hayes stroker trail

hjulben

Ny medlem
hayes stroker trail
Ngn som sett, klämt eller kanske tom kännt lite på dem?

Ris eller ros?

HAr spanat lite på Giant reign x1 2008 och måste erkänna att den lockar..
De mesta i specen är väl beprövad skåpmat men bromsarna?
Hayes har väl ibland varit "ute och cycklat"?

hayes stroker trail
jo självklart.. Men de e inte happy liksom.. haha..
Själv tycker jag att designen på handtaget verkar vara lite väl lort samlande vilket brukar leda till onödigt slitage..

hayes stroker trail
jag har ett par hayes stroker trail 160mm bromsar hemma. jag kan säga att dom funkar om man bill stanna inte mycke mer. 160mm verisionen ger inte nog med bromskraft och har en mycke "svampig" känsla.
Dom kan vara skönare med större skivor. Fast smaken är som baken, den är delad :)

hayes stroker trail
Jag har dom och de är kanonbra, kraft och modulation på samma gång. Själva bromshandtaget är behagligt, hela bromsen är rätt annorlunda från tidigare hayes. Det är vad jag tycker, ett tips till dig hjulben är att höra många åsikter och sålla bland dom. Ännu bättre är att känna på dom irl förstås.

livetoride, har du kört in bromsarna? Så som du beskriver skall de inte vara, läge att gå tillbaka med dom till inköpsstället för luftning kanske? Jag är riktigt känslig för svampiga bromsar och mina är superfasta, inte alls degiga.

hayes stroker trail
LottaB: ja, jag har kört in bromsarna.:) Jag har haft dom i ca.1 månad så jag tror inte att de behöver luftas. För de har inte varit om någon vurpa eller dyl.
fast det kan ju vara så att lite luft smygit sej in i bromsen. Fast det skorrande/skrikande ljudet försvinner inte hur mycke jag än bromsar, så länge man inte låser bromsen.

hayes stroker trail
livetoride, vad trist att dom inte funkar bättre. Skumt ändå, mina skriker inte alls, jag antar att dina är perfekt inställda och att inga fästen på ramen eller gaffeln är lite snea? Och ingen bromsolja på skivor eller belägg? Annars kan de ju tyvärr behöva luftas även om de är nya :/ Lycka till hur som helst.

Tillbaka
Topp