tar båten

Båt:
erik H
Oskar W
Mathias
Zeb +1
Peter E
jomper
Bruse
Tobe
Dajja
Simon
Jilster
Henrik

!Båt:
hassec
rikard

Då vi ska käka öl å dricka pizza först efteråt, så kanske man ska ta med ett par mackor? Blir det tid å tillfälle till rast mitt i nånstans, bäste Vägvisare?

Vi kommer att göra en Pre-epic på blå leden så att vi är riktigt möra. Skall vi säga att vi ansluter till er vid bogesunds slott vid 11:15?

Jag antar att ni kliver av båten vid Karlsudd borde det inte vara några problem att hinna dit vare sig med båt eller via landsväg/skogen.

Jag har inte varit där ute tidigare så jag vill gärna att vi ansluter på ett ställe som väldefinierat och jättelätt att hitta till.

Det är dryga tre mil från sumpan, varav sista milen är skogsstig så vi siktar nog på att åka ifrån Sundbyberg strax innan 9. Så har vi tid att pausa och åka vilse litegran. Det är cykelstig i princip hela vägen fram till blå ledens start så den som är orolig för bilar är det i onödan.

Om det är någon som vill hänga på (och spara in 65 kr på båtresan) så går det bra att mejla mig eller ringa på mobben så stämmer vi träff nånstans på vägen (info finns i min profil). Jag skall se till att jag får med mig några av era mobnummer också .

/rikard

PS, om det spöregnar så stannar vi nog hemma, men det ser bra ut just nu.

Låter ju väldigt trevligt det där... Och en båttur är väl aldrig fel!

Båt:
erik H
Oskar W
Mathias
Zeb +1
Peter E
jomper
Bruse
Tobe
Dajja
Simon
Jilster
Henrik
magnus

!Båt:
hassec
rikard

Hej på er!

Nu har jag föranmält en grupp om 14 personer + cyklar till waxholmsbolaget till turen kl 10.00.

De betonar att det inte är säkert att vi får plats allihop. Föreslog att om det fanns morgonpigga i gruppen så borde de kanske ta en tidigare båt för säkerhetsskull. Ni som funderar på att komma redan vid 9.00 kan ju vara där 8.55 så kan ni åka med 9-båten och vänta i vaxholm istället.

Jag har pratat med tjejen på rederiet tre-fyra gånger och hon lovade "smöra" för kaptenen och bad om mitt mobilnummer för att kunna ringa om det skulle vara något. Får hoppas att det duger...

Om ni tar tidigare båt, ring mig och meddela detta på söndag morgon. tfn: 070-5585351 ! Pls, glöm inte att ringa så vi slipper vänta på nån som redan är på väg.

Ang hemresa: jag har INTE bokat någonting. Är själv inte sugen på att stressa ned dyr ångbåtsbiff på 55 minuter. Hoppas vi sprider ut oss ordentligt på väg hem.

/Zeb

Jag hänger skitgärna med men är inte 100 % säker på att jag kan, men kan jag så ser jag till att ta den tidiga båten. Jag ligger hellre på en gräsmatta i Vaxholm än hemma i sängen, måste bara ha en anledning att masa mig upp en söndagmorgon.

Zeb, vi kan väl skramla till en muta till kaptenen å de andra sjöbusarna? Kan nån köpa med en glasstårta eller så, å "råka" kasta över den till båten strax efter nio, med en Happy-logga på?

Zeb, det är ok med !ångbåt.

! på dataspråk i bla php, betyder negation, alltså inte not icke ej. Så nu kan ni det nästa gång.

Ville, ej inloggad Skrev:
-------------------------------------------------------
> jag e med, åker väll båt dsom alla andra då.:)

och du kör på trial hojen antar jag ;)

Simon Skrev:
-------------------------------------------------------
> Ville, ej inloggad Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > jag e med, åker väll båt dsom alla andra
> då.:)
>
> och du kör på trial hojen antar jag ;)
>

jajamensan! jag har ju inte så mycket val:)

Men denna gång har jag 7 cm slag i framgaffeln.:), + en vattenväska fylld med nötter och aprikoser.:)

Och för alla som vill ha det tyst och skönt i skogen kan jag ju tyvärr medela att ni kan glömma det, jag har grindat min bakfälg al´a trialbroms så det LÅTER rätt bra nu:\

Är det bra idé att ta med mackor? Dels att äta på båten till Vaxholm, det blir många timmar från frukost tills vi är där. Å sen ute på stigen. Eller hinner vi inte emd en längre rast med amckor under cyklingen?

Jag har inhandlat en macka med tillbehör samt lite frukt att ta med ut i skogen imorgon, kan va sjysst om hungern pockar på. Är det 10:55 som båten angör vaxholm?

/Hassec

Jag måste tyvärr banga.

-Dajja

Båt:
erik H
Oskar W
Mathias
Zeb +1
Peter E
jomper
Bruse
Tobe
Simon
Jilster
Henrik
magnus

!Båt:
hassec
rikard

Såhär när det regnar ute blir man litet orolig, så här ska vädret bli i Vaxholm imorgon.

vader.jpg

det är ju ivf värme, eller har ni ingen vattenfast lack på hojjarna:P

såhär skriver vader.se kl 12:00 imorgon
Det blir nästan helt soligt väder och uppehåll. Temperaturen blir +21 till +24 grader. Vinden blir svag, nordvästlig, 2 till 4 meter per sekund.

Oj oj oj, det här verkar roligt!
Blev riktigt sugen på att hänga med nu.
För min del är det definitivt lättast att åka bil ut.
Parkerar jag vid Bogesund Slott och väntar på klungan där då? 11:15 är den föreslagna tiden där om jag inte missat något?

jag har vattenfast lack ;) undrar om dem som springer midnattsloppet just nu har vattenavvisande hud ...o tänker ta 9 båten med Jilster men jag ringer Zeb man vet aldrig om man vaknar i tid en ledig söndag ....

Ja det verkar som om det regnar av sig nu ikväll... hoppas att det blir så... lite smetigt o halt kanske men det torkar ju snabbers nu när det vart så varmt ett tag... jag siktar nog på att ta 0900 båten o så... synes där allihopa... sugen!!!

östra svealand är prognosticerat lokala regnskurar för morgonen sedan uppklaranade, klart till halvklart. Det verkar altså som om jackan får följa med. Men det blir nog bara en liten skvätt på vägen ut så det skall vara lungt.

Vi ses där

/rikard

GODMORGON GODMORGON!!!!, hehe, inte varje dag tobe/frost är vaken såhärtidigt.:)

NUjävlar skal det hojjas..:), tar 9 båten jag med, kommer med xntrik och rippa.

Det finns inga dåliga väder, bara dyra regnkläder.

Det positiva med en mulen morgon är att det blir lättare att få plats på båten. Det ser också ut att bli medvind ut för oss som cyklar dit.

Vi har laddat för mycket för att vända nu. Vi cyklar ut. Blir det kanondåligt väder hela dagen får vi väl cykla hem igen.

Vi ses där.

Frammåt, uppåt, utåt. Frihet, odödlighet, stjärnorna.
Rikard

PS, om _alla_ bangar (dvs zeb blir ensam vid båten el dyl) får ni gärna ringa min mob och säga det så vi inte står i vaxholm och väntar förgäves. (0733-746475)

ja, zeb blev nog inte ensam (vi blev 21) o igen fick vi lära oss att man ska inte lita på SMHi ;)
Tack Tobias för guidning o tack alla för trevlig sällskap!

Å tack alla jordgetingar för en ny erfarenhet: getingstick. jag fick bara ett, det fanns de som fick flera... usch... så dummt, att bygga bo mitt i banan!

Superkul och trevlig som vanligt, jordgetingar och brännässlor till trots. Tack Tobias för suverän guidning !

Jilster: Hur mår läppen ?

Peter E

Tillbaka
Topp