Happyride

bernfort

Ny medlem
Happyride
Happy är mucket mer än jag först kunde ana. Men finns det någon instruktionsbok.
"Happy for dummies" var slytsåld. Suck!
Dumma frågor är en pålitlig metod att framstå som korkad men också att lära sig.

Nu undrar jag vad är happy ride?
Är det nån skillnad mellan Happy Ride och Happy Fun Ride? Vilka andra varianter finns där?
Organiseras det några happyrides i NV-Skåne?

Happyride
bernfort skrev:
-------------------------------------------------------
> Dumma frågor är en pålitlig metod att
> framstå som korkad men också att lära sig.

Finns bara en dum fråga och det är den som inte ställs... nästan i alla fall.

Happyride
En Happyride är en vanlig gruppcykling med sikte på trivsel. Nu har det utvecklats en hel del olika rides. Tex svetto-ride, en snabbare variant. Om du är sugen på att hoja med andra kan du antingen hålla ögonen öppna för en happyride i ditt område, eller så fixar du en egen. Det är bara att bjuda in till cykling. Skriv startplats, tid, ungefärlig längd och vilken typ av cykling det blir.
/J

Happyride
OK
ungfär vad jag trodde. Men bränd efter alla fadäser (bl a med diktatorn)vågar jag inte ta nåt för givet. (garvar)
Men hur är det med Fun Ride. Betyder det nåt speciellt?

Happyride
Har jag fattat det här rätt så är happy ride inget som sanktioneras centralt av högsta sovjet, politbyrån eller socialstyrelsen utan vilken medlem som helst äger rätt att inbjuda till gemensam informell cykeltyr.
Är det svettigt heter den svetto.
Är det roligt heter det Fun.
Är det varken svettigt eller roligt heter det Bara Happy Ride.

Bränns det?

Happyride
Tänkt på att tempot kan variera kraftigt beroende på vilka som kommer på en ride. En viss [Happy Ride] kan vara på tok för långsam för vissa medan den räknas som värsta supersvettiga träningsrundan för andra.

Det är inte alltid lätt att pejla in vad som gäller, men om du läser lite RR:s (Ride Reports) från alla rider som sker så får du ganska snart en uppfattning om vilka Happyiter som cyklar i ditt tempo. Sen är det bara att hänga med ut och kolla hur det passar! När man ofta cyklar med andra lär man sig snabbt och rätt vad det är så kan du hänga med på turer som både går fort och kör på superteknisk stig.

Lycka till!

Senast redigerad av en moderator:
Happyride
bernfort skrev:
> Har jag fattat det här rätt så är happy ride
> inget som sanktioneras centralt av högsta sovjet,
> politbyrån eller socialstyrelsen utan vilken
> medlem som helst äger rätt att inbjuda till
> gemensam informell cykeltyr.
> Är det svettigt heter den svetto.
> Är det roligt heter det Fun.
> Är det varken svettigt eller roligt heter det
> Bara Happy Ride.
>
> Bränns det?

Alldeles riktigt :)

Happyride
>Är det varken svettigt eller roligt heter det Bara Happy Ride.
Briljant tolkning ;-)!

Sen finns det Happy Kids Ride oxå - för oss som är med småfolk...

Happyride
bernfort skrev:
> Har jag fattat det här rätt så är happy ride
> inget som sanktioneras centralt av högsta sovjet,
> politbyrån eller socialstyrelsen utan vilken
> medlem som helst äger rätt att inbjuda till
> gemensam informell cykeltyr.

Korrekt uppfattat!

> Är det svettigt heter den svetto.
> Är det roligt heter det Fun.
> Bara Happy Ride.
>
> Bränns det?

Finns ju [Happy Easy Ride] också och då trycker man på att det går lite lugnare och även nybörjare som cyklar för första gången i skogen kan hänga med utan att skämmas!

Happyride
> Bara Happy Ride.

Fan, och vi som brukar ha roligt och bli svettiga på våra Happy rides. Hade på kän att något inte stod rätt till.

Uppsala ridesen måste nog inspekteras av jomper så det blir lite ordning och reda.

Happyride
Finns ju så klart ävenb Happy Freeride... hur var det nu Leo beskrev skillnaden på en freeride och an vanlig happy ride.. något i stil med att vi jagar varandera nerför istället för uppför tills någon kör ivällt eller cykel går sönder typ :)

Happyride
Är den dessutom riktigt lång(+9 timmar) och krävande kan det heta Happy Extreme Ride ibland, vi kör några sådana i Göteborg då och då. :-) Här kan du läsa om hur det kan gå till en svettig majdag i Göteborg:
[Happy Extreme Ride] - Del 1, Göteborg, lördagen den 5:e Maj 2007 - med bilder och RideReport!

Sen finns även Happy Easy Ride, där man tar det extra lugnt och tar många pauser så att ingen ska behöva känna sig stressad. Happy Sloppy Ride är en variant av det också. Ett annat koncept är Happy Anti Fetto, som 0range myntade, hög fart med minimala pauser. :-)

/Leo

Happyride
Mårten skrev:
> s: Det är bara du som blir svettig. Vi andra bara
> lattjar.

Det är kallsvett efter dina brunstvrål.

Happyride
s: Happy Kallsvett Ride är alltså ett nytt fenomen? Grumt, vi kör en sån på onsdag. En Happy Kallsvett Ride med pannlampor, snickers och blå Chimay i camelbacken.

Happyride
Jag har tänkt bjuda in till Happy Armageddon Turbo the Return Ride, men jag måste ju klara av Happy Armageddon Turbo Genesis Ride först. Förmodligen blir det på torsdag. Gemensam pendling till/från jobbet med andra ord.

Happyride
oxr skrev:
> Happy Armageddon Turbo the Return Ride,
> Happy Armageddon Turbo Genesis Ride

Happy Hard And Heavy - The Great Gianna Sisters 2 Ride, har du klarat den? Som simborgarmärket fast brunt.

hahea1.gif

Happyride
erik h skrev:
> Happy Hard And Heavy - The Great Gianna Sisters 2
> Ride

Är det något från Happys erotikhylla?

Happyride
Happy hunting ride är när den som har minst happykorrekt cykel får en rosa kanindräkt samt ett försprång på tio minuter. De andra får bära med sig två valfria tillhyggen per skalle.

Happyride
Sen finns det Happy-Sloppy-Ride

Med Sloppy-Ride menas att minst två av följande bör vara uppfyllt hos cöklisten:
*SPD-pedaler känns som ett dödens instrument
*Du kommer bakfull
*Du har inga fina tajts eller snajsig tröja
*Rysk roulette känns lika dödsföraktande som ett enmetersdrop
*Camelba....what?

Happyride
0range skrev:
> *SPD-pedaler känns som ett dödens instrument
> *Du kommer bakfull
> *Du har inga fina tajts eller snajsig tröja
> *Rysk roulette känns lika dödsföraktande som
> ett enmetersdrop
> *Camelba....what?

Fyra av fem. Gött.

Happyride
bernfort skrev:
> OK
> ungfär vad jag trodde. Men bränd efter alla
> fadäser (bl a med diktatorn)vågar jag inte ta
> nåt för givet. (garvar)

Burn baby, burn!!! ;o)

Förresten, var tog Happy Helloween(?) Ride vägen? Kördes det inte något extrem skrämmig natt kyrgogårdsride förr om höstarna?

Happyride
andematt skrev:
> bernfort skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > OK
> > ungfär vad jag trodde. Men bränd efter alla
> > fadäser (bl a med diktatorn)vågar jag inte ta
> > nåt för givet. (garvar)
>
> Burn baby, burn!!! ;o)
>
> Förresten, var tog Happy Helloween(?) Ride
> vägen? Kördes det inte något extrem skrämmig
> natt kyrgogårdsride förr om höstarna?

Happy Witch Ride menar du. Den är mot slutet av oktober vanligtvis. Sen finns ju numera också Onkel Ottos karta, en annan ride som flörtar med det ockulta.
Tråd om förra årets Otto-tur:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/499142/page=1

Happyride
Jag kallade lördagens tur för Fun ride, å det var inte för att allt annat som happy står för är tråkigt. Vips dök det upp nya happyiter och vi hade riktigt roligt. För mig är det viktigare att det är roligt än att det går fort, men vissa tycker det är roligt då det går fort och då har de fått måluppfyllnad. Viktiga med en happyride är att man tar hand om varandra, som en familj. Annars kan man köra med ett gäng polare som är någorlunda jämna tycker.

Tillbaka
Topp