[happyride]Änggårdsbergen gbg ons 5/5 1800

Westman

Aktiv medlem
Dags för det vanliga stigsmiskandet, AM-fetto-style. Valfritt tempo upp och ner men fokus på roliga nerförsstigar. Finväder utlovas(av yr.no) så ta med vätska, en liten fika och extraslang så kör vi en runda på ca 2h eller däromkring. Mixade battles om vem som ska vara pathfinder utlovas.

Nu vore det ju gött om jag hann ge min hoj lite kärlek ikväll också, annars kan ni ju följa gnisslet helt enkelt..

Samling 18 vid entrén till botaniska as usual.

Senast redigerad av en moderator:
tjena!

lockas att haka på fastän min dagsform är i klenaste laget...ska nog ut o testköra lite i änggården ikväll för att kolla att deltagande inte är helt bortkastat för eran del. Vilket leder mig till min följdfråga: om jag kommer från andra sidan (dvs. guldheden/landala) var o när kan man tänkas möta upp/haka på tåget? kan bli tajt att hinna ner till botaniska till kl.18

/Bright

Om jag skriver att jag kommer får jag garanterat förhinder så det är lika bra att vara inställd på att vara hemma, tjura och söka tröst i spriten

Sådär, nu har jag monterat min e13 XCX också. Hade dock inga småshims för att finflytta korgen den sista halvmillimetern för att finjustera kedjelinjen. Så nu kanske knaket och gnisslet från vevpartiet byts mot skrapljud från kedjestyraren..

jag är i fin form så jag dyker upp

arnold-schwarzenegger-big.jpg ht=302

Ruskigt sugen, men jag måste tyvärr få in lite löpning i benen innan GBG-varvet men man vet aldrig.. kanske dyker upp ändå..

roding skrev:
-------------------------------------------------------
> Ruskigt sugen, men jag måste tyvärr få in lite
> löpning i benen innan GBG-varvet men man vet
> aldrig.. kanske dyker upp ändå..

roding jag har en lösning på ditt problem! Du får helt enkelt anamma våra norska XC-vänners taktik på lördagens Happy Extreme Ride, de cyklade grymt fort på transportsträckor och enklare stig men när det stökade till sig lyfte de upp cykeln på axeln och sprang istället. På detta sätt får du både cykla och löpträna på samma gång och med tanke på att Westman kommer leta upp mycket roligt stök så kan det bli en stor andel löpning. Tråkigt bara att du missar det roligasta av stigcyklingen men du får ju vara med i Happy Ride gemenskapen!

/Sebastian

Jo, men det är ju tråkigt att inte cykla när det är som mest stökigt!
Sen så finns det en till variabel och det är den o så berömda prestationsångesten.
Måste verkligen slå min kompis som sprang halvmaran på 1.45h förra året så att jag kan skratta åt honom i ett helt år och säga att jag är bäst och att han är kass :)

Det finns annars många tips för att få vardagsmotion, något som många verkar missa.

Var alltid sent ute så du får springa efter bussen.
Koppla om skrivarna på jobbet/skolan så du får gå till en annan våning.
Ta aldrig hiss när det finns TRAPPOR!
Tvätta bilen för hand, även när den inte är smutsig.

Lyckat till med ovan små tips :)

roding skrev:
> Jo, men det är ju tråkigt att inte cykla när
> det är som mest stökigt!
> Sen så finns det en till variabel och det är den
> o så berömda prestationsångesten.
> Måste verkligen slå min kompis som sprang
> halvmaran på 1.45h förra året så att jag kan
> skratta åt honom i ett helt år och säga att jag
> är bäst och att han är kass :)

Mitt inlägg var mest tänkt som en gliring åt XC-åkarna som sprang med cyklarna när jag tyckte det var som allra roligast.

Jag borde också försöka få lite löpträning i benen innan Varvet och hade nog tänkt springa idag, men det här lät mycket trevligare så jag får försöka dyka upp jag också! Får helt enkelt skjuta löpträningen på framtiden, det är ju flera veckor kvar (inte).

/Sebastian

TrailBoy skrev:
> entren till botaniska, är det på södra sidan,
> mot slottskogen till? eller var? jag är ny i gbg!

Ja, det ligger mot slottsskogensidan, på andra sidan sett från Slottsskogen. Jag måste skynda mig hem från jobbet men någon kanske kan slänga in en karta?

Välkommen!

Tack för en fin tur mned det mesta av det bästa som Änggården kan erbjuda. Fint väder och rätt underlag. Några nya och lite nya hojjar är alltid kul.

Ses förhoppningsvis imorgon igen!

Tack plumse och Westman för dagens stigval, blev en mix av gamla favoriter och några nya stigar för mig. En kanontur i bra väder och med torra fina stigar.

Jag kommer eventuellt på morgondagens tur också.

/Sebastian

Årets bästa tur!

(Jag har iofs bara 3 andra att välja på, varav den ena bar jag cykeln 75% av tiden genom snömodd :) )

Idag var det visst min tur att punktera, redan när vi skulle åka ner från första berget. Tack ni som stannade och hjälpte till med grejer, Blev sedan en riktigt fin tur på tre man hand, mycket upp och ner och 99% tekniska stigar.

Fasen det var det som hände. Vi skickade en scout och letade efter er men trodde ni åkt en annan väg.. Det var ju ett rookie mistake att inte räkna hur många vi var på vägen in. Men gött att ni blev tre iaf!

Rolig tur idag, omväxlande kan man säga. Blev en fin after bike med en Brooklyn India Pale på Kon-Tiki. Tack Jugganaut!

Erik O skrev:
> Idag var det visst min tur att punktera, redan
> när vi skulle åka ner från första berget. Tack
> ni som stannade och hjälpte till med grejer, Blev
> sedan en riktigt fin tur på tre man hand, mycket
> upp och ner och 99% tekniska stigar.

Anytime Erik O!
(trodde aldrig min skitpump skulle kunna hjälpa någon)
Jag skulle ju bara åka en timme hade jag tänkt,
men det var ju alldeles för roligt för det!
Kul tur i gott sällskap!

Nicce

Tack för en kul tur, en del nya stigar för min del, som vanligt i Änggården.

plumse skrev:
> Jepp! Och i morgon blir det en afterbike-bärs
> också

Noterat!

Ola

Jepp tack allihop för en rolig tur och speciellt tack till Stenmark för kedjelåset när min kedja sa upp sig :)

Westman : tack själv, o tack till er andra för att ni väntade in den ständige eftersläntraren (dvs. jag).

Sen vill jag instämma i lovsången angående guideningen igår, massa nytt för mig oxå.

/B.

Westman skrev:
> Oscar : är det en putmage jag ser där eller har
> pulsbandet glidit långt ner? :P

Nej jag kör med magplatta istället för ryggplatta :)

Tillbaka
Topp