har forumsfolket lessnat på ebike frågor ;)
vem här e de som ligger bakom denna ;) https://happyeride.se/
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Kristoffer R sa:Kan man nu hävda att forumet faktiskt har kategorier?
#brukaallvar
H. sa:Kristoffer R sa:Kan man nu hävda att forumet faktiskt har kategorier?
#brukaallvar
Utan tvekan.
Forumet har överlevt fixies, freeride, scf, politik, krumbumballar, tranavestiter, downhill och stämningsprocesser.
Men elcyklar var alltså dödsstöten.
Brando sa:Va? Fick Ebajkarna ett eget forum ,vad lyxigt :)
Bengt-re sa:H. sa:Kristoffer R sa:Kan man nu hävda att forumet faktiskt har kategorier?
#brukaallvar
Utan tvekan.
Forumet har överlevt fixies, freeride, scf, politik, krumbumballar, tranavestiter, downhill och stämningsprocesser.
Skillnaden emot tidigare trender är att det denna gång inte handlar cyklar utan ett annat fordonsslag. Mopeder och mc har väl sällan setts tidigare heller på happy?
De är motorfordon med ett undantag i trafikförordningen för att de ska kunna framföras som cyklar. De är lika mycket cyklar som gammaldags trampmopeder.ForesterGuy sa:Bengt-re sa:H. sa:Kristoffer R sa:Kan man nu hävda att forumet faktiskt har kategorier?
#brukaallvar
Utan tvekan.
Skillnaden emot tidigare trender är att det denna gång inte handlar cyklar utan ett annat fordonsslag. Mopeder och mc har väl sällan setts tidigare heller på happy?
Elcyklar är per definition cyklar.
Hasse#7 sa:Brando sa:Va? Fick Ebajkarna ett eget forum ,vad lyxigt :)
En annan del av Köping.
MtbIte sa:Ska gå in och fråga om det är okey att jag sätter på en bensin moped motor och kör runt i skogen med.
Varför inte? Energin till motorn lagrad i ett batteri eller i en bränsletank är ju egentligen ingen skillnad... Moped (=motorpedal) som moped.Bonzo sa:MtbIte sa:Ska gå in och fråga om det är okey att jag sätter på en bensin moped motor och kör runt i skogen med.
Typ såhär?
Atlas sa:Efter att ha slagit knut på sig själva en miljon gånger kommer de, helt i konflikt med allt som lagts fram i direktiv och text:
"Slutsats
Vi kan i dagsläget inte finna något som styrker ett generellt förbud att framföra din elcykel på stigar, leder eller i terräng. Så länge din elcykel har en motor på max 250W och i lagens mening klassas som cykel, så är det samma regler som gäller, som för en cykel utan elassist."
Vilket trams.
Det finns inget som styrker att det skulle vara tillåtet, allt styrker att det skulle vara förbjudet. Det gamla uttrycket: att läsa bibeln som fan har fått ett exempel.
+1Atlas sa:Efter att ha slagit knut på sig själva en miljon gånger kommer de, helt i konflikt med allt som lagts fram i direktiv och text:
"Slutsats
Vi kan i dagsläget inte finna något som styrker ett generellt förbud att framföra din elcykel på stigar, leder eller i terräng. Så länge din elcykel har en motor på max 250W och i lagens mening klassas som cykel, så är det samma regler som gäller, som för en cykel utan elassist."
Vilket trams.
Det finns inget som styrker att det skulle vara tillåtet, allt styrker att det skulle vara förbjudet. Det gamla uttrycket: att läsa bibeln som fan har fått ett exempel.
ForesterGuy sa:Bengt-re sa:H. sa:Kristoffer R sa:Kan man nu hävda att forumet faktiskt har kategorier?
#brukaallvar
Utan tvekan.
Elcyklar är per definition cyklar.
Plush sa:Atlas sa:Efter att ha slagit knut på sig själva en miljon gånger kommer de, helt i konflikt med allt som lagts fram i direktiv och text:
"Slutsats
Vilket trams.
Är du jurist nog att utröna det?
Jag tror det blir rätt klumpigt att sätta en moped på en cykel.MtbIte sa:Ska gå in och fråga om det är okey att jag sätter på en bensin moped motor och kör runt i skogen med.
Bonzo sa:MtbIte sa:Ska gå in och fråga om det är okey att jag sätter på en bensin moped motor och kör runt i skogen med.
Typ såhär?
Fältprästen sa:Jag tror det blir rätt klumpigt att sätta en moped på en cykel.MtbIte sa:Ska gå in och fråga om det är okey att jag sätter på en bensin moped motor och kör runt i skogen med.
Skall du dessutom ha de andra tillbehören också, så skippa hela konceptet.
Jag tror Fältprästen syftade på din särskrivning av ordet mopedmotor. Som du lyckades göra om här i ditt svar...MtbIte sa:Fältprästen sa:Jag tror det blir rätt klumpigt att sätta en moped på en cykel.MtbIte sa:Ska gå in och fråga om det är okey att jag sätter på en bensin moped motor och kör runt i skogen med.
Skall du dessutom ha de andra tillbehören också, så skippa hela konceptet.
tror inte min goda herre fattade ironin i mitt inlägg, men om vi ska diskutera den frågan så nej det är inga problem att dunka dit en moped motor från en äldre moped då den inte tar mer plats än en dagens elmotor.
Ja, det verkar ju så. Men det minsta man kan begära är väl att trådarna OT-markeras åtminstone...kais01 sa:och ämnet kommer oavsett att fortsättas att avhandlas här.
ooms sa:Ja, det verkar ju så. Men det minsta man kan begära är väl att trådarna OT-markeras åtminstone...kais01 sa:och ämnet kommer oavsett att fortsättas att avhandlas här.
ooms sa:Ja, det verkar ju så. Men det minsta man kan begära är väl att trådarna OT-markeras åtminstone...kais01 sa:och ämnet kommer oavsett att fortsättas att avhandlas här.
Med tanke på hur stor andel av elcykeltrådarna på happy som redan på ett mkt tidig stadium spårat ur är jag inte helt övertygad om det.Meistro sa:Innan eride forumet har tillräckligt med folk så får vi nog fortsätta posta här. 99% av ecykelfrågor är ju gemensamma med vanliga cyklar.
Som att ha ett eget kolfiberforum eller downhill forum? Blir för spretgigt. Bättre samla allt e relaterat på vanliga happyride anser nog de flesta.
darkforce sa:undra när happygravelride.se kommer ;)
Och hur har du tänkt att det ska bli tillräckligt med folk där om ni fortsätter här?Meistro sa:Innan eride forumet har tillräckligt med folk så får vi nog fortsätta posta här.
Atlas sa:darkforce sa:undra när happygravelride.se kommer ;)
Gravel är redan dött.
ooms sa:Och hur har du tänkt att det ska bli tillräckligt med folk där om ni fortsätter här?Meistro sa:Innan eride forumet har tillräckligt med folk så får vi nog fortsätta posta här.
ForesterGuy sa:ooms sa:Ja, det verkar ju så. Men det minsta man kan begära är väl att trådarna OT-markeras åtminstone...kais01 sa:och ämnet kommer oavsett att fortsättas att avhandlas här.
Åker du snowboard på vintern?