Hardtail instegsmodell med vissa krav!
Troligtvis inte den första tråden om detta men kör en ny i hopp om att någon vill hjälpa mig:)
söker en hardtail där egentligen alla underlag kommer köras på, men främst är det skog/stigar och lite nerförskörning som jag vill uppnå med cyklingen.
Vissa krav innefattar då ordentliga grejer så som vevparti, nav, växlar, bromsar etc etc och en härlig framgaffel.
Vevparti, nav, växlar, bromsar etc etc behöver inte vara värsta sortens grejer men jag vill inte ha för dåliga grejer helt enkelt!
Framgaffel ska bestå av en Rock Shox eller en FOX eller annan rekommenderad?
SR är i min värld inte tillräckligt bra (sen gammalt, men kan någon övertala mig om att Rock Shox, FOX mfl inte är så mkt bättre längre och att SR är minst lika bra så välkomnas detta?)
Är öppen för både en ny hoj liksom en begagnad.
Pris kring 10-15K.
Lägger till en fråga.
Går det köpa en bra cykel i delar runt 10-15K för att få det jag efterfrågar?
söker en hardtail där egentligen alla underlag kommer köras på, men främst är det skog/stigar och lite nerförskörning som jag vill uppnå med cyklingen.
Vissa krav innefattar då ordentliga grejer så som vevparti, nav, växlar, bromsar etc etc och en härlig framgaffel.
Vevparti, nav, växlar, bromsar etc etc behöver inte vara värsta sortens grejer men jag vill inte ha för dåliga grejer helt enkelt!
Framgaffel ska bestå av en Rock Shox eller en FOX eller annan rekommenderad?
SR är i min värld inte tillräckligt bra (sen gammalt, men kan någon övertala mig om att Rock Shox, FOX mfl inte är så mkt bättre längre och att SR är minst lika bra så välkomnas detta?)
Är öppen för både en ny hoj liksom en begagnad.
Pris kring 10-15K.
Lägger till en fråga.
Går det köpa en bra cykel i delar runt 10-15K för att få det jag efterfrågar?