Tack allesammans för en fin helg på KK.
Det hela inleddes med pannlampetur på fredagkvällen suveränt guidad av JPL. Tack för det! Nyhet för året var pump tracken en bit upp mot järnvägsspåret. Kul att få höra lite inside stories om Hällekis. Rundan avslutades med att vi cyklade upp en bit mot högkullen så att vi fick avsluta med den vansinnigt härliga singel tracken i slutet på motsolsvarvet:-)
På lördagmorgon var nog mandel och jag lite väl tidiga så det kompenserades med en extra koppkaffe vid JPL's husvagn. Sedan gav vi oss iväg motsols längs leden.
Vädret var perfekt imho, svalt och torrt - KK när det är som bäst helt enkelt:-)
Bloombergs brant passerades och så även Vindskyddsbranten. I Vindskyddsbranten krashades det lite och det uppstod blodvite men det togs med gott humör.
På en spång skedde en rejäl vurpa i hög fart som slutade med en skadad hand och en rejält krokig gaffelkrona - redig smäll helt enkelt. Tur att det inte gick värre.
Tyvärr har en del färistar ersatts av de förhatliga grindarna, men det kanske kompenseras till viss del av några nykonstruerade färsitar med _alldelles för smalt mellan räckena. Enda lösniongen där blir nog att ta ordentlig sats och göra en manual för att komma över - det diskvalifierar mig på en gång men någon annan kanske kan gå före i bräschen här ... :-)
Cyklandet avslutades med skön flowig singel track ner från utkickstornet och sedan lite rotmata delux, ni vet vad jag menar!
Sedan blev det lite after bike och BBQ. Alltid lika trevligt även om jag saknade grillmeister Janssons brastalanger för det var onekligen lite svalt på kvällen:=)
På söndag morgon vaknar jag med lätt feber och dålig i magen som ... kl fyra på morgonen så det var ingen lyckad start på söndagen:-( Efter lite funderande bestämde jag mig för att avstå cyklingen.
Göteborgsgänget anlände och efter lite urlastande och fixande så var man redo för avfärd.
Bild 1. Före - alla ser komponerade och förväntansfulla ut.
Bild 2. Efter - ingen ordning på modellerna men några ser ju glada ut iaf:-D
Bild 3. Sedan ska det packas cyklar på dragkrok ...
Bild 4. ... och i bussen.
Bild 5. Det blev en del cykelsnack också så det tog en stund.