Hej på er ny här på forumet

Z.Fox

Ny medlem
Hej på er alla efter att suttit och tagit del av all info här på forumet tänkte jag att det var dags att presentera sig.

Nybörjare på det här med cykling trots mina 40+. Är inne på min tredje säsong. Började 2012 med en crecent balder 26 tum,och det året körde jag ett motions lopp i Norge som heter Kongerittet. 2013 blev det en trek maba 29 tum och jag körde grenserittet. Nu 2014 blev det en haibike 29 tum och jag är anmäld till cykelvasan och grenseritet. Så nu känns det som man fastnat i cykelträsket. (Har även börjat renovera en cykel till farsan)

gandhi skrev:
-------------------------------------------------------
> Ooh, ny hoj varje säsong! Välkommen till happy.
> /K

Tänkte samma *S*
Men när jag kommer att tänka på det så är jag också på samma nivå.... ;)
Lite färre säsonger bara.

"Cars run on money and make you fat, bikes run on fat and save you money."

Stämmer inte, om man kikar runt här vad folk lägger på sina hojar. Utan möjligen:

"Cars run on money and make you fat, bikes run on fat and money and a pinch of sugar."

Välkommen och tänk bara på att lägga undan en tusenlapp (eller mer) per månad tills du (snart) halkar över i lvg-träsket!

Hej!

Köpte 3 nya cyklar på 1 år istället och sedan behållit dem. Och så köpte jag visst en cykel i höstas också. Borde väl snart vara dags för en till med andra ord.

Hej och varmt välkommen till Happy! Vad ambitiös Du verkar, det är kul! Roligt också att Du har förstått det här med att är underbart med antal ägda cyklar >1! De flesta "vanliga" människor tittar konstgt redan när de får höra att man har två st. och kryper det fram att antalet är klart större än så, betraktas man som klart suspekt! Men det får man bjuda på!
MTB är fantastiskt, men jag hoppas att Du även kommer att falla för LVG och, inte minst, cyclocross! Härliga farkoster på allehanda underlag (de sistnämnda, alltså!) och inte minst i samband med pendling till och från jobbet. Har man prövat så är man fast.
Så fint att Du fixar cykel till Farsan, som ju vad jag förstår inte kan vara helt purung! Kul med äldre aktiva! Han är såklart också jättevälkommen här på Happy!

Välkommen! Hur var Kongerittet frästen ? Detta går nästan där jag bor. Funderar på att köra det som uppkörning till Birken.

Hej och välkommen! :)

Jag passar på och lånar tråden för en egen presentation, är nämligen också ny på forumet. Har inte cyklat på några år men en kompis, och min något cykelbesatte far, har övertalat mig att sätta igång med skogscykling. Har beställt en Canyon MTB för att ha i skogen och håller på och renoverar upp min gamla Marin MTB att ha som pendlingscykel.

Canyonhojen levereras vecka 14 och efter det lär jag hänga med på lite happyrides i Göteborg!

/pb

Senast ändrad:
Kongerittet var som jag kommer ihÅg bra organiserat. Nästan bara grusväg och det var mycket uppför,gryma utförs backar men man mins nästa bara uppför. Då jag cyklade var dent desutom regn och väldigt blött.

Tillbaka
Topp