liveforthis
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Nice! Gillar stantons ht har test kört en switch 9er ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
liveforthis sa:Byggt ihop låne hoj tills nya hojen är klar ? och ja detta är min gamla dartmoor primal 29 fast nu med 27.5 hjul
Rutbritt sa:liveforthis sa:Byggt ihop låne hoj tills nya hojen är klar ? och ja detta är min gamla dartmoor primal 29 fast nu med 27.5 hjul
Tänkte beställa en primal-ram att bygga vinter/extrahoj av men velar i storlekarna.
Hur upplever du ramen storleksmässigt?
aribr sa:Min HT ska smaka på lite park i helgen, det blir spännande.
Paco sa:aribr sa:Min HT ska smaka på lite park i helgen, det blir spännande.
Har kört min Marino HT i både JBP och Åre och det är fantastiskt roligt ??
Ser riktigt trevligt ut ! ?BullfrogX sa:Gesunda igår... Nästan ensamma i backen.
Alex Supertramp sa:Så jag skall misshandla min instegs-HT från XXL på Vallåsen bara för att jag bor nära? Eller skall jag bara cykla barriga strandskogar hela semestern och sen stanna utanför systemet eller bageriet med de sista minuterna av Filip & Fredrik i lurarna?
liveforthis sa:Ja visst är det så (Viggen). Jag har varit på Isaberg idag och fokuserat på cykling ner från topparna .
Mycketvillhamer sa:liveforthis sa:Ja visst är det så (Viggen). Jag har varit på Isaberg idag och fokuserat på cykling ner från topparna .
Var där förra veckan med min NP Scout. Lyckades för första gången någonsin (på Scouten) tappa min vattenflaska. Hilly Billy tog tappar-oskulden. Miljövän som jag är tog jag ett varv till på Hilly Billy, efter att ha kört Pink lady, för att hämta flaskan.
Ragnarök var otippat brant.
EST sa:
Jag har ryckt alla dekaler som inte ligger under klarlack. ;)JesperA sa:Hörrni, styr upp era däckdekaler, helt okörbart ??
Rutbritt sa:Hade lite delar över i garaget och tänkte bygga ihop en billig ht som komplement till min fs. Började beställa lite nytt och det blev som vanligt mycket dyrare än tänkt! ?
Cykeln blev dock väldigt trevlig och både lättare och rappare än jag väntat mig.
Dartmoor primal 29
Rs pike 140
Slx-grupp
Zee-bromsar
Reverbstolpe
Kan bara rekommendera denna hoj om någon annan är i köp eller byggtankar. Ramen går att köpa billigt från Polen.
liveforthis sa:Rutbritt sa:Hade lite delar över i garaget och tänkte bygga ihop en billig ht som komplement till min fs. Började beställa lite nytt och det blev som vanligt mycket dyrare än tänkt! ?
Cykeln blev dock väldigt trevlig och både lättare och rappare än jag väntat mig.
Dartmoor primal 29
Rs pike 140
Slx-grupp
Zee-bromsar
Reverbstolpe
Kan bara rekommendera denna hoj om någon annan är i köp eller byggtankar. Ramen går att köpa billigt från Polen.
Ja visst är dom trevliga primal ramarna ?. Fet hoj du byggt ihop med!
yonsson sa:Testade nya gaffeln och de nya skivorna idag. Holy moly vilken skillnad! Blev chockad över att bromsverkan blev så pass mycket bättre ”bara” av att byta skivor.
Ha! Sjukt faktiskt! Bytte bara från 180/160mm till 203/180mm och skillnaden är riktigt stor. Blir nyfiken på vad byte till 4-ok från no name Shimano skulle innebära. Ska försöka hålla mig ett tag från att köpa fler delar men man blir ju nyfiken.liveforthis sa:yonsson sa:Testade nya gaffeln och de nya skivorna idag. Holy moly vilken skillnad! Blev chockad över att bromsverkan blev så pass mycket bättre ”bara” av att byta skivor.
Ja det gör grymt mycket med bara byta skivor ?. När jag byte till 4kolvs ok och 203 skivor så kunde man ju inte skylla på att man inte hade bromsbett längre ?