Har blivit med Racer!

radon2

Ny medlem
Har blivit med Racer!
Beställde precis en Merida Race Lite 900 från XXL för 3999:-. Tänkte först köpa en dyrare Merida, men eftersom jag inte har kört racer tidigare så får den duga som instegshoj samt att jag får mer pengar över till en MTB.

Jag beställde en storlek 56" (mina mått; inseam 86/87, längd 1,86) och således undrar jag om en lite för liten racer fungerar? Den har en sportig sittställning, så jag antar att jag behöva böja ryggen mindre (=mer komfort).

Några åsikter om cyklen? Har googlat runt och har bara hittat en (!) review.

Har blivit med Racer!
Den är helt Ok och ett bra köp för det priset. Jag var nära att impulsköpa en nångång i höstas men som tur var för min plånbok hade de tagit bort den nästa vecka... :)

Storleken borde vara OK, aningens liten vilket då betyder att du får böja ryggen MER då styret hamnar lägre i förhållande till sadeln på en mindre storlek. Jag tror det kommer en trave råd snart från happyiter med dina mått.

EDIT: och GRATTIS förstås. :) Såg två lvg:are ute i vårsolen idag (tvåsiffrigt på termometern) och de såg ut som kalvar på grönbete....

Senast ändrad:
Har blivit med Racer!
Yep, som du vet råkade jag ju köpa en likadan.. Fick den sista i Göteborg i min storlek. Lite flyt, eller oflyt, kanske hade varit bättre om dom var slut så jag inte hade köpt den. ;D

Får se om den kommer användas eller inte. Den var ju så jäkla billig så jag kan ha den som vintertrainer-hoj i värsta fall. Eller sälja vidare.

Har blivit med Racer!
Jaha då åkte man dit på en Race Lite 900. Min tanke är att byta ram med min nuvarande hoj så jag får en cykel som passar mig lite bättre. Jag har för tillfället en 105-utrustad kinesis med alpha340-hjul. Sen tänkte jag bygga ihop Kinesisramen med delarna från Meridan och sälja den.

Just nu har jag 12 cm drop till styret vilket funkar men är verkligen inte optimalt om man vill ligga i bocken.

Min egentliga fundering är väl om jag kommer att bli besviken på ramen? Jag cyklar väl en sådär 200 mil och vättern på en tio timmar ungefär med ett lite halvtrasigt knä.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp