liveforthis
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
yonsson sa:Jag har inte testat park än, tyvärr. Bra bett är ju såklart bra, jag blev däremot lite förvånad över vilken jäkla skillnad det gjorde. Bytte först från 180/160mm till 203/180mm och tyckte det gjorde stor skillnad. Bytet till 4kolvsok gjorde ännu större skillnad. Ser fram emot att testa med ett rejält bakdäck.liveforthis sa:yonsson sa:Mycket! Låste dock bakdäcket ofrivilligt upprepade gånger under första rundan med de nya bromsarna så insåg direkt att jag behöver mer grepp bak. Det blir lite knas när det är dundergrepp fram och halvkass grepp bak. :Dliveforthis sa:yonsson sa:Nya Shimano Zee bromsar på, 4kolvsok fram och bak, ett jäkla bett blev det. Nu är min Honzo i princip ”färdig” vad gäller uppgraderingar för i år, inväntar bara nytt DHF-bakdäck.
Trevligt!![]()
Haha ja det tar lite tid och komma in i bettet . Jag kör dh-casing däck på min oftast så kan man våga bromsa mindre ? typ iaf haha dock kör jag 203mm skivor fram och bak så har mer broms än det behövs oftast dock trevligt efter en dag i bikepark ?
Hur tänker ni med däckbredd?
Jag bytte från WTB Trail Boss 29” x 2.25” fram och bak till 29” x 2.5” DHF fram och ska sätta på 29” x 2.3” DHF bak kommande vecka.
Det blev en jäkla skillnad i grepp fram vilket jag upplevde som positivt (satte PR på flera rundor i rad), men förra rundan när det var halvblött så kände jag mig väldigt långsam.
Jag föredrar och ha minst 2.4 däck men max 2.6 på min så brukar bli samma bredd fram som bak för min del. Känner jag kan bomba på lite hårdare i Stöket med typ 2.4-2.5" däck bak än tex 2.3. ger den där lite extra volymen och greppet.
"Lofi"
Jäkla fin NS så välkommen in i värmen "ht bröt tråden" ;)
Senast ändrad: