[Happytröjor bytes] Fel storlek? Byt här!

rymdninja

Medlem
Jag har en kortärmad och en långärmad Happy tröja i strl Medium som jag skulle vilja byta mot Large.
PM:a om du är intresserad.

Edit av the_TnT: Inte SKRIKA i rubriken, passade dessutom på att åtgärda särskrivningen. ;)

Senast redigerad av en moderator:
Men ingen byter väl åt andra hållet, alla vill ju ha större. Det innebär en byteskarusell där alla blir inblandade och skickar sin tröja en storlek uppåt så att säga.

Underliga storlekar på dessa tröjor. Beställde en XL men den motsvarar troligen em Medium.
Vill gärna byta till en XXL eller större annars skickas tröjan till Myrorna.

Insåg mitt problem när jag fick bikebustertröjor i Juni till Jobbet. Smååå!
Nu kom Happyvarianten. Snygga men, som sagt, små.
Har två Large,Lång o kort ärm om någon är sugen. Bytes mot större tröjor eller pengar
Sen kan jag köpa dina, Superape

Vilken storlek ska man ha om man är 181 cm/75 kg och hyfsat slank?
Jag har ingen tröja, men kanske skulle ta och lägga ett skambud...

Köper gärna en large (kortärm) men i ärlighetens namn så behåller jag min medium, för om jag hade lite självdiciplin och fick bukt med den där kulan på magen så är medium helt okej faktiskt....

Klart att är mindre kul med en tröja som är tajt när man inte ser ut som för 20 år sedan, och det känns bra att skylla det på tröjan! :)

/JPL

Jag har 2 st kort ärm. (en provad) och 1 st lång ärm i 3xl över.

Om någon har en 5xl över så vill jag gärna ha den. :)

Rubriker i sommarpressen:

TröjFIASKO resulterar i NAKENCHOCK! Någon i mängden: "-Jag känner mig kränkt och ledsen!"

Vem är DRABBAD i din kommun, vi har HELA LISTAN.

och

Så undviker du TRÖJPLÅGAN - experternas 100 bästa tips. BARA I SEXPERESSEN!

--------------

Är det någon som vill sälja en medium förresten?

Det här låter precis som PBP-tröjorna (de svenska). Förutom att de såg ut som skit (vilket inte happytröjorna gör) så var de i snitt exakt 1.73 storlekar för små.

Tänk om jag lyckats beställa för små tröjor. Skulle vara första gången i världshistorien! Men det kommer nog dröja innan jag får reda på det, eftersändningen funkar lika snabbt och smidigt som vanligt...

Ja, lite fiasko är det nog... de är små italienarna! Så lång väntan - så små tröjor.

Jag har en kortärmad XXL att byta. Men då chansen är mikroskopisk att lyckas med detta kan jag tänka mig sälja den (dyrt). Skicka PM.
/Claes

Kortärmad XL finnes (kanske snart), säljes till högstbjudande (om budet är högt nog) till gråtande, kränkt happyit bönandes på sina bara knän.
(gäller ej om den passar moi)

Äh, jag tyckte storlekarna verkar perfa! Kanske att min jacka blev lite kort i ärmarna men så är det alltid för mig (spinko med aparmar). Prova igen och håll in magen =)

Verkar som man kan få tag på en tröja till bra pris snart ;o) Jag är intresserad både av kortärm och långärm. Jag är 187cm över havet och väger in på 82kg.

PM eller maila storlek och pris om ni har tröja till övers.

Petter, Göteborg
petterlilled@hotmail.com

IMG_1019_small800x600.JPG ht=600

IMG_1021_small800x600.JPG ht=600

2 st. XXXL kortärmade säljes. PM:a mig.

jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> >
>
>
> 2 st. XXXL kortärmade säljes. PM:a mig.

Vadå, gillar du inte färgen? Den där skulle ju kunna sitta perfekt..! :]

Ruskigt fina tröjor!! Bra jobbat!

Konstiga storlekar dock.

Den kortärmade XL tröjan var lite väl kort och sitter som ett korvskinn annars (inte helt fel, men lite för tajt).

Den långärmande XL tröjan siter perfekt, en är dessutom 5 cm längre än den kortärmade...

Den som definierar storlekarna i italien måste ha druckit lite väl mycket grappa en eftermiddag...

/Pablo - som kanske har en kortärmad XL till försäljning, måste fundera lite först.

Sungam skrev:
> Vilken storlek ska man ha om man är 181 cm/75 kg
> och hyfsat slank?
> Jag har ingen tröja, men kanske skulle ta och
> lägga ett skambud...

Jag är 180 cm och väger runt 77 kg och jag beställde large. Den kortärmade sitter tajt men bra och den långärmade något lösare med utrymme för underställ mm.

Landsvägstajt kallade Jomper det och jag tycker efter att ha provkört båda att de är perfekta för mig.

Hm, långärmad L passar nästan nästan på mig 184/79. Lite tajt över mina muskulösa axlar (kanske inte helt sant) men vad som är värre är att längden på både ärmar och "kropp" är något kort. Nån som vill kränga en XL?

jansson99 skrev:
> >
>
>
> 2 st. XXXL kortärmade säljes. PM:a mig.

Jösses du måste vara en stor kille. Jag är 1.96/95 kg och XXL tröjan sitter perfekt på mig.

Utan att ha tagit massa mått osv så fick jag rätt storlek, vad otroligt skickligt av mig :-) Tog XL tröjor (kort och lång), är 183 cm lång och väger strax under 70 kg. Brukar i vanliga fall ha L, men efter att läst lite i försnackstråden så kom jag fram till att XL nog skulle vara perfa (vilket det också var).

jansson99: Varför ska du byta? Den sitter ju som gjuten :-))

Har sålt min korta L tröja.
Skulle vilja köpa happytröjan (kort) i XL eller XXL.

/Sven

Senast redigerad av en moderator:
Nästa gång (om det blir nån mer gång) kommer alla att köpa några storlekar större. Och då lär det komma tröjor i 'normala' storlekar och alla happyister kommer att se ut som hip-hopare.

VILKET FIASKO!!!
Tröjorna var jättesnygga, men vad är det för dvärgar??
Jag kollade ju tillomed med måtttabellen innan jag beställde!!
Jag fick för små!
Har:
1 långärmad storlek L
1 kortärmad storlek L

Vill ha:
1 långärmad storlek XXL
1 kortärmad storlek XXL

Tillbaka
Topp