[Happyrajds i Arvika] Samlingstråden

jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
........Annars får jag vänta tills ungarna har blivit vuxna.
-----------------------------------------------------------

Då har det blivit mycket sly att rensa.

Pratade just med markägaren på Nordal 2:8 som äger marken från Långsjön och åt sydväst där vi vill preparera den insomnade stigen. Det gick fint, inga problem. Gött gött!!

Tiki skrev:
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> ........Annars får jag vänta tills ungarna har
> blivit vuxna.
> ---------
>
> Då har det blivit mycket sly att rensa.

Säg bara till vad som ska göras så fixar jag det våren 2020!

jansson99 skrev:
> Tiki skrev:
> -----
> > jansson99 skrev:
> >
>
> > -----
> > ........Annars får jag vänta tills ungarna
> har
> > blivit vuxna.
> >
>
> > ---------
> >
> > Då har det blivit mycket sly att rensa.
>
> Säg bara till vad som ska göras så fixar jag
> det våren 2020!
-----------------------------------
:-) Sjysst hörru vi sparar väl ett gäng tallar till dig då!

Låter skoj! Följer med om jag hinner men är på universitet under eftermiddagen och är inte säker på när det är klart.

Ännu en cruisingkväll till ända. Vi härjade kring Storkasberget och Dalen. Några bilder bidde det.
Kallebatong svänger på tallheden
IMG_0684.CR2.jpg

Fartmys av The brand
IMG_0689.jpg

Uffe släpper lös Toolen
IMG_0687.jpg

Gänget stiftar bekantskap med nygamla stigen
IMG_0706.jpg

IMG_0708.jpg

IMG_0723.jpg

IMG_0731.jpg

IMG_0712.jpg

Det är uppenbart att jag får planera in ett besök i Arvika snart. Det ser riktigt fint ut. En del av stigarna känner jag igen men mycket är nytt för mig eller så är det nyröjt.

Thomas_J skrev:
> Det är uppenbart att jag får planera in ett
> besök i Arvika snart. Det ser riktigt fint ut. En
> del av stigarna känner jag igen men mycket är
> nytt för mig eller så är det nyröjt.
------------------------------------------------
Kul, du är välkommen med! Mest är det gamla och fortfarande använda stigar men någon gammal förfallen stig väcker vi liv i igen (med markägarens tillåtelse).

jansson99 skrev:
> Den här triggar cykelsuget!
---------------------------------------------
Utför`n just innan Kallebatong är där han är på bilden är nog mitt favoritavsnitt just nu. Nästan otrampad färsk smal utförsstig i trollskog som i små sköna svängar gör att man får vinkla cykeln från sida till sida. Det kanske bara varar i 15-20 sekunder men ändå. :-)

Härlig bild :) är det någon som tänkt sig ut på söndag? Har legat vid poolen i några dagar nu och känner att jag skulle behöva lite adrenalin.

Va på roadtrip igår förresten och jäklar vad många cyklister det är. Nästan så man blev lite sugen på landsvägskörning för en stund.

Söndag låter bra. Då hinner det torka upp något efter regnet från torsdag-lördag morgon. Vi verkar även få en gästspelare från Karlstad som önskar sig Gallberget. Kanske vi skulle kunna ställa bilarna vid slalombackens parkering, köra Gallberget och sedan ta sig till Vassvikastugan med bil för att klippa Blankepannan? Struntar vi i första kilometrarna vid Taserud är det en torr tur. Nja förutom 30 meter myr men den kanske går att kringgå om man studerar kartan. Då borde det bli mycket rolig cykling.

Andra förslag?

Hej arvika.

Gästspelaren här... Jag har bara varit i åkt i arvika en gång, så jag har inte så mycket att jämnföra med, bilderna ovan ser riktigt fina ut. Söndag passar mig utmärkt, jag tror att jag kommer komma hem på lördag från veckans jobb-resor.

Förhoppningsvis syns vi på söndag.

/Rickard

Tiki skrev:
>
> Utför`n just innan Kallebatong är där han är
> på bilden är nog mitt favoritavsnitt just nu.

Vart exakt är det? Måste hitta hitta dit snarast möjligt!

Tiki skrev:
> Vid pilens spets finns skatten. Psch!
>

Ungarna säger att det ska vara ett kryss där skatten är jömd. Men OK, en pil ska väl också funka.

29er skrev:
> Tror vi har en nivå att nå upp i både i
> åkteknik och prepparering av stigar:
>
>
> =youtube_gdata_player
>
> Jag hoppas kunna delta på söndag.

Precis så såg det ut när vi var ute igår...fast tvärtom...;-)

Efter filmen 29er bjöd på så föreslår jag ännu en pensionärsåkarhappy nu på söndag. Samling vid Rackstadbackens parkering kl 11 och sedan blir det gôbbtempo upp- å nedför Gallberget. I sann demokratisk PRO-anda bestämmer vi sedan om Blankepannan eller Storkasberget är att föredra. Dä borde kunne passe gôbber å kärringär!

Jag och brollan tänkte nog köra stigen(asfalt/grus/stig) ut till slalombacken,vi ska inte sammlas vid SAAB/Bilbolaget istället kl 11.00? Lite närmare för de som eventuellt kommer med bil om turen förlängs som är föreslaget. Annars kan man ju köra runt lite mer uppe i Rackstad så man blir mör i benen.

Najs att du hittat till Happy HeSa. Oki då ses vi vid (Saab)Subaru/Opel kl 11.00 istället. Det ska bli riktigt kul.

Låter som det blir en härlig cykeldag imorgon. Blir dock inget för mig. Har lite i ärenden i Karlstad så jag får ta mig en tur där å samtidigt utforska i2 skogen.

Hoppas få se lite härliga bilder från morgondagen iaf :)

Tack för en rolig dag! Rätt blött här o var men många fina avsnitt ändå. Det var ett för snabbt gäng så det hanns knappt tas bilder, men langar upp de få som det blev.

HeSa
IMG_0157.jpg

HeSas bror
IMG_0156.jpg

Nisse
IMG_0158.jpg

29er
IMG_0159.jpg

Boys in da hood avnjuter toppen av Rackstad
IMG_0160.jpg

IMG_0162.jpg

Kontemplation på nästa topp - Gallberget
IMG_0163.jpg

jansson99 skrev:
> Och jag var inte heller med, jag visade bara upp
> min kropp innan avfärd. Sen drog jag på en
> alldeles egen solskensrunda.
---------------------------------------------------
Oj ser fint ut! Bra att du påminner att det även går att köra landsväg. Kom just på att jag är anmäld till Metsorundan på landsväg och då kanske det är bäst att damma av racern när det är två veckor kvar och prova så att allt funkar. :-)

Var ute en tur förut idag och stötte på en mtb:are som jag inte sett förut. Tycker att fler borde våga sig in här och dela med sig av fina turer. Hur ska vi lyckas få till detta? =)

martinzxr skrev:
> Var ute en tur förut idag och stötte på en
> mtb:are som jag inte sett förut. Tycker att fler
> borde våga sig in här och dela med sig av fina
> turer. Hur ska vi lyckas få till detta? =)
--------------------------------------------
+1
Mycket välkommet med fler cyklister och skribenter (än att jag pajar tråden med vartannat inlägg). Vi får jobba för det! Ser vi för snabba ut? ;-)

Fick rapport på morgonen att röd skissad linje är rensad med tillåtelse av markägare. En mys-pysig småteknisk singeltrack à ca 2 km om jag inte missminner mig. Vi får prova den i helgen!?

langtjarr-o-lanktornet-vers.gif

Imorgon fredag mellan kl 11.30-14.00 rullar jag runt på Storkasberget och testar bland annat nyfixade stigen (röda strecket ovan). Någon som vill med?

Snabba ryck i dag!

Vi hänger på Tiki, men vi kör igång kl 10.30-11.00 ungefär. Lite tidigare alltså.
Om någon är sugen att hänga med så kontakta mig eller Tiki för samlingsplats. Det blir som föreslaget runt Storkasberget iallafall.

Sluta gödsla Jansson99 och häng med istället. Det känns som man får klippa jämt efter man gödslat.

HeSa-brothers och undertecknad tog som sagt en en mindre runda. Röda strecket var ett mycket trevligt avsnitt med en härligt otrampad stig som innebar att vi spårade terrängen. Den kommer nog bara bli bättre efter hand när den satt sig konstaterade vi. Langar okritiskt upp en bildkavalkad från detta avsnitt som visar terrängen på röda linjen.

Förövrigt testades en nygammal stig som börjar vid björnmyrastugan och går mot Storkasberget, 500-700 meter go slingrande stig som binder ihop de roliga avsnitten bra. Ingen ska behöva åka grusväg här inte, nä nä!!

IMG_0166.jpg

IMG_0167.jpg

IMG_0168.jpg

IMG_0169.jpg

IMG_0170.jpg

IMG_0173.jpg

IMG_0175.jpg

IMG_0176.jpg

IMG_0179.jpg

IMG_0182.jpg

IMG_0186.jpg

Härliga bilder. Hade lite ärenden och jox att fixa idag så jag missade turen (igen), men bra att min vägvisare hittar lite fler roliga stigar :)

Imorgon tänkte jag slipa landsvägsformen inför Metso-rundan, dvs ta årets premiärtur, men på söndag vore det väldans najs med en skogstur! Tiki hänger på, nån mer som vill med? 10.30? Plats?

Jag ska ta med Fru Kallebatong på en tur idag men kan gärna tänka mig en längre runda imöra.
Allt funkar för mig bara det inte är för blött för det är skittråkigt...

Kul att du lurat ut frugan i terrängen kallebatong. Vi testade landsvägscyklarna idag och Happyspottade Martinzxr konstaterades det lite sent om sider. :-)

Då startar vi på Storkasberget imorgon kl 10.30 vid Ingestrandskorsningens parkering som vi brukar. Det var inte särskilt blött igår när vi körde där.

Tillbaka
Topp