Hästar är onda

Elektro_71

Aktiv medlem
Hästar är onda
Bara så att det är klar. Nu idag när man kommer hem från jobbet sent, precis när det börjar mörkna ser man något oväntat på baksidan. Är det inte.... jo visst fan är det det det det....

Hästbajs IGEN! PÅ MIN TOMT!

Vad fan! Skall skaffa mig jägarexamen, bössa och gott om kulor. Jag skall bli hästjägare. Hästar är fan det värsta jag vet. Hata!

Hästar är onda
image.jpeg

Hästar är onda
Ähh, ta det med ro. Se det som att du har fått gratis gödsling till gräsmattan istället. Det kommer växa som h-e till sommarn.

Hästar är onda
Snuthästar i cykelbanan utanför Ullevi idag. En kuse hoppade en meter åt sidan när jag cyklade om dem. Våld mot tjänsteman? Strafflindring pga spattighet?

Hästar är onda
Jag har alltid undrat om hästar har ett undantag mot nedskräpning. Hovets hästar skiter regelbundet ner cykelbanor vid strandvägen - kan de inte ha med en snubbe med en liten skyffel som plockar upp efter dem?

Hästar är onda
swedo sa:
Jag har alltid undrat om hästar har ett undantag mot nedskräpning. Hovets hästar skiter regelbundet ner cykelbanor vid strandvägen - kan de inte ha med en snubbe med en liten skyffel som plockar upp efter dem?

Jag läste precis på lite om det där när jag tog reda på att det är ett miljöbrott att inte plocka upp efter sin hund. Meeeeeen hästar är så klart undantagna den lagen. Pga "förr i tiden". Hästar får såkeles fribajsa ostraffat.

Hamnade även på bukefalos.se när jag googlade och kom in i en tråd där frågan var om någon plockade upp efter sin häst när den bajsade på vägar. De flesta verkade tycka att övriga samhället fick nog stå ut med att det låg drivor med hästbajs lite varstans. För det var jobbigt att kliva ner från hästen.

Hästar är onda
Luthman Photography sa:
swedo sa:

Jag läste precis på lite om det där när jag tog reda på att det är ett miljöbrott att inte plocka upp efter sin hund. Meeeeeen hästar är så klart undantagna den lagen. Pga "förr i tiden". Hästar får såkeles fribajsa ostraffat.

Hamnade även på bukefalos.se när jag googlade och kom in i en tråd där frågan var om någon plockade upp efter sin häst när den bajsade på vägar. De flesta verkade tycka att övriga samhället fick nog stå ut med att det låg drivor med hästbajs lite varstans. För det var jobbigt att kliva ner från hästen.

Jag tackar ödmjukast för ovan redogörelse - nu blev det iaf ett skäl mer att skaffa häst istället för hund

Tillbaka
Topp