[HappyRide] Örnsköldsvik 8/10 igen! [nu med många bilder]

Öviksmicke

Ny medlem
Jajamen, nu är det hårdkörning med träffar hör i Övik... :-)

Vi drar ut imorgon Lördag (8/10) för en skön cykling på varierande underlag. Mycke sköna stigar utlovas.

Vi är ca 5-6st intrsserad nu, blir vi fler? De är upp till dig!

Kl 10:30 samlas vi på Norrvägen 10 (Gullänget, Innanför Skoterservice) samt kl 11:00 på Vallakiosken.

Väl mött!

EDIT: OPS, jag tror jag får lära mig kolla i allmanackan innan jag skriver datum. Det är Lördag den 8:e och inge annat! (shame on me)

Klart bästa riden jag varit på. 5 st vart vi så det var skoj å träffa nytt cykelfolk här i stan. Vi tog turen via stigarna bakom fritisimport, Skyttis, lite lek vid Park, Slalombacken och Åsberget. Vädret kunde varit sämmre men också bättre så det kan man väl inte klaga på. I Slalombacken provade vi ett nytt spår ner som var stenigt och slutade med många vurpor. På Åsberget blev det lite härlig hällcykling men slutade som vanligt med punka. Till Patriks slang gick det åt 2 lappar och Eriks slang behövde 3 lappar, sen lossnade ventilen... Vi smackar in min reservslang, en 29" slang i ett 26" hjul, gick fint, iallafall resten av dagen. Vi som var med var jag på Sugern, Patrik på Sinnern, Henrik på sin fjäderlätta M4:a, Erik på sin nya Coiler och Oskar på sin BigHitt.
Ser fram emot nästa träff!
Lite bilder vart det också, lägger upp en par styckna här, och resten finns i gallerit på http://www.sockerkaka.webb.se

Några bilder från Micke:

oskarhoppar1kl_medium.JPG

Oskar hoppar vid Park

hr05100802_medium.JPG

Henrik rullar ner för backen med Patrik bakom sig, som strulade inte en gång utan två gånger där. Henrik passade på att knäcka växelörat på samma ställe. Men med lagom mycket våld så fick han ut den till ungefär samma skick som tidigare.

hr05100804_medium.JPG

Erik provar och hoppa med sin nya Coiler på Skyttis.

hr05100808_medium.JPG

Patrik hoppar vid Park.

hr05100812_medium.JPG

Oskar, Patrik och Erik kör en "nose wheelie" nerför Park. Vackert!

hr05100813_medium.JPG

Samling uppe på Skidbacken.

hr05100814_medium.JPG

"Bröderna gräsrens" ;-)

hr05100806_medium.JPG

Patrik fixar ekerbrott med silvertejp som Henrik hade med. Jag sensurerar vad Patrik gjorde efter första lagningen... :-)

hr05100815_medium.JPG

Erik droppar vid skidbackens fot.

---------------------------------------------

Några bilder från Patrik:

phr05100804_medium.JPG

Erik provar gräset i slalombacken.

phr05100805_medium.JPG

Patrik som tar bild då vi kommer ner för slalombacken övre parti.

phr05100808_medium.JPG

Man kan ju undra vad vi tittade på.

Tillbaka
Topp