Happyride i Lunsen 16 maj?

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Ute i god tid minst sagt, men..

Vi är ju ett gäng här som gillar att köra stökiga, tekniska stigar. Vore kul om vi kunde samlas och köra i Lunsen söndagen den 16 maj.

Nå, vad sägs? Det ska bli bra väder..

Inte helt omöjligt att jag tar mig ner från Gävle och hakar på. Man har ju varit sugen på att testa Lunsen ett bra tag nu efter alla fina bilder man fått se därifrån.

42Hz skrev:

> Hoppas the_TNT skall åka för då kan jag tigga plats i hans bil.
> :)

Nej, inte den här gången.

Jag har bokat in grusvägsträning inför Bockstensturen som går helgen efter.

Nästa gång...

Vad är väl en dag i Lunsen, säkert trist, tungrullad, massor av rötter och spänger man halkar av och ... och ... alldeles, alldeles underbar!

Hmpfgnhnfhghn.

Blir det inte ösregn så är jag där, blir det ösregn är jag säkert där ändå :)

Finns plats för två till i bilen men ingen cykelplats. Funkar med dragkulehållare eller en till på tackräcket (om du har hållare).

Måste seriöst öva att köra på spänger nu, det är inget man är "bortskämd" med här i Dalaskogarna.

Hoppas även mina Gravity hinner komma från Tyskland.

Samma här tyvärr, BST är veckan efter. Kommer däremot upp dit gärna under semestern, v 31. Hade det bara varit lite kortare till Lunsen så... ;-)

/Leo

the_TnT skrev:
> 42Hz skrev:
>
> > Hoppas the_TNT skall åka för då kan jag tigga plats i hans
> bil.
> > :)
>
> Nej, inte den här gången.
> Jag har bokat in grusvägsträning inför Bockstensturen som går
> helgen efter.
>
Träna inför cykellopp?! ;)

> Nästa gång...
Bra!
>
> Finns plats för två till i bilen men ingen cykelplats. Funkar
> med dragkulehållare eller en till på tackräcket (om du har
> hållare).
>
> Måste seriöst öva att köra på spänger nu, det är inget man är
> "bortskämd" med här i Dalaskogarna.

Nej, de som finns är ju breda 'broar'.

> Hoppas även mina Gravity hinner komma från Tyskland.
Köpt fulgravitation från tyskland? Duger inte svensk gravitation?! ;))

Per, jag hoppas att du och Elisabeth kan följa med!

Hoppas även på bättre väder och mindre snömos jämfört med mina tidigare Lunsenbesök :-)

Jag hänger gärna på, även om "stökiga, tekniska och roliga stigar" låter som om det kanske är en bit över min tekniska förmåga.

Om man bara är tillräckligt envis och inte stör sig på blåmärken och småsår som jag lär skaffa mig borde det dock inte vara ngt problem ;-)

/AWi

Får se om vi kan bli en till från dalaskogarna, Det vore ju bra med samåkning. Jag smygtränar ikväll i Lunsen på väg hem från Stockholm...

// Mats

Jomper:

Vi prickar in det i almanackorna o sänder också ett meddelande till våra cykelkompisar.

F ö om någon undrar vad som hänt med MTB runt Uppsala kan jag meddela, att det varit för mycket traffik i gigabyte, räknaren nollställs sista april, så 1 maj kommer man att komma åt den igen.

Per

Kul, Lunsen har jag längtat efter. Klart man kommer.

Den här gången hoppas jag att sadelstolpen håller hela tiden, och inte går av halvvägs in i skogen...

/Mattias

Per,

Samma problem som här då. Med skillnaden att det kommer en räkning på övertrafiken istället för att sajten stängs av.. :-)

800MB om dagen går det åt en vanlig vardag som läget är just nu, och jag för (för 200:- / månad) göra slut på 15GB. Övertrafik kostar 50:- / GB. Tur att det kommer in lite pengar från annonseringen.

jomper skrev:

> Samma problem som här då. Med skillnaden att det kommer en
> räkning på övertrafiken istället för att sajten stängs av.. :-)

Jag får nog börja bli mer återhållsam med bilder o komprimera dem mer. Det är de som äter gigabytes.

Per

I'm on. Kommer troligen ha plats för 1-2 pers(inkl cyklar) i bil från sthlm om någon vill haka på.

Kul! Jag avbokar lördagens jobb den 16:e och kommer! :-)

Rippa: Vilken sida av stan bor du på?

Cal: Solna, men jag har inga problem att hämta söder om stan eller var du nu bor. Jag har ratt :)

Okej. Det laggar väl lite. Jag åker gärna med dig upp till Lunsen om det går bra. Vi kan ju splitta på soppan. Jag bor väster om stan i bromma.

Det låter oerhört trevligt! Jag kommer om jag lyckats montera ihop min cykel då... Jag väntar sedan en dryg månad på en ny gaffel från cyclecomponents :-( De måste verkligen göra något åt leveranstiderna

magnus

Har jag redan gjort. Det kanske inte är cc:s fel egentligen, de hävdar att det är deras leverantör som sjabblat. Men det är ju jag som drabbas. Jag börjar tröttna på att skicka sura mail där jag undrar vad de har för sig. Det verkar ändå inte hjälpa. *suck*

>The_TnT skrev:
>
>Den 16:e är väl ändå en söndag :)
>

Tack Tobbe. Då avbokar jag söndagens jobb istället. ;-)

Kollade just in Per's hemsida med bilder från Lunsen. Ser ju riktigt fint ut. Verkar vara mkt sten, klippor, slickrocks o annat skoj.

Som vanligt ser väl mer lättåkt ut på bild än var det är i verkligheten...

Ja, det ser riktigt fint ut. Längtar redan dit.

Nu blir det till att ägna dagen åt lite klippövningar. Tekniken tål alltid att filas på. :-)

Lunsen den sextonde låter som ett utmärkt motiv att hålla sig vid liv två veckor till.

Har bil med plats för hur mycket folk och cyklar och bananer som helst ( SAAB 900 ´86). Avgår från Stockholm. Ska försöka fixa fram ett cykelställ för dragkroken, annars kan man ju alltid ha hojen i knät eller nåt.

Erik: bjud in hela happy-gänget till fondväggsmålning den 15:e, så kan du hänga med med gott samvete den 16:e. :-)

/Dewe

Harri och Tobbe har ni plats i bilen? Har nämligen fått tillåtelse av familjen att vara borta en dag :)

Jag hakar gärna på om det är möjligt.

// Mats

Tillbaka
Topp