Heldämpad Hoj? Kan det va nåt?

Maffe71

Ny medlem
Tjena, Rookie på detta men har en fråga som säkert många har ställt tidigare. Har letat bland all info som finns här på forumet men har antagligen gjort det för dåligt!? Efter att ha cyklat en del i början på 90-talet på en Rocky Mountain "Soul" så övergick intresset till Enduro med motor på. Så av en händelse strax innan Februari månads utgång 2010 så blev jag torsk på att cykla igen...Jag köpte mig en Nishiki "Pinnacle" som jag är otroligt nöjd med...Det är bara ett problem...Den är hemskt hård i baken. Jag cyklar ju i Endurospår, över stock och sten (lite överdrivet kanske) men ändå...Nu är det så att jag skulle nog vilja ha heldämpat. För att se om det går bättre. MEN, vad skall man köpa? Vad kallas det jag skall köpa? Det jag har nu är nog XC? Freeride? Enduro? You name it! Tacksam för hjälp

Ok, man får tacka....Cube Stereo kan det vara något tro? Finns ju en del 2010:or man kan få för hyfsade pengar just nu....

Nu har jag kollat runt både i butiker och på nätet men får fortfarande ingen riktig ordning på vad jag skall ha. Var inne i en "riktig" cykelbutik och fick rådet Trek Fuel EX7. Verkar vara en fin hoj. Nu är det så att priserna skiljer ju en del och jag funderar att ta hem nåt från Amerika. Kollat på nån Rocky Mountain Slayer...Frågan är om man vågar köpa från annat än Sverige om nåt pajjar? Sen skiljer det ju grymt på priserna där och hemma...

Cube Stereo och Lapierre Zesty är exempel på två prisvärda alternativ med lämplig slaglängd för stökigare stigcykling typ Hellas. Canyon må kanske vara ännu mer prisvärt, men då jag får intrycket att du (precis som jag) inte är så superkunnig kanske det är värt att ha en LBS som leverantör om det strular för dig. Förresten så om du har tur kan du göra bra klipp på 2010:or nu. Är rea överallt så man kan hitta alla möjliga cyklar till bra pris.

Ganska färsk på detta ja och inte så kunnig nej! Men sköj är det! Glömde att jag fluktat på nån Tomac också. Jag har givetvis i tanken att köpa en 2010. Betalar gärna 30% mindre för identiska grejer som blir märkta ändå efter 10 min i skogen! Så, jag slår till på något i veckan. Det får bära eller brista! Det är som hundar, först den fjärde hunden lyckas man med! Å detta blir min tredje mtb...

Tillbaka
Topp