-:[Hej hej.. Undrar om man måste]:-

Mr_nallen

Ny medlem
Hej..

Jag undrar om man måste betala moms på cyklar som man beställer från England?
å så undrar jag också för er som beställt från CRC hur lång tid brukar det ta ingan cykeln kommer? för jag beställde 2 Bmxer i Torsdags den 25.. å dom har int komit än :S

Nej, du behöver inte betala svensk moms på varor från CRC. Det finns dock en regel som säger att affärer som säljer varor till andra länder inom EU för mer än 30000€ om året skall betala motagarlandets moms. Detta är dock väldigt flummigt och används inte av CRC just nu.

Väntetiden på CRC kan vara hur lååååååång som helst och de är superkass på att svara på mail om varor som är beställda. Jag har bara beställt från dem, en gång och då tog det 3 veckor för prylar som skulle finnas i lager, efter två veckor kom ett mail som berättade att det som dröjde var en 5-pack innerslang som trots högt lagersaldo inte fanns i lager. jag bad dem strunta i slangarna och då kom grejorna på tre dagar.

/Jerka

CRC-Gbg brukar alltid ta nästan exakt en vecka för mig om det handlar om Parcelforce (har aldrig beställt hel cykel dock). Har du inte nåt kollinr så du kan spåra paketet?

Ang. kollinummer så finns det på Din konto sida hos CRC, sen får du ett nytt när du söker med detta på pacelforce som du kan få konverterat om du ringer till Posten så vida packetet kommit till Sverige.
Vad gäller leverand tid så kan det som sagts variera rätt mycket men jag har beställt cykel och det tog typ 1,5-2 veckor max men då hade dom allt hemma.

För jag beställde i Torsdags som jag sa men nu står det så här på Postens sida...

Date Time Location Tracking Event
31-10-2007 07:23 Delivery Agent - SWEDEN Awaiting payment of charges
31-10-2007 01:44 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
30-10-2007 15:47 Delivery Agent - SWEDEN Arrived at destination country
30-10-2007 00:08 Delivery Agent - DENMARK Left origin country
29-10-2007 00:00 Delivery Agent - DENMARK Arrived at destination country
26-10-2007 21:50 International Hub Export item accepted into network
25-10-2007 16:53 Belfast Central Depot On route to hub
25-10-2007 16:42 Belfast Central Depot Collected from customer

Nån som vet va det översta betyder?????

Vet inte vad det betyder men har du fått parcelforce numret översatt av Posten så att du kan se paketet på posten.se ?

Alltså, se upp så ni inte blandar ihop saker nu. Svenska Posten och Parcelforce har inget med varandra att göra. Om paketet går med Parcelforce så är det Schenker som tar över det i Sverige. Om det skickades med Royal Mail är det Posten. Var har du egentligen spårat ditt paket?

Tillbaka
Topp