HED ARDENNES SL

aalgen

Aktiv medlem
HED ARDENNES SL
Någon har kunskap om LVG hjul HED ARDENNES SL?

Fundera köpa HED ARDENNES SL men klarar den 196cm lång och 96kg?
titta mest
HED ARDENNES SL
Fulcrum Zero
Fulcrum 1
Fulcrum 3
Mavic Ksyrium Elite S WTS
Mavic Cosmic
Zipp 202 404
Någon rekommendera?

HED ARDENNES SL
Funderade länge på dem, stallionbyggda enligt ovan. Men tyckte de var svåra att få tag på och blev lite dyra. Ska dock vara fina hjul!

HED ARDENNES SL
Va, det är ju längden som är det viktigaste måttet.
Vikten kan man ju alltid kompensera för genom att reglera lufttrycket i däcken.

//j

HED ARDENNES SL
Har själv ett par Hed Ardennes FR från 2009. Väldigt lätt och fin hjul, grymt nöjd.

HED var först ute med 23mm för alu-fälger och det blev genast mycket bättre för mig som är lite rädd för kurvtagning vid fart. Ser att de ha även 25mm Ardennes+.

Har också ett par Cosmic på min tempo cykel som är lite känsliga för sidvindar. Har också ett par Krysium som är extrem känslig, men de är från 2007 och kanske har blivit bättre. HED fälgen är inte så djup och därmed inte alls vindkänslig.

Också rätt stiliga tyckte jag - lite retro men modern ändå.

Skulle föreslå att du kontakta Lena @ LewaSport -> http://webshop.lewasport.se/

Blev så imponerade att jag köpte ett par HED Stinger 4 året efter. Ännu bättre!

HED ARDENNES SL
Racer 63" med Fulcrum7 23 fram bak 25mm däck och Cross 64" Rose fälg lite small fälg med 33mm CX däck Så hade hög ram och är 196cm lång så känner inte bra i kraftig kurvtagning tror man behöver bredare fälg Har mail till Lena ang Hed Ardennes, säger att ligger på gränsen, hon rekommendera stallionbyggda hjul till 63-64" ram 196cm lång 96kg Några säger funkar bra Mavic Ksyrium Elite S WTS?

Tillbaka
Topp