[Happyride Västerort] Fornstigen/NICK/Järva - Torsdagar?

Jag och DrAlban körde ett varv på Vildmarksspåret. Inga bilder tyvärr. Rätt fint före om än rätt halt på hällar och rötter, i övrigt så var det rätt torrt i lerhålen.

Jajamen, Konvalj och jag.
Det blev vildmarksspåret, trevligt men lite halt efter regnet idag.
Hoppas fler kommer igång.

Tänkte köra en runda på söndag förmiddag, öppen för förslag om andra är intresserade, inte för tekniskt (för gammal) men gärna lite backar så låren och flåset får en genomkörare, cyklar själv för det mesta ut mot Görväln ca, 3-4 mil?

Det blev en runda till Görväln nu på morgonen istället då frun ville ha med mig på någon bakluckeloppis imorgon, hittade några grymma backar i ett motionsspår där så låren fick sig en ordentlig tryckare sen blev det snigelfart hem.

Imorgon kväll tänkte jag köra en sväng. Start ca 18.30-19, antagligen kör jag i Grimsta då det är närmast. Lampa rekommenderas, det börjar ju bli mörkt redan framåt 20 nu så.

Rör på sig och rör på sig, än är uppslutningen låg. Påminner om kvällens tur, start ca 19 vid tennisbanor i södra ängby.

Försöker idag igen, är det någon som vill haka på? Tänkte starta kanske 18. Eller så kan jag köra senare om det passar bättre.

Vill du köra tidigare? Jag fick lite tid över nu och tänkte dra inom 15 min. Kör vi ikväll så judarn och nu hade jag väl tänkt ta en stigletartur i Grimsta. Men jag är öppen för förslag.

Det blir bra! Möts vid Råcksta träsk? Det finns en liten ministrand med en parkbänk mot träsket, i hörnet mälaren-råcksta, om du hajar vad jag menar. Vildmarksspåret går ut på grusväg och in i skog nästan precis där.

Det blev en långsam stigletarrunda i Grimsta. Vi hittade kanske 2-3km fin stig, och 5-6km mindre fin :)

Imorgon kväll blir det judarnspåret. Start 19-19.30 eller vad som passar, vid tennisbanorna vid ängbyplan. Lampor krävs.

Jag och alkeru som körde ett varv i judarn idag. Imorgon tänkte vi ta oss an vildmarksspåret i mörkret, start 19.30.

Jag och alkeru ska eventuellt köra en mörkerrunda framåt 20, men det kanske funkar även på morgonen för mig. Vi får se :)

Jag och Alkeru tänkte eventuellt köra någonting i helgen. Ekeröleden, vad är det för någon du tänker på?

Jag är tyvärr upptagen på torsdagar de närmsta veckorna.

Konvalj skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag och Alkeru tänkte eventuellt köra någonting
> i helgen. Ekeröleden, vad är det för någon du
> tänker på?
>
> Jag är tyvärr upptagen på torsdagar de närmsta
> veckorna.

Ekeröleden med start nära Sandudden är riktigt skön ända bort till Mälarö GK där man kan vända tillbaka. Kan fika vid Rosenhill om man vill också :-)

Preliminärt siktar jag på att vara vid Sandudden (busshållplatsen vid rödljuset där man kör ner t Sandudden) kring 8.45 lördag. Haka gärna på!

Tillbaka
Topp