Hej och Bad Boy Lefty Singlespeed

fredde.se

Ny medlem
Jag är ny här så jag tänkte passa på och säga Hej! :)

Förra veckan hämtade jag min nya cannondale Bad Boy lefty, som från början är singelspeed men fick ett 8 växlars alfinenav. Tanken är väl att ha det ultimata pendlarvapnet.

Min gamla Bad Boy får leva vidare som Singelspeed ett tag tills fixie delarna dimper ner på posten.

bb1.jpg ht=301

singelspeed.jpg ht=338

Kassetten sitter kvar så länge.

1_stenvagg.jpg ht=449

4_bro_.jpg ht=485

6_bro_frambak.jpg ht=725

start2.jpg ht=301

15_lefty.jpg ht=725

/Fredde

Välommen hit! TVÅ Bad Boy Single Speed som presenteras inom ett par dagar här på Happy...Väldigt fin och med Alfine ännu mer användbar. Och grymt snygg.

Är det en medium? Vad kostar den?

Hejsan! :)

Japp både den nya och den gamla är en medium, men den nya känns större. Den kostade 9500:- och alfine-navet med ekrar och fälgbana runt 4000:-

/Fredde

Du har väl koll på att man kan vända på kuggen till baknavet så att du får lite bättre kedjelinje??
Annars kanonfin hojj!

Jensen: Stora skillnaden är ju att alfine-navet är så stort och blankt. Men här får någon ändå funktion gå före form. :)

Frisk: Hade jag ingen aning om, på Alfine-navet?

/fredde

fredde.se skrev:
-------------------------------------------------------
> Hejsan! :)
>
> Japp både den nya och den gamla är en medium,
> men den nya känns större. Den kostade 9500:- och
> alfine-navet med ekrar och fälgbana runt 4000:-
>
> /Fredde

Förlåt men.... 4000 för ett Alfinebakhjul.... är inte det lite väl dyrt? Menar..en navsats med växelreglade får man ju för ca 1800 inkl frakt från tyskland....

breezer skrev:
> Riktigt cleana dom där. Funderar också på att
> utrusta min pendlare med Alfine. Tips på butiker
> som säljer dom?

Jag köpte mitt på bike-components.de

fredde.se skrev:
> Frisk: Hade jag ingen aning om, på Alfine-navet?

Är nästan 100 på det... Alla nexusnav är sådana iaf så det tror jag även stämmer på alfine. Kolla bilden nedan så ser det ut som drevet kuggar "buktar" innåt mot hjulet. Lossa yttersta delen genom att vrida så de gula prickarna hammnar för varandra. Går sedan att lossa låsringen runt drevet och vända på det för att flytta ut kedjelinjen. Gör man detta på ett slitet drev skall man väl helst byta drev men på en helt ny cykel är det bara att vända! Därmet vet jag inte om plastringen får plats sedan men den sitter iofs inte på alla nav...

alfine-nav-skive-SG-S500+CS.jpg

Ta kontakt med Cannondalehandlare så kan de säkert plocka hem önskad gaffel. Var dock beredd på att den kommer att kosta. En "vanlig" stel gaffel till en 2007 års Street 4 går lös på över 2 000 kr.

Tillbaka
Topp