[Happyride] Lör 4:e okt kl 12 Änggårdsbergen!

Oscar

Aktiv medlem
Samling vid entrén Botaniska trädgården.

Vi cyklar, snackar blommor å flummar runt uppe i bergen några timmar.

Tempot anpassas efter de som dyker upp.

Lera och lustigheter utlovas

Kan bli en after-bike öl efteråt?!

Peace!

Detta är ju enda lördagsturen utav 3 med specificerat datum så blir nog denna ifall det blir någon. After-bike är ju dessutom alltid väldigt trevligt :)

Är Street-Jam kl. 12:00 på esperantoplatsen också.

klar-poster.jpg

Sorry för trådkapning Oscar

Jag sitter å funderar på nya stigar...uppe på västerberget kanske? Eller så blir det bara "Buljongmannen" rakt av eller nån av Plumses andra rundor?

Några förslag (copyrajt Plumse):

Buljongmannenliten.JPG ht=725

BAHliten.JPG ht=725

ffsabttenliten.JPG ht=725

Senast redigerad av en moderator:
Hörde jag nya stigar! :)

Stora frågan är ju dock ifall det blir någon/några mer än Oscar och jag?

Jo men visst! Jag skall med, har cyklat en del i Änggården och behöver definitivt tips om nya stigar.
Ses imorgon...

//Carl

Kanske är läge att åka och hälsa på Gbg för en tur imorgon. Borde egentligen bära pellets men cykla är ju så mycket roligare. Vi får se hur det blir men jag är lite sugen på att testa de beryktade Änggårdsbergen.

/Erik

Nämen cactuz, e du inte frisk än efter rehabturen i onsdags? ;)

Jag hänger med å skrämmer nyvakna pansionärer, men ölen håller jag mig ifrån. Långt ifrån!

DJ Kästel skrev:
-------------------------------------------------------
> Nämen cactuz, e du inte frisk än efter
> rehabturen i onsdags? ;)
>
Sjuk, snorig, sur och lättirriterad.
Nåväl febern har iaf släppt.

Jag kom - jag hojjade över bäcken - jag vek ner mig :O

Damn va bakis jag var idag. Hoppas ni hade en fin fortsättning på turen grabbar!

nej, jag är inte värd en afterbike efter jag chickat ur min egen tur. Fy fan va skämmigt :(

ett litet ljus idag var Plattis premiär. Känndes väldigt konstigt.

Döna in på bikeplace som en dreglande sexklubbskund igår och begärde att få Plattisar! Det blev BBB´s asgrymma freerajdisar. Sjukt grepp på plattformen men oj va konstigt det blev med mina Nike skor. Slog i fotknölarna mot vevarna och tappade pedalerna i första hucket. Tror jag får köpa sånna van´s på Stadium som fässberg visa mig för hundra år sen.
Jag kommer fortsätta köra med dom iaf innan jag bestämmer hur jag ska göra.

Då var man tillbaka blev en trevlig tur med bra väder :) Afterbiken skippades, då vi alla blev så rädda när vi såg hur Oscar var dagen efter..

Jag har ju ingen koll på vad stigar och liknande heter bara var de går så jag struntar en förklaring utav vägen. Tror dock jag såg att någon/några hade gps så de kanske kan lägga ut en liten karta. Kul var det iaf! Bara en liten punka, annars flöt det på i rättså bra tempo.

Härligt att få komma ut i Ängårdsbergen för första gången. Jag fick punka Oscar, så nu kan du sova lungt.. Tack för coachningen av däckbyte!

Måste erkänna att jag inte hade koll på att vi körde på samma ställe så många gånger.
Terrngngrdsbergen2008-10-04.png ht=725

Nu är det snart dags för utgång. Hoppas jag inte är lika sliten som Oscar imorgon...

/ Emil

Tack för en trevlig tur hos er i väst. Jag lär komma tillbaka! Tog med mig kameran men som vanligt blev det bara kort där ingen cyklar.
P1010001.JPG ht=544

P1010002.JPG ht=544

Ha en fortsatt trevlig helg,

/Erik

Det kommer jag inte ihåg Oscar?? Däremot kan jag starkt rekommendera ett par 5.10 och då helst den höga varianten :)

Ha, idag hade jag inte ett enda teknikstrul, en helt ny upplevelse (jag håller på att bli nya Cakeman).

I alla fall, efter Oscars frånfall så körde vi kojstigen, sen upp till ljungen på den långa sega stigen, genade över till tallstigen och tog den neråt. Sen blev det ut till utkiksplatsen vid Eklanda för lite mellanmål och sen (till slut!) så tog vi ravinen precis intil staketet till Västerberget upp. Alltså inte den vanliga ravinen utan den som ligger kanske 100 m österut. Blev lite bära men stigen var mycket bättre än jag minns den, måste vara folk som faktiskt använder den ibland. Blir lätt ett försök på den nerför på min nästa ride i Änggården. Sen blev det hemliga baklänges (från mobilmasten och där hoppade jag av, skulle ändå åt Tolltorps-hållet och var inte så sugen på uppförsbacken.

Blev en avslutning på egen hand från försvarets mast i Kållered och hem till Tulebo, riktigt kul och en jävla massa älgjägare. Tur man har röd hjälm...

Skönt väder och fortfarande torrt i skogen, mycket kul!

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp