Happyride: Kinnekulle 1-3 juni 2007!

Jag och Malin anmäler oss i alla fall preliminärt, fredag-lördag-söndag, egen bil, ev plats för två-tre pers till.

Såg lite info på Utsidan som kan vara intressant:

http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=34459#post292393

JET (Jan-Eric Thelin) skrev:
Läget efter stormen Per i vintras är följande:

En hel del träd har blåst ner, faktiskt värre än efter Gudrun för några år sedan. Detta gäller främst delarna av leden som går igenom granskog. Dessutom så har man avverkat ganska mycket skog på en del ställen.

Just nu är det svårframkomligt på några ställen norr och nordost om själva högkullen, men det går ju att gena och hoppa över just dessa ställena.

Förhoppningsvis rensar man upp efter sig på de ställen man kalhuggt, särskilt vackert är det dock inte, men det kompenseras ju av andra mycket vackra partier längs leden.

Just nu och de kommande veckorna tycker jag personligen är de allra finaste. Först blåsippor som övergår till vitsippor och sedan kommer ramslöken. Allt medan lövverket sakta spricker ut...

//J-E

Hej
Idag var jag och min betydligt bättre hälft på Kullen för att njuta av blommande körsbärsträd och vårsol. Ingen cykel med (husfriden...) men vi idkade lite promenerande och kunde konstatera att det är riktigt torrt på lederna. Får vi den här typen av väder fram till KK-helgen så blir det riktigt kanonföre, om man inte älskar vatten till styrlagret förstås.

Jag hoppas vi är många som tänker sig en helg på Kullen med cykling och grillning när naturen är som allra vackrast! Tyckte inte listan var så imponerande ännu. Var är alla?

Curt

Känner ni att det närmar sig? Har mest åkt landsväg i år så det ska bli skitkul att få bort en hel helg och åka runt berget. Är det någon som har bokat stuga eller blir det tält?

/Mats

MatsS skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som har bokat stuga eller blir det tält?

Jag la precis på luren, har bokat två fyrbäddsstugor á 450,- per natt för dig, mig, Harri, jomper och Malina. Eventuellt ska en polare till med och då är det "fullt". Tre pers per fyrbäddsstuga är ganska bekvämt - en bädd för kläder och dylikt.

Finns enligt uppgift 5-6 stugor lediga om någon inte bokat ännu...

Har inte riktigt orkat dra i det här arrangemanget som tidigare år, det kommer ett gäng till än vad listan säger just nu. :) Kanske ska göra en sista-minuten annonsering hos Terrengsykkel också...

Jag hänger med på lördagen och kanske söndagen också, bor i tält i såfall. Kör bil från Göteborg och det finns nog plats för ett par till.

Var uppe och körde ett varv nu i helgen, kan informera om att underlaget var lite "fuktigt" efter massivt regn hela torsdagen, körstilen blev lite flytande i leran på några ställen. Men överlag så var underlaget mycket fint.
/Ola

Härligt med stuga bokad och lägesrapport, det hinner säkert torka upp tills vi kommer.

Det ska bli jätte roligt detta!

//Malin

the_TnT skrev:
>
> Jag la precis på luren, har bokat två fyrbäddsstugor för dig, mig, Harri, jomper och Malina.
>

Men Tobbe, jag skulle ju ligga sked med dig. Det kom vi ju överens om i Lunsen? ;-)
Nä, nä, vad är väl en bal på slottet? Jag la precis på luren, har bokat en 4-bäddsstuga till mig.....

Jag trodde man skulle cykla runt den där Kinnebullen men ni snackar bara om att kinesa? Ska man skippa cykeln helt och satsa på ta med duntäcket istället? Kanske sommarduntäcket så det inte blir så tungt?

/C

jansson99 skrev:
> the_TnT skrev:
> --------------------------------------------------
> har bokat ... för dig
>
> Men Tobbe, jag skulle ju ligga sked med dig. Det
> kom vi ju överens om i Lunsen? ;-)

Svårt att läsa? :P

Hej alla cykelsugna gossar och töser.

Jag kommer att åka ifrån Göteborg på fredag kl 16:00 den 1:a juni till Hällekis och tillbaka på söndag den 3:e till GBG. Vill någon med i bilen och med cykel så går det bra att maila mig. Skriv ert nummer så att jag kan ringa sen.

Hälsningar Sumpen.

the_TnT skrev:
>
> > har bokat ... för dig

Vilket syftningsfel! Jag malciterade omedvetet fel.

jansson99 skrev:
> Nä, nä, vad är väl en bal på slottet? Jag la
> precis på luren, har bokat en 4-bäddsstuga till
> mig.....

Plats kvar Jocke (bil och stuga)? I så fall är jag på!

/Micke

Weee, det är ju faktiskt bara en vecka kvar nästan nu! : )

Dum fråga, men vad är det egentligen för terräng i Kinnekulle? Rejsiga Raffe-terräng eller skall fet-Albert få hänga med?

Ska bli skoj att haka på den här turen igen, har inte blivit av sen premiär-året som var helt fantastiskt med magisk grillkväll och allt.

Terrängen funkar med både RR och FA, beror på humör. Men mestadels rätt snabb terräng egentligen med lite små bus här och var.

Jag har kört runt kullen med både RR o FA, RR duger gott så länge det är torrt, blir det lite blött vill man ha lite mer mönster. Är det riktigt blött så kladdar allt igen så då kvittar det. ;)

mrkling skrev:
> Pelle, du tror inget. Du ska med!!!

Ja, det vore roligt. Då får vi se om vi kan garva lika mycket som på McDonkan under cykelmässan i Götet förra året.

jonzén skrev:
> stampe: jag skulle kört fetto däcken. detta då
> happyturerna på kinnekulle brukar hålla ett
> sääävligt tempo. alltså är det bättre med
> komfort än hastighet.

Inom ramen för LCF's stadgar får vi inte hålla snabbare tempo än ju sääävligt! Detta för att vi snabbt ska kunna dra i oss en Latte när andan faller på.

Johan A skrev:
> jonzén skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > stampe: jag skulle kört fetto däcken. detta
> då
> > happyturerna på kinnekulle brukar hålla ett
> > sääävligt tempo. alltså är det bättre med
> > komfort än hastighet.
>
> Inom ramen för LCF's stadgar får vi inte hålla
> snabbare tempo än ju sääävligt! Detta för att
> vi snabbt ska kunna dra i oss en Latte när andan
> faller på.

Så sant, fast jag borde egentligen omformulera frågan (eftersom det egentligen bara är Albert 2,25 vs RR 2,25): Behövs Snakeskin-förstärkning på däckssidorna i Kinnekulle? (Dvs Albert då) Vill inte börja med att skära upp tunna däckssidor....

thomaz skrev:
> Ska testa min NN 2.25 med Snakeskin på Kullen
> ikväll ;)

De är för smala och kommer att gå sönder som raketost..... ;-)

Ohoj!

Jag efterlyser någon att samåka med från Stockholm. Gärna med någon som åker alla tre dagarna men bara lördag-söndag funkar också. Förutom mig och min cykel behöver jag ha med mig ytterligare en cykel eftersom jag möter upp med min flickvän i Mariestad och hon har sin cykel här.

Körde varvet igår. Mötte ett flertal andra mtbare.

Det finns några enstaka partier med gegga, men i huvudsak är det torrt och fint.

Grönskan är enorm och ramslöken står i full blom med tillhörande skarp doft.

Med andra ord, det kan inte vara bättre förutsättningar.

34 mil från Stockholm alltså... Hur lång tid tar det cirkus med en bil med tre cyklar på taket? Dvs hur tidigt i ottan måste Johan A börja plocka upp oss andra för att vara på plats sittandes på cykeln lördag 11.15?

Bruce, Nissen, Jerry och Mandel har övertygat mig att följa med idag. Jag kan med lite tur åka ner med en lätt lastbil och slänga på ett gäng cyklar för att slippa ha dem på taket eller bak på bilen. Är dock lite osäkert om den kommer vara hemma för mitt förfogande eller nere i Tysskland och ja.. *HOST* Om den nu är nere i Tyskland får alla tuvär ta sina egna cyklar. Jag och Bruce kommer åka i samma bil. Antingen i lastbil eller Volvo 945 med takställ. Som det ser ut nu så kommer vi vara där hela helgen. Boende måste dock undersökas mera!

Jag hör av mig hur om lastbilen när jag vet vart den ska!

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp