[Happyride] Sisjön lördag 27:e kl 12 scoutstugan. Nu med RR, bilder, GPS å eftersnack!

Oscar

Aktiv medlem
[Happyride] Sisjön lördag 27:e kl 12 scoutstugan. Nu med RR, bilder, GPS å eftersnack!
Hej!
vi kör en tur medurs runt sandsjöbackaleden ca 16 km på kanske 2,5 tim och anpassar tempot efter deltagarna.

Snodde Plumses eminenta karta :)

Vi ses!

Sisjnsnorraparkering.JPG ht=527

Senast redigerad av en moderator:
Nej nej moturs var det väl som gällde? Nu blev jag förvirrad?

Moturs, alltid. Tror inte jag hinner följa med. Hade varit kul annars, nästan sugen på Sandsjöbacka igen :-)

Man skulle vilja dra dit nu bums vädret är ju helt sjukt bra!

Jag och salig Kakan hade ju förra årets blötaste tur här...floderna på stigarna var av bibliska proportioner :)

Hur är det med parkering? Gratis hos scouterna eller blir dom sura och hänger upp bilen i närmsta träd?

plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Parkeringen har alltid varit gratis och trädfri
> förr.

Trevligt, då tar jag och dyker upp.

OK årets bästa tur närmar sig!

Detta i hård konkurrens med "gbg goes to hellas" och gänget som drar till Kinnekulle imorgon.

Ladda på nu så ses vi imorgon!

Jag är laddad, körde lite bmx idag och det kändes bra :) ses imorgon

Jag skulle tycka det vara roligt att hänga på, har aldrig varit med på någon "HappyRide" innan. Hur kommer "rutten" att se ut, Torrekullaleden? Jag kan ha svårt att hinna till 1200 men bor i Billdal så jag kanske skulle kunna möta upp er på vägen?

Jag hade gärna kommit så hade vi kunnat mäta hästkrafter Oscar.
Men imorrn så är det tyvärr annat inplanerat.

Torrekullalleden ja det är planen bara följa den motsols. Svårt att säga när vi skulle vara i höjd med billdal kanske om vi drar upp till årekärr men det tar nog en timme isåfall.

Stenmark "annat inplanerat" berukar betyda: Shopping med tjejjen (mata henne med grejjer över dörren till provbåset) eller storstädning. Kan du vara lite mer specifik?

Kommer NI att köra moturs? (lite förvirrad då det näms både med och moturs i tråden)

Synd för er att jag tänker förlägga turen till ett helt annat decennium. 2012 MF's

Någon som vill ha mig på rulle på vägen till scoutstugan? (Oscar, jag har smörjt kedjan!)

Går det bra om en total nybörjare hakar på? Har snokat runt här på forumet
ett tag nu efter att åter ha skaffat cykel och börjar komma in i det här
med att cykla igen... (8 år sedan jag ägde en cykel senast...)

Klart alla kan hänga på är det så att energin tar slut eller så finns det flera ställen där man kan vika av mot civilisationen.

odbro om du lovar att du smort kedjan kan jag tänka mig att passera marklandsgatan på säröbanan halv tolv

kom ihåg:

NuKrVi.jpg ht=225

Gött, då ska jag se till att stå vid 3ans vändplats :)

Så här tror jag morgondagen kommer utveckla sig:

Bilagor

• Ducks-Doh!!.jpg
    Ducks-Doh!!.jpg
    49.4 KB · Besök: 32
3 timmar kvar!

Har ännu inte bestämt mig för om jag skall vara förståndig och stanna hemma eller ha skoj. Är lite tjock i halsen (också)

Men klart du ska med Plumse (fasen va trött man blir på alla halsar)

Frågor vi ställer oss idag.

1. Kommer detta bli årets bästa tur? (I konkurrans med "gbg goes to hellas" och Kinnekulle)
2. Kommer alla komma tillbaka eller kommer ett eftersök att behöva arrangeras?
3. Vilka kommer ligga fram och flåsa? Jag gissar på Protocol, odbro och Plumse?!
4. Vem kommer punka först? Denna rundan är ju känd för sina punkor...
5. Hur många bli vi. Jag uppskattar det till 15 pers.

Ses om drygt 2 tim!

Senast redigerad av en moderator:
Jag kanske hänger på, får se blir tempot för högt hittar jag min egna lilla väg hem :)

/H

Oscar skrev:
-------------------------------------------------------
> 3. Vilka kommer ligga fram och flåsa? Jag gissar
> på Protocol, odbro och Plumse?!

Nu när jag bara hinner cykla en gång i veckan är det garanterat att jag kommer ligga längst fram,sån jävla abstinens i veckorna.

Hoppas det inte står en hel skolklass och bevakar ingången till spåren. Sitter en förbjudet att cykla skylt där. Vilket liv det blev på alla små barn vars lärare hade tvingat alla av sina cyklar.

Mindre än timmen kvar nu!

Ser ut som om jag inte hinner, får ta min happy-premiärtur någon annan dag.
Blir till att köra en solo runda i hisingsparken istället.

Jag vaknade precis och har enligt eniro 37min enkel väg dit. Jag missade mao!
Synd som fan

Tillbaka
Topp