Har alla plockat av sina vinterdäck?

3D456C32-8E73-48FB-87B4-DCA03F5C2F99.jpeg

Håller långsamt långsamt på att transplantatera fälgen på sommarhjulen och VÄGRAR sätta på nya fräscha sommardäck på de gamla sopslut vinterhjulen så jag rullar fortfarande runt på 2*240 dubb :)

cykelpendlar mot strömmen i stockholm, mötte i veckan fortfarande ett gäng cyklister med karakteristiskt dubbljud, trots att det precis som vanligt inte varit vinterväglag sen en månad tillbaka.

det kan vara slöhet, någon sorts ångest, eller också är deras sommarsulor av en särskilt glatt kvalitet.

har själv nästan inte använt den andra pendlarcykeln som stått monterad och klar med dubb. det var väl halt sammanlagt ett par veckor.

tar dubbcykeln om det varit slask och fryser på. det är inte ofta.

inte heller dubbhjulen på mtb blev använda mycket trots turer ett par gånger i veckan. så länge det inte heller där varit slask och frusit på klarar det sig bra med t ex nobby nic addix. gummiblandningen är viktig.

Senast ändrad:
och så här såg det ut när jag anlände till östersund igår kväll, efter körning genom ett par timmars snöoväder.

skönt att vinterdäcken är fräscha.

Bilagor

• C57E491E-BA22-4DBA-843F-5CC3E223CA78.jpeg
    C57E491E-BA22-4DBA-843F-5CC3E223CA78.jpeg
    168.7 KB · Besök: 108
ÄNTLIGEN!
Efter sju sorger och åtta bedrövelse är bakfälgen transplanterade och jag kan sluta köra på nödbakhjulet med dubb.
Tror det var dags :)

Tillbaka
Topp