[Happyride] Växjö, Torsdagar 18.00

HenrikM skrev:
-------------------------------------------------------
> Lammhultscyklisternas träningstävlingar i MTB
> börjar närma sig. Se första länken för
> information om cupen och den andra för
> information/diskussion om första deltävlingen:
>
> http://www7.idrottonline.se/ImageVaultFiles/id_359
> 497/cf_359/MTB%20Cup_Info-2.PDF
>
> http://lammhultcyklist.forum24.se/lammhultcyklist-
> post-1183.html#1183

http://www7.idrottonline.se/Lammhul...1/BrosMTBCup/HollstorpStoraHultet1Vaxjo19Maj/

Snart! Ta chansen att ha roligt, bli lite trött och kanske vinna ett presentkort (om du är medlem i LC) på BikeBrothers!

Jag hade kört om jag inte hade suttit på flyget till det stora landet i väster. Egentligen en jobbresa men jag passar på att klämma in en halvdag mtb i Marin Country, Californien och en heldag i Bootleg Canyon, Nevada.. Men kör hårt!

Finns det något intresse för fartpass på MTB? Tänkte börja nästa vecka (troligtvis tisdag kväll) med transport ut till skråhallabergen/bökeskogen för att sedan köra mig trött på ett par olika slingor där ute.

Absolut, jag vill gärna få lite fler "flås"-pass för att få igång kroppen. Det gäller bara att få tiden att räcka till också... Kan ju inte komma ifrån förrän tidigast 18.10 så om det funkar bokar jag in det i cykel-kalendern.

Det behöver du egentligen inte;), men Ok.
Vi kan säga 1830 tisdag vid simhallen, jag lägger ut en tråd på LC:s forum också.

ALLA som äger en funktionsduglig mtb ska komma och cykla! Spåret ska förhoppningsvis vara uppmärkt och klart för genomcykling från ca 17.45.

Det här låter kul. Kommer inte hinna delta, men ev. komma förbi med sonen och titta till det lite.
Finns det möjlighet att få se rutten via gps spår, karta eller något för att kunna hojja hela eller delar senare?

/Putteman

Deltar som publik den här gången. Blir nästan lite nostalgisk då jag körde en liknande "tävling" (man får väl vara försiktig med vad aktiviteter kallas om någon från cykelförbundet råkar läsa :-)) vid Kala höjden i början/mitten av 90-talet. Växjös första mtb-lopp? Funderar på att köra de återstående loppen i cupen när Vättern väl är avklarad.

Ett varv tar 4-5 min så det blir nog 8-10 varv på långa rundan. Lite tung uppförsbacke till toppen på Kala Höjden men annars relativt snabbcyklat på hårt underlag. Inga tekniska svårigheter, 3 snabba utförs-partier.

Välkomna!

Om det inte spöregnar ikväll så tänker jag köra en teknikrunda vid 18 tiden om någon vill hänga med.. Fagrabäck, Öster (inte varit där själv men hört att det ska vara bra), Högstorp, Fylleryd etc..

18.00 vid Teknikum (mot stan sidan)

// Johan

Hej alla,

Växjö kommun har hört av sig och undrat om det inte skulle vara intressant med mountainbike-leder i Växjö. Jag har tillsammans med Lammhultcyklisterna haft ett första kort möte med kommunen och det lät väldigt positivt (min subjektiva bedömning).

Nu är det tänkt att vi försöka sätta ihop en liten grupp med de som är intresserade och se hur vi kan komma vidare. Sånt som vi behöver komma fram till är:

- Var ska det ligga (Kommunen har föreslagit Fylleryd)
- Hur/vad ska byggas, anläggas etc
- Har vi tillräckligt med folk för att göra detta.
- Komma fram med ett förslag på sträckning
- Etc etc etc

Anmäl intresse på Lammhultcyklisternas forum här: http://lammhultcyklist.forum24.se/lammhultcyklist-about397.html

Mvh Johan Bellander

JA! Det blir hur bra som helst i Fylleryd. Tror att detta är ett led i kommunens satsning på Fylleryd för fritidsaktiviteter och misstänker starkt att de tänker insistera på just Fylleryd (eller lite mer mot Toftasjön.) Vilken finansiering kan de bidra med? Jag kan tänka mig att vara med och fixa fix. Helst inte möten, etc, är nog hellre med och bygger stig i skogen (väntar på att Lammhultscyklisterna ska aktivera mitt konto där - blev bara lite så överentusiastik!)

Låter ju helt grymt. Jag blir sugen på att fixa till det sista på MTBn bara av att höra det.

Finns det något behov av en dialysdoktor så ställer jag upp. ;-)

Bluesbreaker: Har svårt att tänka mig att det blir ett krav på medlemskap för att hjälpa till, bara du kan hålla i en spade så... =)

Elak: Helt rätt detta är en del av kommunen satsning på Fylleryd. Spontant förslog kommunen området mellan cykelvägen till VAIS-torpet och Kalmarvägen, men dom lät öppna för förslag. Jag tror dock att det kan vara ett ganska bra område att börja i.

DrEnglund: Gör det något om dialys doktorer har valkar efter en massa grävande?? =)

// Johan B

.

Bilagor

• stigbyggartraff.png
    stigbyggartraff.png
    126.6 KB · Besök: 49
Nu finns det mer info ang. mtbleder i Växjö på lammhultscyklisternas forum titta där och lämna kommentarer om ni är intresserade..

Mvh Johan b

Hoppas att ingen tycker att detta är för mycket reklam.. Läs mer på stigprojektetvaxjo.blogspot.com

.

Bilagor

• poster.png
    poster.png
    44.6 KB · Besök: 55
kolla in måndagsturen på facebook, där är ett gäng som börjar gå över från racer till mtb/cyclocross, samling 18.00 stortorget

Tillbaka
Topp