[Happyride] Växjö, Torsdagar 18.00

vais.png ht=514

Här är en karta

Kul att se att det finns lite folk i Växjö!
Är en kille född -87 som är helt grön men är i akt med att skaffa mej min första hoj och att det faktiskt finns lite aktivitet i vår stad gör mig bara mer säker på min sak.
Efter att ha kikat runt en del verkar en Kona Howler eller motsvarande vara bäst för det jag är ute efter med sporten, och även överkomlig i pris vad gäller de begagnade jag sett. (Fortfarande öppen för förslag)
Så fort jag får kameran såld så inhandlar jag min cykel och då är jag grymt sugen på att haka på!
Om någon har något till salu som kan intressera, vill hjälpa mig bli av med en Nikon D90 så att jag kan skaffa en eller bara agera hjälpande hand så finns jag på mailen nedan. ;D

Ha det gott och cykla inte omkull!

//JD
j-demi@hotmail.com

Hej hej pirog! det är bara att införskaffa dig en hoj så fort som möjligt. jag själv var helt ny innan jag skaffade mig min första "riktiga" mtb för ett par veckor sen. och kan bara säga att det är otroligt roligt och det har nog blivit ett tiotal mil redan. så bara köp och häng på.

[OT] är det samma pirog som hängt en del på playing och xbox-se (xboxer.se) förr och lirat xbox live?

Merqx: Här finns dagens tur som Google Earth spår: http://www.bellander.net/mtb/spar2.kml

Wille: Jag kan nog hänga med på en tur på söndag.

Pirog: Om en Kona Howler är bra beror helt på vad/hur du vill köra. Jag hittade inga riktiga specar på den men tittar man på hur geometrin ser ut så ser den mest anpassad till 4X, dirt och kanske DH. Vill du köra XC/AM/Trail etc så tror jag att den skulle vara tungtrampad.

// Johan B

Tack så mycket! får inte fram längden på rundan, men det verkar vara en bit som vi cyklat.

få se, kanske inte är omöjligt att även jag kan följa med en runda på söndag.

Merqx: Jajamen, det är samma Pirog. :)

jbella: Vad bör jag kika efter för xc/am/trail då tror du? I samma prisklass, begagnat.

Merqx: 25.6 km blev det..

Pirog: Jag skulle rekommendera att gå runt i cykelbutikerna i stan och kolla och känna lite. Sedan går det givetvis att beställa över internet (Det har jag gjort med min två senaste cyklar) det finns en helt del att spara på att beställa från Tyskland eller England. Men ska man beställa så blir det lite knöligare med hur storleken/sittställning passar.

Om allt går som det ska kanske jag hämtar min under torsdagen. Då är det inte helt omöjligt att jag dyker upp som en gröngöling med hjul!

Nemen vad roligt! vad blev det för cykel?

jag kommer inte kunna vara med på torsdag, men cyklar gärna en tur på fredagen om någon skulle kunna vilja det?

Har inte köpt den än men blir högst troligt en Kona Howler.
Om inte torsdagen så kan nog fredagen passa mig. Som sagt, om jag hämtat hojen tills dess!

Jag kan tyvärr inte komma ikväll.. Ska vara barnvakt, blir kanske minst lika fartfyllt:) Lär ju bli en kanonrunda för er ikväll med detta väder!!

hmm, vetetusan om man vågar följa med er i skogen.....Pelle bröt näsan, slog ut en tand och har lite ledband i nacken som fått lite stryk......men han jobbade idag. Starkt!

Som gammal växjöbo är det kul att se lite liv på happy från staden.
Kommer åka ner till växjö kommande helg.
Kanske tar med mig hojjen.

Harley_1: Inte för att strö salt i såren, men är det inte vi andra som borde passa oss för VEAB anställda? =) Men han verkar iallafall inte vek om han jobbade dagen efter en bruten näsa, du får hälsa att han ska krya på sig! Hur går det med din egen läkeprocess då?

Henlof: Du är välkommen med hojen! Jag skulle gärna känna på din Reign eftersom jag funderar på att köpa en.. =)

// Johan B

Senast redigerad av en moderator:
Jodå, har börjat jobba, men har fortfarnde ont/trötthet i rygg o nacke....blir det skapligt väder i helgen ska jag försöka köra nått kortare racerpass....Sedan så tror jag personligen att det kommer att bli nån form av cykelförbud på Veab!

Jag kommer liet sent på lördagen och åker tillbak tidigt på söndagen så hoppar cyklandet denna gång. kommer fler tillfällen =)

Tja!

Det var ett riktigt bra pass vi körde igår med lagom tempo.

Tyvär blev inte bilderna lika bra, rätt snyggt dock när man ser era hjul i luften på hoppet!
DSC01932800x600.JPG ht=544
DSC01933800x600.JPG ht=600
DSC01934800x600.JPG ht=600
DSC01935800x600.JPG ht=600
DSC01951800x600.JPG ht=600
DSC01953800x600.JPG ht=600

Så ni växjöbor som inte har varit med än, efter att ni har sett dessa bilder är det klart ni ska med!

Det där ser ju rätt vettigt ut! Flyttar upp nästa vecka och ska försöka få med mig cykeln så jag kan hänga med på Torsdag!

det såg trevligt ut. synd att man inte har kunnat hänga med på torsdagarna. men snart är fotbollssäsongen över så då blir det annat! Men är någon som har lust att ta en cykeltur på söndag förmiddag om vädret tillåter det? om det nu finns de som inte är bakfulla och trötta.

//Alexander

Kände att jag var tvungen att bidra med lite lock bilder jag med..

(Från dagens tur)

Kala Höjden:
mtb1.jpg ht=544

Söder om Teleborg:
mtb2.jpg ht=725

Söder om Teleborg:
mtb3.jpg ht=544

// Johan B

Senast redigerad av en moderator:
Jodå, lite hastigt så här men drar om typ en kvart, bor på väster. Tänkte mig I11 och Bergunda. Om det inte funkar eller vi inte möts så kör jag nästan varje dag, förmiddagar eller em runt 1530.

Ok. men bor på väster jag också, kulladalsgatan. vaknade nyss men jag gör mig iordning så snabbt som möjligt. var ska vi ses?. om du inte ser detta så kanske vi ses ute i skogen på i11 området.

Blev tvärstopp i porten då regnet öste ner men nu ser det ju ok ut:-) börjar klä mig igen o hoppas på uppehåll. Har du dragit ut?

Nu har grabben fått en hoj också. En begagnad Kona Blast blev det. Risken (eller glädjen) är att han snart kör ifrån farsgubben sin...

Bilagor

• GetAttachment.jpg
    GetAttachment.jpg
    49.3 KB · Besök: 42
Hej

Hittade denna tråd nu när jag var inne för att reka lite trådar om VR 2010.

Kör ni fortfarande torsdagar?
Hur länge till?
Hur många brukar ni vara?
Vilken nivå är det?

Jag tänkte eg. att Lammhultstrampet på söndag skulle avsluta denna säsongen, freestyleträna ngn månad och sedan dra igång uppbyggnadsträningen inför 2010. Men man kan ju ändra sig:-)

Tillbaka
Topp