liveforthis
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Kollat hardtail partys test av den. Verkar nice . Ser cool ut tycker jag
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men vem ställer en sådan cykel obevakad på stan? ?Hittade denna skönhet på stan. Måste direkt tänka på @Tore krok, men han bor inte i 08-land (och cyklen är inte precis samma). Ännu snyggare i verkligheten än på (dålig) bild.
Visa bilaga 583414
Men vem ställer en sådan cykel obevakad på stan? ?
Haha jävlar, vi hade precis inbrott på jobbet där min Chromag står så fick lite sketslaget innan jag läste och kolla noggrannare ?Hittade denna skönhet på stan. Måste direkt tänka på @Tore krok, men han bor inte i 08-land (och cyklen är inte precis samma). Ännu snyggare i verkligheten än på (dålig) bild.
Visa bilaga 583414
Jag har en oanvänd Ragley BluePig som eventuellt är till salu om det är av intresse.Någon med Canyon Stoic här?
Är sugen på ny vintercykel och skulle väl helst bygga en Ragley eller Nordest om jag fick välja.
men Stoicen ligger för bra i pris för att räknas ut.
Stoic 2 är intressant, jag har dropper och kralliga bromsar liggandes så det blir ingen akilleshäl.
Någon med Canyon Stoic här?
Är sugen på ny vintercykel och skulle väl helst bygga en Ragley eller Nordest om jag fick välja.
Stoic 2 är intressant, jag har dropper och kralliga bromsar liggandes så det blir ingen akilleshäl.
Åfan! Skicka ett pmJag har en oanvänd Ragley BluePig som eventuellt är till salu om det är av intresse.
Har en Stoic 4, väldigt nöjd hittills.Någon med Canyon Stoic här?
Bra och utförligt! ?Har en Stoic 4, väldigt nöjd hittills.Visa bilaga 584218
Haha, ja jag vet inte vad mer jag ska säga ?. Vad vill du veta? ?Bra och utförligt! ?
PM skickat.Åfan! Skicka ett pm
Haha, ja jag vet inte vad mer jag ska säga ?. Vad vill du veta? ?
Jag hade en Stoic 2. Gillade den skarpt, även om jag måste erkänna att jag led av uppgraderingssjuka och bytte väldigt mycket på den under det år jag hade den. Suntourgaffeln är helt okej, men blir ganska stel i kylan, vilket kan vara värt att veta om du tänkt ha den som vintercykel.Någon med Canyon Stoic här?
Suntour gillar när man smörjer upp dem ofta men jag har en fox som åker på istället så skulle det inte funka så löser det sig.Jag hade en Stoic 2. Gillade den skarpt, även om jag måste erkänna att jag led av uppgraderingssjuka och bytte väldigt mycket på den under det år jag hade den. Suntourgaffeln är helt okej, men blir ganska stel i kylan, vilket kan vara värt att veta om du tänkt ha den som vintercykel.
Suntour gillar när man smörjer upp dem ofta men jag har en fox som åker på istället så skulle det inte funka så löser det sig.
En hardtail ram tydligenFinns det en komponent som du inte redan har?
Ram, hjul och drivlina.Finns det en komponent som du inte redan har?
Ram, hjul och drivlina.
Japp, och sitter ju hyfsade hjul och drivlina på den också, så den är ju perfekt för ts.Stoic 2 är så billigt att det då fortfarande lönar sig att köpa den isf lös ram.
Men den är 27,5 eller?Jag har en Marin San Quentin 2, köpt på Bikesterrea. Den är liknande med Stoic. Jag är nöjd, men jag är nybörjare.
Jo.Men den är 27,5 eller?
Fick hem en Stoic 2 i dagarna men blev lite besviken då jag sett fram emot att den nu skulle vara bestyckad med 11-46 kassett. Denna kom med 11-42. Är det att räkna med att specen inte stämmer och att man får uppgradera själv? Är nybörjare, någon som kan rekommendera vad jag ska göra? Bra eller dåligt med 42 på denna hoj?Jag hade en Stoic 2. Gillade den skarpt, även om jag måste erkänna att jag led av uppgraderingssjuka och bytte väldigt mycket på den under det år jag hade den. Suntourgaffeln är helt okej, men blir ganska stel i kylan, vilket kan vara värt att veta om du tänkt ha den som vintercykel.
Jag skulle kontaktat Canyon och klagat. 11-42 är inte på något sätt ocyklingsbart, men det är ju märkbart mindre omfång än 11-46.Fick hem en Stoic 2 i dagarna men blev lite besviken då jag sett fram emot att den nu skulle vara bestyckad med 11-46 kassett. Denna kom med 11-42. Är det att räkna med att specen inte stämmer och att man får uppgradera själv? Är nybörjare, någon som kan rekommendera vad jag ska göra? Bra eller dåligt med 42 på denna hoj?
sannolikt komponentbrist, gissar att om man kollar i det finstilta på hemsidan står det att specen kan ändras utan förvarning eller liknande men du borde absolut kontakta dem och klagaFick hem en Stoic 2 i dagarna men blev lite besviken då jag sett fram emot att den nu skulle vara bestyckad med 11-46 kassett. Denna kom med 11-42. Är det att räkna med att specen inte stämmer och att man får uppgradera själv? Är nybörjare, någon som kan rekommendera vad jag ska göra? Bra eller dåligt med 42 på denna hoj?
Det är skillnad på att byta ut mot likvärdig eller bättre, och att byta ut mot något som är sämre.sannolikt komponentbrist, gissar att om man kollar i det finstilta på hemsidan står det att specen kan ändras utan förvarning eller liknande men du borde absolut kontakta dem och klaga
Fick hem en Stoic 2 i dagarna men blev lite besviken då jag sett fram emot att den nu skulle vara bestyckad med 11-46 kassett. Denna kom med 11-42. Är det att räkna med att specen inte stämmer och att man får uppgradera själv? Är nybörjare, någon som kan rekommendera vad jag ska göra? Bra eller dåligt med 42 på denna hoj?
11-42 är att föredra tycker jag med! Det är snyggare och räcker absolut till! :-)Jag skulle klart föredrar 11-42: tätare steg, lättare och mindre ful. Och jag har aldrig användt min 42t drev bak (med 32t fram, inte 30t som på Stoic).
Andra behöver större än 42t bak. Det är svårt att säga vad passar dig bäst, det berör på terrängen, hur stark du är och vilken kadens du föredrar.
HT-runda låter jättekul. Kan dock inte någon av nämnda dagarna. Generellt dålig på att cykla på kvällar och helger (barn). Men blir det en tur får jag försöka förhandla ;)Nån/några av er från sthlm här som e sugna på en ht-runda imorn (söndag) eller måndag?
Hehe hajjar! Har barn ja me, lyckades få loss både söndag o måndag några timmar. E ledig varje måndag dessutom :)HT-runda låter jättekul. Kan dock inte någon av nämnda dagarna. Generellt dålig på att cykla på kvällar och helger (barn). Men blir det en tur får jag försöka förhandla ;)
Nej va tråkigt!Fick hem en Stoic 2 i dagarna men blev lite besviken då jag sett fram emot att den nu skulle vara bestyckad med 11-46 kassett. Denna kom med 11-42. Är det att räkna med att specen inte stämmer och att man får uppgradera själv? Är nybörjare, någon som kan rekommendera vad jag ska göra? Bra eller dåligt med 42 på denna hoj?
Skulle också gärna vara på en HT-runda i sthlm.HT-runda låter jättekul. Kan dock inte någon av nämnda dagarna. Generellt dålig på att cykla på kvällar och helger (barn). Men blir det en tur får jag försöka förhandla ;)
Jag ska ner till Sthlm v44 så finns det intresse av en ht-runda nån gång då så är jag på ?Skulle också gärna vara på en HT-runda i sthlm.
Dock har jag strikta kontorstider, så vardagar innan 18 går bort :p