[Happyrajds i Arvika] Samlingstråden

Tiki

Aktiv medlem
Bära eller brista vi får se om någon vågar skriva här? Här öppnas en ständigt öppen kanal för att kommunicera om stigturer och mtb-upplevelser i de djupa skogarna i Västra Värmland.

Det är lika bra att gå ut hårt: Happyrajd imorgon lördag den 14 april kl 16 med samling på dagisets parkering i Taserud (på toppen av sjukhusbacken). Blankepannan gäller denna gång.

Se karta här över turen och vart vi samlas: http://maps.google.se/maps/ms?msid=205821281250614490747.0004b3343fa96b9984dd2&msa=0

Rundan kan även ses här: http://www.bikeinarvika.com/sv/mountainbike/blankepannan.html

Senast ändrad:
martinzxr skrev:
-------------------------------------------------------
> Hinner jag hem till fyra så kör jag. Ska till
> Karlstad å titta på ny cykel under dagen :)

Vad ska du kolla på?

martinzxr skrev:
> Hinner jag hem till fyra så kör jag. Ska till
> Karlstad å titta på ny cykel under dagen :)
..............................
Ny hoj trevligt! Hoppas du hinner komma för en rolig första testtur!

Har kikat runt på nätet efter heldämpade 29ers. Tänkte åka in å titta om det finns något intressant i karlstad. De jag har tittat på har tyvärr ganska lång leveranstid. Cube ams 29 och trek superfly 100 är de jag kikat mest på.

Köp en Cube av Jocke. Då får du klockren hjälp med allt du funderar på eller det som ev krånglar.
Läste test nu på möran där Cube Ams:en kom tvåa. De var mycket imponerade av det mesta på den.

Tråkigt att man inte kunde vara med på turen idag, måste jobba tyvärr. Måste bara tacka för stigturen förra helgen, mycket trevligt trots att jag bara var med på första slingan. Angående Cube AMS 29" så kan jag informera om att det finns inte jättemånga kvar, så om man vill ha en av Cube AMS 29" så får man inte tänka för länge.

Mvh.
Jocke

Hej igen!
Imorgon så jobbar jag i Charlottenberg så det blir svårt, du kan väl maila mig istället för jag är inte säker på om jag får vistas på forumet i form av försäljare, min mail är jscykelmtb@gmail.com. Jag måste bara säga hur roligt jag tycker det är att vi har blivit ett ganska stort gäng på mtb fronten i Arvika, detta på ganska kort tid.

Tack för en riktigt blöt men samtidigt rolig tur. De fina torra singletrackavsnitten gjorde att man snabbt glömde att vi fick klafsa omkring i leran in emellan. Ska langa upp några hafsiga bilder inom kort.

Tiki skrev:
> Ska langa upp några hafsiga
> bilder inom kort.

It didn´t happen without pictures!

En snabbt ihopklistrad film från gårdagen.Verkar som vimeo försämrar kvaliten denna gången för det är bra mycket bättre kvalité i iMovie...?

Får klura på detta.

Det såg ju najs ut! Ni var några minuters utförsåka hemifrån mig vid ungefär 2:40 in i filmen.

Nå, var det någon som satte H E L A backen upp till Blanke pannan?

Det var en riktigt go genomkörare Martin! Du stod ju för filmningen så du har ju minst halva förtjänsten!
Märkte (eller Luc påpekade...) att jag raderade fel del av sista klippet så när du står och väntar/filosoferar ska vara ersatt med lite utförsåkning. Får göra en uppdaterad version helt enkelt.

Tiki var närmast att klara toppen, vi andra var inte i närheten...

Skön rulle Kallebatong! Motivationen att cykla är riktigt hög nu när vi blivit ett gäng. Vid ett tillfälle framöver ska vi ta en fotosessionsrunda och ta lite bra bilder och filma roliga partier. I all hast blir det nu bara dokumentationsbilder men trots allt är det ju bäst att bevisa för Jansson99 att vi faktiskt har kört.

Få tyvärr dementera att det skulle gått bra i sista backen till toppen. Pinsamt dåligt skulle man kunna säga. Att bäcken växt till en damm precis innan lutningen började förenklade ju inte direkt uppgiften. Jag är ruggigt imponerad av dem som klarat hela vägen upp.

Här kommer några ögonblick från färden.

Kallebatong och Luc på spången vid ett vid ett trevligt avsnitt nära Vassvika
0048.jpg

Gänget har plockat ett gäng höjdmeter och pustar ut.
0050.jpg

Vips här går det undan och ligan har kört halva sträckan och sitter på toppen av Blankepannan och blickar ut.
0051.jpg

Notera Fredrik med sin nya Transa som står och stampar för att börja den roliga nedfärden.
IMG_0057.jpg

Här kom ett klurigt parti som inte såg mycket ut på bild men medförde en del vägran och här en kantring.
0060.jpg

Luc återfick balansen och rullade ner.
0061.jpg

Hanna_K funderade lite och sen bar det utför - tjeho!
0062.jpg

Kallebatong visar no mercy och rullar på med full fokus.
0063.jpg

Avrundar med sträckan i sin helhet. Den blåa linjen är loggningen och den ljusgråa "skulle" vi kört.
Karta-Blankepanna-turen.gif

Ser framemot nästa tur. På söndag bär det av mot Abbas i Torsby (www.mountainbikeadventure.se). Finns det fler som vill dit?

Dessvärre har en nära anhörig till Harold blivit allvarligt sjuk så vi får skjuta på vår resa till Torsby. Personligen tar jag gärna en tur på söndag på hemmaplan. Det låter som filmtajm med det nya fästet? Vi skulle kunna klippa Gallberget för att sedan ta oss från Rackstad till Vassvika och upp till Blankepannan. Helt enkelt plocka godbitarna som inte är alltför blöta. Då får vi undvika surmyren på något sätt.

Samling kl 14 vid Rackstad slalombacke? Finns det andra idéer?

Ajdå...det var inget kul att höra. Hoppas det går bra.

Söndag och Gallberget låter bra för mig. Ska kolla med de andra. Vad tror du om och ta godbitarna vid Storkarsberget istället. Vädret under veckan ser ju inte klockrent ut direkt å det lär ju inte bli torrare. Vad tror du?

Det låter bra kallebatong. Från kl 11.30 och framåt kan jag. Du får gärna sätta en tid som passar.

Charlotte och Jocke är sugna, Persson med. Vi får återkomma om tid. Vad tror du om att börja med Gallberget och sen ta Storkarsberget?
Är det du och Anna?

Vi kan gärna klippa Gallberget först. Det kan vara mosigt i snön utför slalombacken men det ska väl gå på ett eller annat sätt. Den turen är i nuläget i alla fall inte lika blöt som Blankepannan.

kallebatong skrev:
> Hur går det med Canyonval?

Beställde en jämt nyss :) blev en nerve xc 8.0

Tyskt ska det va klingan! ;)

Ja vi får hoppas att det blir bra :) Kändes som det va mest cykel för pengarna där. Någon km/h snabbare kanske man blir, iaf nedför ;)

martinzxr skrev:
> kallebatong skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hur går det med Canyonval?
>
>
> Beställde en jämt nyss :) blev en nerve xc 8.0
>
> Tyskt ska det va klingan! ;)

Härligt! När blir det leverans?

martinzxr skrev:
> Omgående leverans stod det på sidan så får den
> nog i början på nästa vecka. Långa dagars
> väntan...
Då får du köra slut på den gamla på söndag!

martinzxr skrev:
> Omgående leverans stod det på sidan så får den
> nog i början på nästa vecka. Långa dagars
> väntan...
Då får du köra slut på den gamla på söndag!

martinhook skrev:
> Förflyttar mig nog från 054 för att haka på!
-----------------------------------------------------

Roligt välkommen! Vi sätter en tid på lördag utifrån väder och allt annat som händer i livet.

Det ser ju onekligen trevligare ut med vädret. Vi hjälper någon att flytta i Säffle under dagen men eventuellt sen eftermiddag. Lite osäkert med vilken tid som hinns för egen del men kör ni ändå.

Tillbaka
Topp