HappyMeetup Sollentuna 29e Juli 1830

looa

Medlem
Hej,

Jag är nyligen tillbaka flyttad till Stockholm och Sollentuna efter ett par års studier och jobb på andra orter och letar nu cykel kamrater. Tänkte därför dra igång ett event för norrort, tycks mig inte hitta så mycket norrorts aktivitet här på happy så testar detta och ser hur populärt det blir.

Det finns mycket fina grön-områden och natureservat i norrort och tänkte att OKQ8 macken i Häggviksrondellen i Sollentuna är en ganska så bra utgångspunkt. Finns relativt gott om parkering för dom som kommer med bil och det är ganska centralt mellan Ursvik, Järvafältet, Törnskogen och Rösjöskogen som är dom fyra områden jag tänkt mig välja mellan. Förslag på andra områden och mötesplatser uppmuntras!

Tänkte mig dra igång detta med första träffen imorgon, Tisdag den 29e Juli, klockan 1830 på OKQ8, cyklar i 1½ - 2timmar. Alla är välkommna, unga som dumma, gammla som gråa, elite som nybörjare, vi anpassar farten därefter!

Vänligen,
Alex

Hej,

Jag är nybörjare på det här med MTB och jag kommer jättegärna.
Köpte min första mtb för 1½ månad sedan och har cyklat så fort jag kunnat sedan dess och har verkligen fått blodad tand för det här med cykling.

Vi syns imorgon!

//petter

Bra initiativ med fast tid etc. Sedan kan ju tisdagar anses krocka med en ganska stor raid i Stockholm...

Oavsett så hakar jag gärna på om några veckor - nu semester på annan ort :-)

Häggvik rondellen är den "nya" OKQ8. Det kan vara att det är den stora rondellen över motorvägen som heter häggviks rondellen. Men du vet där dom rev OKQ8 och sen byggde en ny på andra sidan vägen?

Tempot kommer anpassas, man får väl vänta in eventuella långsammare. Som sagt så är alla välkomna, the more the merrier. :)

Måste missat det raid som skulle vara på tisdagar. Kan du berätta mer please? :)

Nu känner jag mig lost :) Rondellen jag känner till där är den mellan Statoil och Elgiganten (om man pratar stinsen/häggvik).

Inte möjlighet att peka ut på en karta? :)

Där är ok/q8 macken dem pratar om :) hoppas det bringar klarhet i förvirringen ;)

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    160.5 KB · Besök: 136
Okq8:an vid rondellen över norrortsleden, den stora nybyggda som är med i alla reklamerna för ok. Röd vit och blå är den väl dessutom.
Som jag har förstått det så är det där vi ses.

Edit: någon kom före :)

Senast ändrad:
Kommer också gärna vid tillfälle. Nära från jobbet dit och den andra stora tisdagsturen hinner jag aldrig till längre.

Är själv också intresserad! Jag är så dålig på vilka spår som finns i Norrort, så det skulle vara kul att få vara med på en Happyride med några veteraner ;)

Vad kul, det verkar bli en liten uppslutning! Ser mycket fram emot detta, möjligt att man flyttar eventet till en annan dag i framtiden då man kanske ska undvika krock med tisdags rajden. Förslag uppmuntras, tänker spontant Torsdag.

Ja det är Häggviks Rondellen och den OKQ8:an som visas i kart bilden utav Svensson87 som är tanken som mötesplats.

Fan va sköj detta ska bli, vi ses ikväll! :)

Hej, bra initiativ. Boende i Jakobsberg tar jag mig en tur på 13 km runt Säbysjön och Översjön på Järvafältet. Har du tänkt dig någon sådan tur i kväll?
Mvh
Christer

Jag tror att Järvafältet blir vad vi cyklar till, men jag vet inte, kommer vara öppet för diskussion och kommer säkert bestämmas när vi möts. Jag hittar inte så bra på Järvafältet känner mig mest bekväm i Rösjöskogen och runt Väsjöbacken. Samt Ursvik.

Som sagt, vi får se hur det blir, om du inte dyker upp vid OKQ8 macken så kanske vi ses på stigarna i skogen på Järvafältet. :)

Får se om jag hinner hem till 18:30, hoppas det. Om jag inte gör det så ska jag nog ut på järvafältet ändå så kanske stöter på er :)
Hoppas att det blir nästa vecka också!

Som gammal Sollentunabo känner jag att jag måste styra upp dessa rondeller så ni inte kommer bort och missar cyklingen :-)
På den fina satellitbilden en bit upp är den stora till vänster Tunbergsrondellen och den lilla till höger Edsbackarondellen.
Häggviksrondellen är den vid Ica Maxi, Elgiganten, K-rauta.

Tack alla som dök upp, blev en hel schysst uppslutning om 10 cyklister ändå, kändes jäkligt trevligt! Hoppas på lika fin uppslutning nästa gång.

Jag själv hade tänkt försöka gå på Tisdagsrajden i Hellas nästa tisdag nu när jag fått nys om den så jag föreslår att vi kör denna norrorts meetup på torsdagar framöver. Hursom, jag slänger upp en ny tråd i början utav nästa vecka.

Här är min GPS data från turen:
http://connect.garmin.com/activity/552840088#

Jag var en utav dom fem som hängde kvar och fortsatte en timme till efter att vi dela på oss.

Vänligen,
Alex

Jag ska försöka dyka upp någon gång framöver också. Får se hur det passar in med familjen.

Jag kan inte se spåret pga otillräcklig behörighet. Har du gjort det offentligt/låst upp det? :)

mattel skrev:
-------------------------------------------------------
>
>
> Jag kan inte se spåret pga otillräcklig
> behörighet.

Det funkar inte för mig heller. Men det kanske bara är till för dem som vågade hänga på.

/Lennart

Tillbaka
Topp