HappyVR 2016 - SUB9 gruppen 06:20 [UPPDATERING - Racereport]

nadderf sa:
Fan Jeppe du var snabbare! Jag skapade nyss en karta och grupperade per närmsta stad/ort
+1

Bra summering. Hade varit kul om Göteborg + Västergötland + jag och Bohuslän hade kunnat ta sig till Jönköping och köra 15 mil på VR-mark någon gång. Så hade Stockholmarna + Södermanland och Östergötland träffats och tränat. Tyvärr blir Christer solo.

Blir det någon gemensam träning så har jag såklart ambitionen att försöka vara med någon gång. Skulle vara riktigt skoj att träna tillsammans med er.
//C

Namn kopplat till Nick och epost vore nice, men kan vara känsligt för vissa att gå ut med sånt i en publik tråd.

Vet inte bästa sättet att nå ut med information till alla. Skulle fått in alla i strava tråden, 7 av 22 känns lite väl få.

Senast ändrad:
Jag är en av de från Alingsås och är absolut intresserad av att cykla ihop, bara snön försvinner... inga problem heller att ta sig till en plats som passa fler! Vill minnas att jag mailat dig Jeppe_E men gör det igen!

Om någon vill sälja sin startplats så är jag mycket intresserad.
Fungerar det i annat fall att köpa en annan startplats och sedan byta till denna startgruppen om det finns plats?

ThomasThomas bangade på min plats i gruppen så om någon av er känner någon som vill köpa startplats så hör gärna av er till mig!

Hur organiserar vi oss? Hälften på strava, hur får vi in fler?

Vill gärna börja träna med er som bor i stoockholm eller i närorterna.

Jag bor i göteborg och har anmält mig till några motionslopp här i närområdet och tänkte anmäla mig till några till.
Det vore grymt kul om några andra av er också vill köra loppen!

Kinnekulletrampet i Götene, 23 april 120 km alternativt Gran Fondo Kungsbacka 24 april 137 km
Göteborgsgirot 7 maj 140 km i motionsklass
Hisingen runt 28 maj 50 km i lag Happy VR16 (det finns 120 och 200 km också, jag kan byta om någon hakar på)

Eventuellt kan man köra halvvättern veckan innan vättern om folk är sugna. Jag kan transportera mig en bra bit om någon har andra lopp inom ett par timmar som de ska köra.

Ska vi i södra sverige styra upp en dag med träning också i april eller maj? Är folk intresserade? Att vi ses någonstans på förmiddagen så folk hinner köra dit, kör fyra-fem timmar distanspass, käkar och sen åker man hem igen?

Jag har anmält mig till 20-milaren nästa helg http://stockholm.randonneurs.se/wp/barkarby-200-km/. Kan vara ett lite otvunget sätt för oss stockholmare att ses och köra klunga (det brukar bli ett par-tre grupper). Kostar bara en hundralapp.

För övrigt undrar jag om och hur någon har någon ingång på boende i eller kring Motala. Jag har tyvärr inte det. Att köra ner till starten på småtimmarna känns inte optimalt...

För det tredje undrar jag om vi ska köra i någon enhetlig klädsel.

Många frågor blev det.

Ja, nu i April drar det igång på riktigt. Som jag skrev på strava, så har jag någonting varje helg. Men det hade absolut varit kul att träffas någon gång innan VR. De som bor i Stockholmsområdet kan väl ombesörja detta och grupper sig i en grupp. Så får vi som bor i syd/sydvästra sverige fixa något.

Jag är absolut på när det gäller en enhetlig tröja. Det finns planer på detta i den lite mindre snabba gruppen. Kanske vi ska haka på där.

Vilken dag är 20 milaren i stockholm? Försökte läsa men hittade inte, läste väl dåligt troligen.

Jag hade tänkt tälta där nere, typ åka ner dagen innan, hitta en schysst camping och åka hem dagen efter.

Ang enhetligtröja, problemet där är ju att dom Happy tröjor som finns är alla så extremt fula =)

edit: Hittade att det är 9 april, står ju här på Happy också!

Senast ändrad:
Jag ser gärna att vi har enhetliga kläder, men när det diskuterades i vintras så var intresset tyvärr alldeles för svalt för att trycka upp egna.

Att alla köper en likadan från wiggle eller liknande är kanske ett alternativ (dock inte gula ledartröjan...) eller att vi hakar på den andra happygruppen.

Vad gäller boende i Motala så kommer jag och en till antagligen sova i Jönköping och åka upp i ottan, men om någon råkar ramla på ett vettigt boende i motalatrakten så är jag på det också.

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Cykel/Tillbehor/Klader-och-skor/Cykeltroja-2000023096/
Inte ett dumt alternativ om vi vill ha minimalistisk design och ett pris så alla kan gå med. Jag känner en kille som kan trycka på tröjan om vi vill det, t ex vitt på svart. Bra tröja för de pengarna imho.

Jag kan bo i Nyköping men det är ändå 14 mil till start. Stor skillnad på att behöva biltransfer till och från start eller inte.

Hej Happy VR 2016 Sub9!

Jag har köpt Patrik Frids startplats 6.20 och vill gärna vara med i gruppen.

Pendelcyklar 40 km/dag året runt och har grym kondis men ingen klungerfarenhet. Får jag vara med? Eller är jag till mer belastning än nytta?

Vill gärna träna klungkörning. Bor i Billdal, Göteborg och flyttar till Alingsås i sommar. Såg att det är både Alingsåsare och Göteborgare med i gruppen. Har ni några inplanerade pass som man får vara med på?

Pendelcyklar du dagligen har du basträningen som behövs. Det du behöver göra nu är
1. Komma upp i tempo. Dvs från 25-30 pendeltempo till de 35-36 vi måste hålla, dessutom över längre tid/sträcka.
2. Lära dig klungcykling i hög fart med allt vad det handlar om

Mitt tips, som löser båda är att signa in dig i en lokal cykel cykelklubb.

Fjärdebrunn sa:
Borde inte även vi kliva på Strakkas tröja?
Jag tycker den har stajl på en hel annan nivå än de oficiella happy-kläderna

http://happyride.se/forum/read.php/1/2802421/2920462#msg-2920462

Jag ser gärna att vi kör i den, men folk här verkar inte vara så intresserade tyvärr. De flesta verkar inte bry sig om att träna ihop heller, eller så har de inte koll på tråden. Skittrist tycker jag, jag hade hoppats på lite mer intresse.

slice me nice sa:
Fjärdebrunn sa:

Jag ser gärna att vi kör i den, men folk här verkar inte vara så intresserade tyvärr. De flesta verkar inte bry sig om att träna ihop heller, eller så har de inte koll på tråden. Skittrist tycker jag, jag hade hoppats på lite mer intresse.

Jag är med på den tröjan, om flertalet har den. Känner inget värde om bara en tredjedel har den.

Tycker som dig ang träningen och folks intresse, hur ska vi kunna hålla ihop bra och ha ett schysst samarbete om vi inte hunnit prata och tränat ihop oss? Klungkörning ju ofta olika med olika personer.

Ska vi dela gruppen? en grupp för intresserade och en för icke intresserade?

nadderf sa:
slice me nice sa:
Fjärdebrunn sa:

Jag är med på den tröjan, om flertalet har den. Känner inget värde om bara en tredjedel har den.

Tycker som dig ang träningen och folks intresse, hur ska vi kunna hålla ihop bra och ha ett schysst samarbete om vi inte hunnit prata och tränat ihop oss? Klungkörning ju ofta olika med olika personer.

Ska vi dela gruppen? en grupp för intresserade och en för icke intresserade?

Ja, jag tycker också det är lite dött här samt några som rullar på i Strava-gruppen.
Hur många taggade är vi?

Jag har inte taggat till riktigt än. Men lite motionslopp i antågande gör att jag kommer att tagga till. Dumt att tagga till för tidigt :p

Jag är med på Strakkas tröja.

Jag kommer att köra Kungsbacka Gran Fondo den 24/4, Laholmscyklisternas vårlopp den 7/5 samt Hallandsloppet den 14/5.

Halloj, ja det är väl dags att börja engagera sig nu :-)

Tröjan var kanonsnygg så den är jag med på om vi blir ett gäng.

Bor i Stockholm och hänger gärna med på någon runda innan, tog premiärturen igår, kändes hyffsat trots dålig träning under vintern. Blev mest pendling till jobbet och ca 20 tim trainer.

slice me nice sa:
Fjärdebrunn sa:
Det bör väl vara nära nog obligatoriskt med tröjan om man ska sitta i klungan?

Jag håller egentligen med, men det skulle framgått från början om man ska kunna ställa krav

Inget tvång, men det ser jäkligt nice ut med klungor som har likadana kläder. Sedan personligen tycker jag inte 4-500kr är en större utgift. Men det kan det ju vara för en del. Det skall man respektera. Själv ser jag det som ett minne, att i denna tröjan cyklade jag VR på SUB9.

Anmält mig på tröjan också, känns som en liten utgift jämfört med allt annat cykelrelaterat under säsongen =)

Ingen här som är intresserad av att köra Siljan 160km? Tänkte eventuellt köra roslagsvåren 135km i stockholm också.

Min bas för träningen är
A. Daglig pendling
B. Le Peloton (hård klungcykling 1-2 ggr/v) när jag väl orkar upp. I Nacka
C. Brevetloppen runt Stockholm. Barkarby 200K i helgen och ev Södertälje 300K den 23/4 (om familj och knän tillåter)

Fortsatt visst knäkrångel som kräver sina vilodagar.

Köpte en cykeldator idag och mätte formen för första gången någonsin. Snittade 35 km/h på 25 km solocykling i lätt medvind på platt mark. Det känns som 4000 mil cykelpendling de senaste 5 åren gjort en del nytta trots allt. Nu ska jag köra klungträning varje vecka och ett par långlopp innan VR.

Skriv upp mig, jag är med i SUB9!

Tröja vill jag gärna ha också :-)

Kanske skapa en tråd i stravagruppen med allt kring planeringen?

Har en fundering, hur tar ni med eventuellt reservtuber? Vad ska man ha med sig på resan runt pölen?

nadderf sa:
Kanske skapa en tråd i stravagruppen med allt kring planeringen?

Har en fundering, hur tar ni med eventuellt reservtuber? Vad ska man ha med sig på resan runt pölen?

Liten sadelväska (ja, jag skiter jag i om det är ett etikettsbrott). I den har jag slang, multiverktyg, däckavtagare och kedjelås. I en av fickorna på tröjan har jag en extra slang, minipump samt energipåfyllning. Liten ramväska bakom styret med mer gotter.

Keep it simple.

tillägg: jahaa.. du kör med tuuub. Ja, det har jag ingen erfarenhet av.

Fjärdebrunn sa:
Någon som har kontakter och möjlighet att fixa ett gemensamt boende?

Jag har inga kontakter, men är intresserad. Vet att Pernilla är det också, hon har börjat kolla på det. Om vi blir 4-6 så kan vi säkert fixa något schysst, problemet är kanske att folk kommer och åker vid olika tidpunkter... själv vill jag vara på plats dagen innan i god tid och åka hem dagen efter.

Annars blir det hotellrum i Mjölby eller Linköping och ta bilen in till Motala innan start.

Var länge sedan jag var inloggad på Happy men nu ska jag skärpa mig! Har anmält mig för tröjan och gått med i Strava-gruppen (namn J J).
Hänger gärna på gemensamma träningar i Stockholmsområdet (bor på Ekerö).

Är det fler som vill köra Gran Fondo Kungsbacka än jag och Jeppe_E?
Vore kul om vi blev några stycken att köra ihop med.

Edit: det är nu på söndag alltså

Senast ändrad:
Hej Nu har jag också lyckats komma med i gruppen, med Jesper och Anders hjälp.

Jag har läst tråden, men det verkar vara lite spridda skurar med information och diriktiv, är det Strava-gruppen man får söka sig till för att få en komplett bild?

Jag ser att vissa har anmält sig för speciella Vättern-tröjor, är de det som gäller eller valfri klädsel? Ska vi ha något annat som gör att vi känner igen varandra? Armbindel? Ballong?

Jag ser gärna att vi träffas på fredag eftermiddag för att klargöra de sista detaljerna.

ptrk skrev ett bra inlägg den 21 oktober, kan vi använda det som bas och börja göra justeringar för att få ett dokument att följa?

För egen del går träningen bra, nyss återkommen från Mallorca och en veckas cyklande. Jag har för avsikt att köra några motionslopp under våren.

/Johan

Tillbaka
Topp