Jag tycker också att man svettas mer och att det är svårare för deon att vara effektiv om man har hår under armarna. Snarare kletar det och har sig.
Efterlyser också lite mer metoddiskussion! OK, mitt bidrag till för- och nackdelar då.
Rakhyvel
+ billigt, snabbt, smärtfritt
- dyrt i längden, jag måste typ ha en ny engångshyvel varje gång annars får jag röda prickar och skit, växer ut direkt och blir stubbigt.
Fråga: upplever ni någon skillnad mellan rakhyvel och rakapparat?
Epilering
+ billigt i längden och dessutom miljövänligt, dröjer länge innan det växer ut, inga konstiga medel.
- gör ont i början innan endorfinerna kickar in (även kallad spikmatteeffekten), dyrt inköpspris, tar en ganska lång stund - iallafall om det var länge sen sist och man är mer smärtkänslig, kan missa korta hår vilket gör att den silkeslena effekten uteblir. Röda prickar här också ibland men det är väl bara att inse att de kommer med alla metoder..
Veetkräm och vaxning har jag aldrig testat eftersom jag har världens känsligaste hud och har antagit att den inte klarar av starka medel. Men naturligt vax typ gjort av socker kanske vore nåt.. hur som helst så har jag tröttnat på ovanstående två metoder och tänkte vaxprova snart, framförallt för att det går snabbare och ger ett mer jämnt resultat inbillar jag mig.
Fråga: ni som testat både vaxning och epilering - gör en smärtjämförelse?
Det bästa som jag upptäckt för att undvika röda prickar och inåtväxande hår och sånt elände är att ha rena, desinficerade prylar och hud samt att smörja med aloe gel (med alkohol) efteråt, och torrskrubba efter dusch lite då och då och smörja med aloe igen.
Fråga: någon som testat de här "anti ingrown hair cream" som jag sett att RFSU och Veet har, avsedda för intima områden men borde väl samma effekt på ben etc. om man får samma problem där? :)