[Happyprofilen] - IV - Yeti

Aron

Moderator
yeti.jpg

Möt Yeti - vildmarksäventyren som utforskar de finländska ödemarkerna på sin fatbike och övernattar i snödrivor. Nu får vi lära känna mannen bakom snömannen.

Läs om Yeti: http://happymtb.org/2015/03/04/happyprofilen_yeti

Yeti har under åren skrivit en lång rad mycket uppskatade RR, vilken är din favorit?

svpe

Aktiv medlem
Intressant läsning om mannen som inspirerade mig att köpa fatbike.
Ser alltid fram emot nya RR från Yeti. Brukar vara trevlig läsning och fina bilder. Alltid inspirerande.
Minns bland annat den RR från hans försök att cykla från Åland till fastlandet: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1603136

Senast ändrad:

xur

Medlem
Men vad roligt att Yeti blev uppmärksammad! Verkar ändå vara få som satsar på flerdagarsturer som han gör. Mycket inspirerande!

/xur

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
Bra val av profil. Intressant perspektiv på cykling och annorlunda typ av cykling med övernattningar, vinterturer mm.

Dessutom med några av happys mest glimrande RR i portföljen.

silverman834

Ny medlem
Kul att läsa om Yeti som ger så mycket inspiration och fått mig att testa vintertältning!

Själv var jag nyligen med om en liknande läskig upplevelse. Dagen innan nyårsafton var jag ute och tältade på en höjd då några bilar sladdade in på parkeringsplatsen i närheten och de började skjuta raketer som åkte åt alla håll förutom upp. Det var bara att hoppas att ingen skulle slå ner nära mig och att de inte skulle upptäcka mig och skjuta prick.

kitzblitz

Aktiv medlem
xur skrev:
-------------------------------------------------------
> Men vad roligt att Yeti blev uppmärksammad!

+100

Verkligen en fantastisk profil att uppmärksamma. Kul!

Hasse#7

Aktiv medlem
En ikon och stilbildare. Jag kommer aldrig kunna bli sån fastän jag skulle vilja. Minns första gången jag läste om turen över isen till Finland. Makalöst! Dessutom alltid kloka och vänliga råd vilka dumheter folk än planerar.

thomalin

Aktiv medlem
Yeti är en fantastisk förebild och inspiratör! Faktum är att jag, inspirerad av/ p g a hans RR's, just nu planerar en tur i vår. Iinvesterade just i en tarp att använda vid denna typ av cykelrelaterade övernattningsturer :)

Naugas

Aktiv medlem
"...en kväll var jag så trött när koncentrationen över cyklingen släppte att jag inte orkade stå upprätt. Jag kröp runt på alla fyra när jag satte upp tältet. En mycket stark upplevelse."

Tror jag det.

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer