heldämpad 27.5+ för sambon
Hej!
Skulle behöva hjälp med tips på heldämpad mtb till sambon.
Själv cyklar jag på en scott genius 720 plus. fungerar bra för allt jag använder den till. Stig, DH, Utflykter mm.
Nu när min sambo börjar bli mer intresserad och vill ha en egen mtb så försöker jag leta fram ett så bra alternativ som möjligt. Vi har lånat en scott fatbike tidigare som hon gillade. Men hon är inte riktigt säker på att det är just en fatbike hon vill ha.
Hon har provat min och gillar den. Men då hon inte cyklar utför, utan mest enklare stigar, grusvägar samt lite äventyrligt på stränder och klippor (rätt långsamt, inga hopp eller dropp) så känns det lite saftigt att köpa ännu en genius.
Men till saken hör att hennes höfter är lite besvärliga ibland och då bör cykeln vara så bekväm som möjligt.
dvs, heldämpad. Samt att plus-hjul tar bort många av de där små stötarna.
Så vad har jag för alternativ?
Jag har hittat dessa som ligger i priset 20k. Och det känns som ett maxpris.
Trek Fuel EX 5 27.5 Plus
Radon Slide+ 8.0
storleksmässigt så bör hon ha en XS eller S.
Har jag missad något allternativ?
Finns det någon icke plus-hoj som ändå tillåter bredare däck?
Vore tacksam för hjälp :)
Skulle behöva hjälp med tips på heldämpad mtb till sambon.
Själv cyklar jag på en scott genius 720 plus. fungerar bra för allt jag använder den till. Stig, DH, Utflykter mm.
Nu när min sambo börjar bli mer intresserad och vill ha en egen mtb så försöker jag leta fram ett så bra alternativ som möjligt. Vi har lånat en scott fatbike tidigare som hon gillade. Men hon är inte riktigt säker på att det är just en fatbike hon vill ha.
Hon har provat min och gillar den. Men då hon inte cyklar utför, utan mest enklare stigar, grusvägar samt lite äventyrligt på stränder och klippor (rätt långsamt, inga hopp eller dropp) så känns det lite saftigt att köpa ännu en genius.
Men till saken hör att hennes höfter är lite besvärliga ibland och då bör cykeln vara så bekväm som möjligt.
dvs, heldämpad. Samt att plus-hjul tar bort många av de där små stötarna.
Så vad har jag för alternativ?
Jag har hittat dessa som ligger i priset 20k. Och det känns som ett maxpris.
Trek Fuel EX 5 27.5 Plus
Radon Slide+ 8.0
storleksmässigt så bör hon ha en XS eller S.
Har jag missad något allternativ?
Finns det någon icke plus-hoj som ändå tillåter bredare däck?
Vore tacksam för hjälp :)