Hårshorts, eller hur gör man?

Banana Hammock så klart. Bara håret kvar på pungen. Men rejält skall det vara. Riktigt rejält. Eller...

För övrigt är det hopplöst att dra på liniment av tuffare sort på håriga ben.

Kan inte bistå med specialkunskap i ämnet men dock ett hårresande och avskräckande minne från ungdomen.

I ett svagt ögonblick tackade jag ja till att deltaga i en badmode tillställning, idén var dålig redan från början men till hörande släket halvapa så blev det etter värre efter att koreografen sagt sitt, bananhamock lirar tydligen inte med pälsiga ben.
2 utslitna trimmers och en påse bic senare så var jag len som en korgosse om än med något rörflammiga ben som dock tydligen var bättre än håriga, men en tydlig visdom skulle komma att uppenbara sig inom snart framtid.

Alla rakprojekt bör ha en tydlig början och ett tydligt slut, en klar fördel är om slutet är något söder om svanskotan. För alla som förhoppningsvis slipper uppleva det jag utsatte mig för så kan jag berätta att de ca 2-3 veckorna under en varm sommar innan hårstubben övergår från just stubb till lite böjligare och medgörligare hår är ungefär som att kela med en kaktus eller rulla sig i gullfiber.

Jag tror inte att det fanns ett ställe mellan knän och navel som inte mer eller mindre kroniskt kliade eller småstacks med ett evigt obehag till följd innan min vanliga ryamatta började gro tillbaks, så om sadeln känns obekväm testa att töm skäggtrimmerns innehåll i cykelbyxorna innan nästa brevett så får ni en föraning om vad som komma skall om pälsbyxorna slutar för högt upp.

Det var mitt OT bidrag till denna tråd

AX3L sa:
Titta på de två-tre främsta anledningarna (vad jag hört) till att cyklister rakar benen:

- Det underlättar vid massage, och massage av benen är rätt trevligt när man ska köra nästa etapp av touren efter att redan kört 10st innan.

- Skador läker bättre. Har du hår som kommer in i såret blir allt mer nasty. Och det finns två kategorier av cyklister, de som har ramlat och de som kommer att ramla.

- Luftmotstånd. Sägs av vissa marginellt, av andra göra stor skillnad.

Fundera på varför du gör det och anpassa därefter.

Alltså detta har ju stöpts och blötts fram och tillbaka flera gånger här på happy. Och varje gång kommer vi till den enkla (men egentligen självklara) slutsatsen:
Av respekt för sporten!

Luthman Photography sa:
Nej, jag har inga planer på att raka benen. Jag har gjort det förr och visserligen var det lite mysigt, men med min behåring skulle det krävas en praktikant, eller trädgårdsmästarlärling, anställd på 50% för att hålla efter.
Tror nog du kan få det utfört gratis om det får bli ett reportage på happy med foto och film - och vaxning istället för rakning.

För mig är ben-behåringen kopplad till hur pass tränad jag är, och om jag ser mig själv som en cyklist eller inte. När jag är i tillräckligt bra form och jag identifierar mig själv som cyklist, då åker rakhyveln fram! Just nu är benen rejält håriga dock...

NLC sa:
@Crocko - man vänjer sig ;-)

Är inte helt övertygad att det är något som är värt att offra för många suffer points på, men vem vet när jag börjar skrapa färgen från kolfiberramarna så kanske jag överväger att hitta den sista watt och gram besparingen med hjälp av gillette, konstigare saker har hänt.

Crocko sa:
NLC sa:
@Crocko - man vänjer sig ;-)

Är inte helt övertygad att det är något som är värt att offra för många suffer points på, men vem vet när jag börjar skrapa färgen från kolfiberramarna så kanske jag överväger att hitta den sista watt och gram besparingen med hjälp av gillette, konstigare saker har hänt.

Jämfört med att av misstag ta embrocation isf chamois-kräm är benrakning en fis i rymden ;-)

emmer sa:
Luthman Photography sa:
Nej, jag har inga planer på att raka benen. Jag har gjort det förr och visserligen var det lite mysigt, men med min behåring skulle det krävas en praktikant, eller trädgårdsmästarlärling, anställd på 50% för att hålla efter.
Tror nog du kan få det utfört gratis om det får bli ett reportage på happy med foto och film - och vaxning istället för rakning.

Antingen skulle det bli det mest lästa/sedda reportaget eller det minst lästa/sedda. Det känns som det är antingen eller.

Tillbaka
Topp