HBSA - Handmade Bicycle Show Australia 2019

Egress

Aktiv medlem
Nu i helgen (26-28 April) går Handmade Bicycle Show Australia 2019 av stapeln.
https://www.handmadebicycleshow.cc/

27 märken/tillverkare från Australien och världen kommer ställa ut sina kreationer, samt ett antal tillverkare av hjul och andra delar och tillbehör kommer även vara representerade.

Jag själv kommer vara där med 2 cyklar; min grusvägs-hoj som synts på bild här i forumet tidigare (men den har sedan dess genomgått några förändringar), samt en sprillans ny mountainbike som jag hittills bara visat glimtar av på Instagram.

Vet inte hur mycket möjlighet jag kommer ha att vare sig fota eller lägga upp bilder i och med att jag ensam måste representera vid min egen lilla hörna, men jag ska göra mitt bästa.

För dom som är intresserade så är Instagram-taggen #hbsa2019 troligtvis den mest användbara för att se i realtid vad som läggs ut. Men anar att även en del annan cykel-media kommer vara närvarande.

3327F251-BCD9-4CCF-8FD7-6A67891C7995.jpeg

Senast ändrad:
vi kan ju kanske få se bilder här på dina två alster i nuvarande skepnad:)

länken till din hemsida fungerar inte...

larsaw sa:
Lycka till med utställningen!!

Tackar!

glitch sa:
Kul! Heja Sverige!
Hoppas du hinner med lite bilder!

Såg just på schemat att det ska planerats in lite "media-tid" innan dörrarna öppnas. Antar att det betyder att alla utställare ska ha sina grejor på plats så diverse media-folk kan få fota innan folkmassorna väller in. Får passa på att knäppa några bilder då. :)

kais01 sa:
vi kan ju kanske få se bilder här på dina två alster i nuvarande skepnad:)

länken till din hemsida fungerar inte...

Inga bilder på utställnigshojarna innan dörrarna öppnas för allmänheten. Men lovar att lägga upp senare så snart jag får chansen. Kommer dra till med en ordentlig bike check på den nya, nya hojen sen. :)

Här är en länk till bilder på grusvägshojen i tidigare skepnad: https://www.egressbikes.com/e05jrg

Fixade länken till hemsidan också!

Kort uppdatering.
Hann knappt med att knäppa några bilder, blev hektiskt rätt snabbt och jag var solo vid min lilla hörna, så jag kunde inte springa runt så mycket.

Fick ett par bilder när det lugnat ner sig och alla började dra sig hemåt.

Fahrradbau Stolz
7561870C-484F-480A-9845-EF3775F36181.jpeg

Devlin Custom Cycles
97985BB3-769F-4C7E-8D16-A919A5A7E0A8.jpeg

Mer (inklusive bilder på mitt bygge) imorgon.

Oj, oj, oj. Vilken helg!
Var som tidigare nämnt svårt att få tid att kolla in alla hojar när jag var tvungen att stå vid mina egna hela tiden.
Här är ett antal bilder på min lilla hörna och de cyklar jag visade.

1stand.jpg

Grusvägshoj - den här är densamma som visats här på forumet tidigare. Har dock uppdaterats med annat styre, nya däck samt ny blånering med klarlack över. Blev så trött på ytrost trots att jag smörjde in med WD-40 regelbundet.

5grav.jpg

6grav.jpg

Singlespeed 29er - Den här är det senaste bygget. Kompromisslös XC-räser med en massa fina och lätta delar. Var supersvårt att få bra bilder i utställningshallen. Ska fixa bättre bilder i naturligt ljus när tillfälle ges!

2mtb.jpg

3bars.jpg

4mtb.jpg

larsaw sa:
Premium på riktigt! GRATTIS till en lyckad utställning :)

Var en riktigt kul helg! Knappt en lugn stund. Tror att alla utställare i princip snackade med cykelentusiaster non stop tre dagar i sträck.

Mathias sa:
Shit, jag behöver en 3D-titanprinter i mitt liv.

Själv skulle jag föredra en som printar rostfritt. Sjukt kul teknologi!

Paco sa:
Den där SSen är så sjukt läcker!!?

Åh, tack. :)
Om det finns intresse så kan jag lägga upp en detaljerad bikecheck. Inser att jag redan lagt upp en del bilder på den och att det kanske börjar kännas som spam...

Inviger den med ett race på 50km på Söndag. Finns det nåt bättre än att skita ner en sprillans ny cykel?!

PS. Dök upp en artikel på https://www.cycleexif.com/hbsa-2019-1 tidigare idag också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp