liveforthis
Aktiv medlem
Hardtaildrömmar - buskul bröt stigcykel, inspirationstråd
Drog en 4.5milare med min gamle (inte så hardcore kanske ) Klein mot tufft motstånd.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Läste artikeln och om någon ska få det att hålla så är det väl han ?![]()
This Aluminum Gearbox Hardtail Has No Seat Stays - Pinkbike
Another bike to add to the list of wild lockdown projects coming out of Europe this year.m.pinkbike.com
WTF!!!! ?
Jag skulle vilja se hur länge den håller sej i EST händer!
![]()
Another bike to add to the list of wild lockdown projects coming out of Europe this year.m.pinkbike.com
WTF!!!! ?
![]()
WTF!!!! ?
Skeptisk å riktigt ful. Många meter svets därbak känns som att det är bara för att. Har jobbat med många konstruktörer som inte har nån koll. Men kanske skulle ta å läsa artikeln.
Ja svetsarna hade man nog kunnat banta ner.
Kan man bygga en gaffel med bara ett ben (lefty) så borde man ju kunna ta bort 50% av stagen där bak ?
(och ja det är nog mest "bara för att" )
Kan man bygga en gaffel med bara ett ben (lefty) så borde man ju kunna ta bort 50% av stagen där bak ?
Jag menade att han har skills för att knäcka den! ? Sedan kan han svetsa ihop den igen! ?Läste artikeln och om någon ska få det att hålla så är det väl han ?
kanske kommande versioner blir ok och får en liten marknad.
Jag har cyklat lite enklare stigar med en pannlampa på 300lm. (Utan nå egentliga rötter och stenar). Och det har funkat helt okej. Men om jag skulle cykla stigar där det förekommer lite mer hinder så skulle jag nog vilja ha lite starkare och en lampa på cykeln. Men funkar för det, men du kanske inte kan köra allt för fort överallt.Någon som vet om det går att cykla enklare stig med lampa på 350lm eller behövs det avsevärt mer för att vara ok?
Håller med. Enklare stigar eller eljus spår, om tillåtet. Stigar på kvällen och det är minst 1000lm som gäller imhoJag har cyklat lite enklare stigar med en pannlampa på 300lm. (Utan nå egentliga rötter och stenar). Och det har funkat helt okej. Men om jag skulle cykla stigar där det förekommer lite mer hinder så skulle jag nog vilja ha lite starkare och en lampa på cykeln. Men funkar för det, men du kanske inte kan köra allt för fort överallt.
Bra däck för ändamålet då alltså!
Bra däck för ändamålet då alltså!
(Och teknik såklart)
Lågt tryck e king på halt underlag (:Ja! Tvivlade mellan Nobby Nic i 2.1" och 2.25". Valde 2.25", som är effektivt plus däck för en cyklist av 25 kg. Han körde idag 0.46 bar fram och 0.66 bar bak, som hjälper troligtvist mycket.
Hur känns framdäcket jämfört med Maxxis DHF/Assegai eller liknande? Lite sugen att prova nåt annat än Maxxis...Blött och fint ute idag , arbets helg framför sig nu.Visa bilaga 451793
Riktigt bra känns det har kört dhr2 och assegai fram innan med men detta är bättre (för mig) iaf. Tycker det har mycket bättre hook vid nerläggning och bättre dämpat.Hur känns framdäcket jämfört med Maxxis DHF/Assegai eller liknande? Lite sugen att prova nåt annat än Maxxis...
Jag tänkte samma sak att det borde krylla av beg 26'', stål och alu, nu när det är "omodernt" så jag scannade K&S, blocket och marketplace för att hitta något objekt. Jag gillar lite mindre hojar så tänkte att en lätt 26a med lite moderna inslag som bredare styre, nice pedaler och däck och kort styrstam borde duga att fräsa lite på hemmastigarna på. Men lögn att hitta ngt vettigt. Antingen typ 7000 kr för en 10 år gammal Scott eller så bara rent skräp.Vart tog alla 26” HT i stål vägen? Tycker aldrig jag ser några begagnade ramar från Cotic, OnOne, DMR, etc på K&S. Lite inne på att bygga ihop något för att dra cykelvagn, stigletning och vinter men inte sugen att köpa 29 eller nytt när jag har delar till en småhjuling.
Håller folk hårt i sina gamla stål-HT eller har de rostat upp? ;-)
Tror att de mesta 26” som inte används står i garage osv pga ”man får ändå inga pengar för den”. Så tänkte jag för några år sedan om min gamla 26”, den står fortfarande kvar i ett förråd.. ?Jag tänkte samma sak att det borde krylla av beg 26'', stål och alu, nu när det är "omodernt" så jag scannade K&S, blocket och marketplace för att hitta något objekt. Jag gillar lite mindre hojar så tänkte att en lätt 26a med lite moderna inslag som bredare styre, nice pedaler och däck och kort styrstam borde duga att fräsa lite på hemmastigarna på. Men lögn att hitta ngt vettigt. Antingen typ 7000 kr för en 10 år gammal Scott eller så bara rent skräp.
Eller hur! Jag tror att folk på Happy (entusiaster generellt) kunde ha lite högre tankar om sina gamla prylar och icke-entusiaster på blocket kunde sänka sina förväntningar lite.Tror att de mesta 26” som inte används står i garage osv pga ”man får ändå inga pengar för den”. Så tänkte jag för några år sedan om min gamla 26”, den står fortfarande kvar i ett förråd.. ?
Tror att de mesta 26” som inte används står i garage osv pga ”man får ändå inga pengar för den”. Så tänkte jag för några år sedan om min gamla 26”, den står fortfarande kvar i ett förråd.. ?
Köra martello 2.3 bak ?. Tror du inte det töjer sig ?Beställde ett vittoria mota i 2,6” för framhjulet då jag var väldigt nöjd med mitt martello 2,6” bak. Men nör allt är intstallerat å klart är Mota betydligt smalare och ser helt kajko ut. Nån som varit med om samma på vittoria?
Haha tanken har slagit mig men gillar volymen i deras ”2,6”. 2,3 vittoria är ju typ racerdäck ? bytte för jag skulle ha matchande loggor (löjligt jag vet) men detta blev stort bekymmer ?Köra martello 2.3 bak ?. Tror du inte det töjer sig ?
Ja kan det va så att dom designat det "smalare" över dubben för och gräva ner sig bättre i löst/mjukt underlag ? ?Ang töjning har jag hagtvdet stenhårt pumpat utan framgång, men stora problemet är också att martellos dobbar sitter mycket längre ner/ut så mota ser ju pyttelitet ut även om stommen bara skiljer 2mm
Ja kan det va så att dom designat det "smalare" över dubben för och gräva ner sig bättre i löst/mjukt underlag ? ?
Ja håller med att det känns skumt. Gmbn kör ju den combon vad jag sett.kan vara så, men borde va rätt logiskt att många kör det som framdäck i combo med annat, tex martello bak mota fram. Är ju snart vinter, kanske köper ett mota till och kör fram/bak när det blir geggigare.
Tur med 3 stig-HT idag. Polarens andra tur på sin första mtb, gick bra även om det var lite halt (han ska köpa sig buskul bröt brallor).
Visa bilaga 452282
Vad är den gröna för märke och modell?
Köpte ett martello i 2,35” för att matcha bak. Så för framtida bruk om någon är sugen mäter däcken följande på 30I fälg. Martello 2,6 = 61mm, Martello 2,35 = 57mm, Mota 2,6 = 59mm.Ja håller med att det känns skumt. Gmbn kör ju den combon vad jag sett.