liveforthis
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
utbrott sa:Jag har en Orange Five nu men tittar lite på en Orange p7 29 hardtail. Den har HA på 66.5 grader. Det är möjligt att det funkar alldeles utmärkt men det finns ju risk att jag skulle vilja flacka ut den lite.
Någon som kan svara på om det går att installera angleset på ett sånt 44 mm styrhuvud som alltså inte är ”tapered”?
Det sitter sånt här på original:
Tapered Headset
Upper: ZS44/28.6
Lower: EC44/40
marr sa:utbrott sa:Jag har en Orange Five nu men tittar lite på en Orange p7 29 hardtail. Den har HA på 66.5 grader. Det är möjligt att det funkar alldeles utmärkt men det finns ju risk att jag skulle vilja flacka ut den lite.
Någon som kan svara på om det går att installera angleset på ett sånt 44 mm styrhuvud som alltså inte är ”tapered”?
Det sitter sånt här på original:
Tapered Headset
Upper: ZS44/28.6
Lower: EC44/40
Detta finns ju, dock ec även uppe.
https://www.workscomponents.co.uk/1...set---to-suit-tapered-steerer-tube-1144-p.asp
liveforthis sa:Så här såg det ut under träningen och första åket sen blev det riktigt bra till andra åket ??
jonte987 sa:liveforthis sa:Så här såg det ut under träningen och första åket sen blev det riktigt bra till andra åket ??
Vad ska du bygga nu då?
VanGarg sa:Mmm också nyfiken.
Hoppas det blir något som fortsatt platsar i den här tråden.
På tal om helt annat: Skulle det vara kul med ett hardtail-event någon gång framöver? Happyride hardtail version alt liftburet. Tänker mig då i västsverige. Intressant eller humbugg?
liveforthis sa:VanGarg sa:Mmm också nyfiken.
På tal om helt annat: Skulle det vara kul med ett hardtail-event någon gång framöver? Happyride hardtail version alt liftburet. Tänker mig då i västsverige. Intressant eller humbugg?
Det hade ju vart jäkligt coolt. Önskar det fanns hardtail klasser i tex ess och dh här hemma med ?
jonte987 sa:liveforthis sa:VanGarg sa:Mmm också nyfiken.
Det hade ju vart jäkligt coolt. Önskar det fanns hardtail klasser i tex ess och dh här hemma med ?
Hade varit roligt. Tyvärr är jag utan HT på obestämd tid.
liveforthis sa:jonte987 sa:liveforthis sa:VanGarg sa:Mmm också nyfiken.
Hade varit roligt. Tyvärr är jag utan HT på obestämd tid.
Ja hur kommer det sig ?
liveforthis sa:VanGarg sa:Mmm också nyfiken.
VanGarg sa:liveforthis sa:VanGarg sa:Mmm också nyfiken.
Tycker nog du gjorde tillräckligt bra ifrån dig i Bollenkollen mot fsarna för att inte behöva egen klass, men vist hade det varit mer motiverande. På det temat har jag funderingar på att vara med i svatvitt-serien i gbg under 2020. Får se om jag får tummen ur..
viggen sa:Det va lite för längesedan jag va ute på min Stanton och sladdade runt på fjället, en så fruktansvärt rolig och snärtig hoj. Längtar tills jag flyttar min Mattoc till den inom kort, kommer bli ett lyft!
tim_eriksson sa:NBD och den kanske kvalar in i den här tråden.
Förhoppningsvis premiärtur snart.
jonte987 sa:väldigt fin
deklund sa:Så fin Bird!
Haft min i två år nu - verkligen nöjd.
EST sa:Finns endel på Steel is reals köp å sälj på fäjjan annars är Marino billiga med.
Cuprinol sa:EST sa:Finns endel på Steel is reals köp å sälj på fäjjan annars är Marino billiga med.
Knep mig en Big Wig -ram nu när CRC/Wiggle har lite rea. Stay tuned.
Vet någon om den ramen sväljer ett conti trail 2,4"? På papperet ska den klara 2.5" men man vet ju aldrig. Conti är ju ganska stora för sina tum.
TOST sa:Har blivit med mtb, premiärtur!
Väcker stort habegär!Rutbritt sa:Bild på nya scandal!
storfiskarn sa:Väcker stort habegär!Rutbritt sa:Bild på nya scandal!
Hade jag inte haft andra utgifter som äter upp det mesta av pengarna så hade jag slagit till.jingleyschmidt sa:storfiskarn sa:Väcker stort habegär!Rutbritt sa:Bild på nya scandal!
Slå till storfiskarn så drar vi ut på en tur! ;)
Riktigt fin!wennbom sa:Premiärtur på Griskultingen
wennbom sa:Gick kanon ända tills styret lossnade......
Fick helt enkelt traska hem.
Ragley pigletcykelärkul sa:wennbom sa:Gick kanon ända tills styret lossnade......
Fick helt enkelt traska hem.
Låter ju inte bra.. Men vill ändå veta vilken cykel det är?